חנוכה מתקרב ואיתו גם חופשת הילדים מבתי הספר והגנים, מה עושים בחג? לא רק אוכלים סופגניות ומדליקים נרות בחנוכיה. בחולון ממתינים לכם שלל אירועים, פעילויות והצגות. רק תבחרו.
6 צפייה בגלריה
חנוכה
חנוכה
סביבונים ואטרקציות בחולון
(צילום המחשה: קאנבה)
"מאירים את החולות": סיור עששיות חוויתי בחושך בדגש על איכות הסביבה והכרת הטבע העירוני בחולות מולדת - בעלי החיים בהם, מהיכן הגיע החול, מהי הצמחייה הייחודית למקום ומהי ההיסטוריה הקושרת בין העיר לחולות עליהם היא קמה. הפעילויות יתקיימו מדי ערב בתאריכים 22.12-18.12 בשעות 18:30-17:00. מחיר לכל משתתף מגיל 4 – 15 שקלים. לרישום באתר העירוני לחצו כאן.
הפנינג מיחזור פסולת אלקטרונית וסוללות – סדנאות ופעילות חווייתית לילדים ואיסוף מכשירים אלקטרוניים. הכניסה חופשית. חמישי, 22.12, בשעות 18:00-16:00 בבית הספר התבור, רח' התבור 1. הפעילות בשיתוף תאגיד המיחזור אקומיוניטי והנהגת ההורים בביה"ס התבור.
הצגות גדולות במחיר קטן: מבחר הצגות מצליחות במחיר מוזל – 35 שקלים בלבד לכרטיס: בוא אליי פרפר נחמד, הלב, סינדרלה, מטוסי-על, גשם של סופגניות. נותרו כרטיסים אחרונים לחלק מההצגות – רכישה באתר מרכז שטיינברג
שעת סיפור לילדים בעקבות הספרים מגני הסיפור - תיאטרון קרן אור עם הסיפור האריה הזללן
בהשראת "האריה שאהב תות" מאת: תרצה אתר. לא תתאפשר כניסה לילדים מתחת לגיל 3 ולעגלות תינוקות. יום ה' | 22.12.22 | 17:00 | ספריית המדיטק. עלות: 10 שקלים . לרכישת כרטיסים
חנוכה בגני סיפור מוטה גור (מוטה גור 15) - ימים שלישי- חמישי, 22.12-20.12, הכניסה חופשית
10:00 : מה מסתתר מאחורי הסיפורים? פעילות חינמית לילדים בגילי 8-4. נפגשים בסככה שליד "דירה להשכיר" ; 11:30 : משחק דיגיטלי "סיפורים מסתתרים בגן סיפור" - פעילות חינמית לילדים שיודעים לקרוא. נפגשים בסככה שליד "דירה להשכיר".
שעות סיפור ופעילויות ברשת הספריות ברחבי העיר – פרטים באתר העירוני
הדלקת נרות חנוכה משותפת לצעירי העיר תתקיים מדי ערב בשעה 18:30 במרכזי הצעירים אליעזר וג'סיקה (למעט ב-19.12). הדלקת נר חגיגית לחנוכה לקהילה הגאה תתקיים ב-18.12 בשעה 19:00 במרכז ג'סיקה, ארבע ארצות 24.
מעגל נשים לחנוכה "האור שבי" בהנחיית מעיין גולדנברג ,בתאריך 12.12 בשעה 19:00 במרכז הצעירים אליעזר, בן יהודה 18.
קונצרט לחנוכה בקונסבטוריון שטיינברג לכל המשפחה. ראשון, 18.12, בשעה 19:00. מרכז שטיינברג, גבעת התחמושת 21. הכניסה חופשית.
חנוכה בסינמטק הילדים: סרטים לילדים בחנוכה ובכל חודש דצמבר. פרטים באתר הסינמטק.
סדנאות ברוח החג במוזאון הקריקטורה והקומיקס: במהלך החג יתקיימו גם סיורים מודרכים לקהל הרחב מדי יום בשעות 10:30 ובשעה 12:30.
במרכזים הקהילתיים ברחבי העיר: סדנאות, הפנינג, שעות סיפור, הפעלות, הדלקת נרות קהילתית, מסיבות חנוכה, ערב קריוקי לנוער (בשברולט) ועוד. כל הפרטים באתר רשת קהילה ופנאי ובאתר העירייה.

6 צפייה בגלריה
מתחם לה פארק בחולון
מתחם לה פארק בחולון
הצגות ופעילויות ללא תשלום במתחם לה פארק בחולון
(צילום: קובי קואנקס)

הצגות ופעילויות ללא תשלום במתחם לה פארק – ימי שלישי ב-17:00 וימי שבת ב-12:30
בתים מאירים והדלקת נרות ומפגשי שכנים - המפגש מחבר בין השכנים ומחדש קשרים, וכבר אלפי בניינים ברחבי העיר השתתפו בו בשנים מאז הקמתו. לבניינים שנרשמו תחולק, ללא תשלום, ערכת פעילות הכוללת משחקים, שירונים והפעלות. גם השנה תתקיים תחרות נושאת פרסים בין הבניינים שישלחו תמונות וסרטונים של הדלקת הנרות המשותפת ושל המרחב המקושט שיצרו בבניין.

