המוזיקאית שירה לוי (15) מחולון נבחרה לנגן בקונצרט הקיץ של התזמורת הפילהרמונית הצעירה, תחת שרביטה של המנצחת הבינלאומית קתרין לארסן.
3 צפייה בגלריה
שירה לוי
שירה לוי
שירה לוי
(צילום: קובי קואנקס)
לוי, שתעלה בשנה הבאה לכיתה י', לומדת במגמת המוזיקה של הכפר הירוק.
קראו גם:
"במשפחה שלי אף אחד לא מנגן", היא אומרת, "הגעתי לתחום רק בזכות התוכנית שהופעלה בבית הספר היסודי שבו למדתי, אריאל שרון. כך הכרתי את המוזיקה הקלאסית, ומרגע שפגשתי את הצ'לו, מיד התאהבתי בו".
3 צפייה בגלריה
שירה לוי. "אין ספק שזה קשוח"
שירה לוי. "אין ספק שזה קשוח"
שירה לוי. "אין ספק שזה קשוח"
( צילום: עודד לוי)
לוי, יחד עם כ־140 מוזיקאים צעירים מרחבי הארץ, תעבור קורס מרוכז בן עשרה ימים, בו ינגנו מבוקר עד ליל בהדרכת טובי המוזיקאים מהארץ ומהעולם ובראשם לארסן. בתום הקורס ינגנו חברי הפילהרמונית הצעירה בשני קונצרטים חגיגיים בהיכל התרבות תל אביב ובתיאטרון ירושלים.
3 צפייה בגלריה
הפילהרמונית הצעיריה
הפילהרמונית הצעיריה
הפילהרמונית הצעיריה
(צילום: יעל אילן)
למרות הלו"ז הצפוף, לוי לא מתרגשת וכבר מתורגלת בחזרות אינטנסיביות. "אני מתאמנת בכל יום שמונה שעות בממוצע. בימים של לימודים אני קמה בארבע לפנות בוקר כדי להספיק לנגן, וכמובן נעזרת במכשיר שמעמעם את הרעש כדי שלפחות השכנים יוכלו להמשיך לישון. בחופש הגדול אני קמה בשש בבוקר".
נשמע כמו אורח חיים מאוד עמוס עבור נערה צעירה.
"אין ספק שזה קשוח ושיש לי הרבה פחות זמן פנוי לחברים, אבל אני אוהבת את זה. ההורים לפעמים דואגים, הם חוששים שאגדל ואתחרט שלא ביליתי יותר, אבל כרגע זה עושה אותי מאושרת. אני אוהבת את מה שאני עושה, וכדי להיות מוזיקאי מצטיין אתה קודם כל צריך תשוקה.
"כשהתקבלתי לא הופתעתי, עמוק בלב ידעתי שאני עובדת קשה ויכולה להצליח. למרות שכבר הופעתי בהיכל התרבות אני מאוד מתרגשת, תמיד כיף לעמוד שם על הבמה, האקוסטיקה נהדרת, האווירה מדהימה ואני בטוחה שיהיה לנו מופע מעולה".
התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה מורכבת מ־100 המוזיקאים והמוזיקאיות הצעירים הבולטים ביותר בישראל, בגילים 18-14. מנהל המרכז למוזיקה ירושלים, גדי עבאדי, התייחס לשיתוף הפעולה עם המנצחת לארסן: "אנו מתרגשים ומצפים לעבוד איתה, קתרין מנצחת עם ניסיון עצום, כריזמה ואהבה גדולה לעבודה עם צעירים".
הקונצרטים יתקיימו ביום חמישי, 21.7.22 בתיאטרון ירושלים וביום שישי, 22.7.22 בהיכל התרבות תל אביב.