השכרת רכב לתקופה ארוכה נחשבת לפופולרית בשנים האחרונות, ומשמשת נהגים רבים במגוון של סיטואציות – פרויקט זמני בעבודה שדורש נסיעות מרובות; תקופת המתנה בין מכירת רכב ישן לרכישה של רכב חדש וכן צורך ברכב נוסף בבית לתקופה זמנית. ההגדרה של השכרת רכב לטווח ארוך היא סובייקטיבית – יכול להיות אדם שעבורו השכרת רכב לשבועיים נחשבת השכרה לתקופה ארוכה ואדם אחר שעבורו השכרת רכב לחודשיים נחשבת לארוכה. היופי בהשכרת רכב, בשונה ממסלולים אחרים – הוא שאתם קובעים עבור עצמכם כמעט את כל התנאים. אז מה הם היתרונות של השכרת רכב לפרק זמן ארוך, מה ההבדל בין השכרת רכב לעסקת ליסינג ואיך תוודאו שאתם בוחרים את הרכב המתאים לצרכים שלכם?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

מהם היתרונות של השכרת רכב לפרק זמן ארוך?

• מחיר – כששוכרים רכב, משלמים עליו לפי יום שימוש. בהשכרת רכב לפרק זמן ארוך, וככל שהשכרה תהיה ארוכה יותר, כך התשלום היומי יהיה נמוך יותר והעסקה כולה תהפוך לאטרקטיבית.
• ללא מחויבות – בניגוד לעסקאות ליסינג בה מתחייב הנהג לשלם על הרכב למשך מספר שנים כפי שנקבע בחוזה, בהשכרת רכב רק אתם מחליטים לכמה זמן אתם רוצים את הרכב – השכרת לרכב לשבוע, לשבועיים או השכרת רכב לחודש ויותר.
• מתאימה לתקופות שונות בחיים – אם אין לכם את האפשרות לרכוש רכב בתקופה הקרובה, אך אתם זקוקים לרכב שישרת אתכם עד שתוכלו לרכוש אחד כזה בעצמכם – השכרת רכב היא פתרון מעולה.
• תשלום אחד עבור כל השירותים – בהשכרה של רכב לתקופה ארוכה משלמים עבור תקופת ההשכרה וזהו. המשמעות – אין תשלום בנפרד עבור ביטוח או חלקים, הבעלות על הרכב לא עוברת על שמו של השוכר והוא בעצם רשאי ומוזמן לעשות ברכב כל שימוש שדרוש לו ולהחזיר מתי שיסיים.
• שימוש ברכב והחזרה בלי למכור – מכירה של רכב היא עניין רציני שמביא איתו לא מעט כאב ראש. כשמסיימים להשתמש ברכב השכור, אין צורך למכור אותו – פשוט מחזירים אותו לחברת ההשכרה.
• בחירה מתוך מגוון של רכבים – בחברות השכרת רכב תוכלו למצוא מגוון של רכבים, החל מרכבי מיני ועד לרכבים יוקרתיים, וזאת בשונה ממסלולי ליסינג שבהם המבחר הוא קטן יותר.

השכרת רכב לתקופה ארוכה לעומת רכב ליסינג – מה עדיף?

השכרת רכב לתקופה ארוכה ורכב ליסינג שונים האחד מהשני בעיקר בהיבט הזמן. בעוד שהשכרת רכב לתקופה ארוכה יכולה להיחשב להשכרה של מספר שבועות ועד מספר חודשים בודדים, חכירה של רכב במסגרת עסקת ליסינג מעוגנת בחוזה לתקופת זמן של שלוש עד חמש שנים. בנוסף, אדם השוכר רכב אינו נדרש לשלם מקדמה עם תחילת ההשכרה שכן לא מדובר בעסקת רכישה, לעומת עסקת ליסינג בה נהוג לשלם מקדמה של 15% משווי הרכב בתחילה, ואז תשלום חודשי. היבט נוסף וחשוב הוא שבעסקת ליסינג התשלום כולל ביטוח, אגרת טסט וכד' ולכן המחיר יקר יותר, בעוד בהשכרת רכב התשלום לא כולל את אחזקת הרכב שנשארת באחריות החברה המשכירה. ההחלטה בין השכרת רכב לעסקת ליסינג, אם כך, צריכה להתקבל כשהשיקול העיקרי הוא שיקול משך הזמן בו תזדקקו לרכב.

איך תבחרו רכב לתקופה ממושכת, ולמה כדאי לשים לב?

אם החלטתם לבחור בהשכרת רכב לתקופה ארוכה – כדאי לבדוק את הפרטים הקטנים כדי לעשות עסקה משתלמת.
• רכב המותאם להרכב המשפחה – בחרו ברכב המותאם להרכב המשפחה שלכם, וודאו שהמושבים האחוריים מרווחים דיים במידה ויש לכם ילדים קטנים וקופצניים.
• רכב מאובזר בכל מה שצריך – כדאי לקחת בחשבון את האבזור של הרכב, שיאפשר לכם נסיעה נעימה יותר – מסכי מולטימדיה, חיבור כבל AUX ועוד – והכל בהתאם לצרכים שלכם.
• צריכת הדלק של הרכב – צריכת הדלק היא נתון חשוב במיוחד, כיוון שבהשכרת רכב אתם אלה שמשלמים על צריכת הדלק. מומלץ לבחור בדגם רכב אשר ידוע שצריכת הדלק שלו היא טובה וחסכונית. זה ישתלם לכם לטווח ארוך.
• הגבלת קילומטרים – בעסקאות השכרת רכב יש לעיתים מגבלה על מספר הקילומטרים שמותר לכם לנסוע ברכב, וזאת כדי לשמור על ערך הרכב שעוד אמור לחזור לידיים של חברת ההשכרה. בדקו האם קיימת הגבלה כזאת, ואם כן – כמה תצטרכו לשלם כדי להתיר את המגבלה.
• מנוע המותאם לתוואי הנסיעה שלכם – אם תוואי הנסיעה היומי שלכם כולל עליות רבות או נסיעה בכבישים מהירים – כדאי לבחור ברכב עם מנוע חזק, וזאת כדי שתוכלו מצד אחד ליהנות מנסיעה טובה וחלקה ומצד שני לא לשחוק את המנוע הקיים ברכב, במידה והוא בעל נפח קטן.