חנוכה 2022 במרכז תיאטרון בובות בחולון: חגיגת "בובות וסביבונים"


חמישה ימים של חגיגת חנוכה "בובות וסביבונים, 'מרכז תיאטרון בובות' מארח חמש הצגות: ארבע חדשות-חדשות ואחת ותיקה ועתירת פרסים בינלאומיים.
לוח ההצגות
"כמה שמיים בשמיים" – הצגה חדשה של להקת סקפינו. שיריו וסיפוריו הקלאסיים של ע. הלל במחזה מוסיקלי שכתבה טל עומר (בתו של ע. הלל).
"המדריך להרפתקן" הצגה חדשה של תיאטרון הקרון, תיאטרון בובות וחפצים עם הרבה דמיון, הומור ורוח שטות.
"ויהי אור" - הצגה חדשה של תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע, מאת ובימוי טל בן בינה ויונתן שוורצברג, תיאטרון צלליות ושחקנים במסע משעשע, אסתטי ומלא דמיון אל מעשה בריאת העולם.
"פעמון האביב" הצגה חדשה של 'סיפור כיס - תיאטרון בובות בתנועה', הצגה שמתרחשת כולה מתחת, מעל ובתוך... סולם.
'כשהכל היה ירוק' של תיאטרון המפתח, הצגה החוגגת עשור, שבנוסף לסדרה ארוכה של פרסים בינלאומיים זכתה לאחרונה בפרסי 'הרעיון המקורי' ו'המוסיקה המקורית' בפסטיבל בינלאומי בסרייבו.
כל רוכשי הכרטיסים להצגות ייהנו גם משי מקורי: גיליון מיוחד של 'אצבעוני' או 'דובון' המוקדשים שניהם לתחום תיאטרון הבובות.
איפה? מרכז תאטרון בובות רחוב רמז 13 חולון
מתי? 20, 21, 22, 25, 26 בדצמבר 2022
מחיר? החל מ-50 שקל. כניסה חופשית למוזיאון בשעות הפעילות בחג.
לפרטים נוספים: לחצו כאן


עושים קולולולו בחנוכה

גם בחנוכה אפשר וגם כדאי לפצוח ב"קולולולו" עם אירועי חג מיוחדים וללא תשלום שילוו את התערוכה המצליחה "קולולולו" - התערוכה הגדולה של החינה היהודית, בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון. התערוכה, אותה אצרו רפאל וזאנה ואלנה כרמלי לנר היא חגיגה ססגונית וצבעונית המתחקה אחר מנהגי טקסי החינה המסורתיים שהתקיימו בקהילות יהודיות שונות ומציגה במלוא זוהרם תלבושות, פריטי אופנה, תכשיטים, כלים, צילומים, קטעי וידאו, מוסיקה וראיונות אשר נאספו מארכיונים בארץ ובעולם.

6 צפייה בגלריה
חנוכה
חנוכה
קולולולו הגיע חנוכה
(צילום המחשה: קאנבה)

במהלך החג יוכל הקהל, הורים וילדים להנות מהתערוכה ומאירועים מיוחדים:
לילדים תתקיים "בובה של סדנה": סדנה לילדים בהנחיית שלי פרידלנד ובשיתוף מרכז תיאטרון בובות. הילדים יוכלו לייצר מחומרים זמינים, זהבים ונוצצים בובות בהשראת התערוכה. (רביעי, 21.12 בשעה 11:00).
כמו כן תתקיים פעילות חווייתית לילדים עם האומנית הרב תחומית, צביה בר אברבנאל, על מסורת יהדות תימן וטקס החינה. הילדים יכירו את צמח הכופר הלבן (ממנו מכינים את תערובת החינה) ועוד כלים שונים ועתיקים מתימן, יסדרו ביחד את קערת החינה המסורתית, ילמדו צעדי ריקוד ויחגגו ( שבת, 24.12, בשעה 10:30).
למבוגרים: סיורים בתערוכה עם האוצר רפאל וזאנה. בסיורים אלה יתוודעו המבקרים לכל פריט מפריטי התערוכה, למי הוא שייך, מה הוא מייצג וכן אל מקורות טקס החינה בעדות השונות בישראל ובעולם. (יום שני, 19.12, בשעה 11:00 , שלישי, 20.12, בשעה 11:00, וחמישי, 22.12, בשעה 11:00) .

6 צפייה בגלריה
חוגגים חנוכה בהוד השרון
חוגגים חנוכה בהוד השרון
חוגגים חנוכה ומבלים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

האומנית הרב תחומית, צביה בר אברבנאל תקיים שיח גלריה שהוא מסע מרגש בזמן ובמרחב, באמצעות היכרות עם דמויות נשיות מרתקות, מהפכניות ופורצות דרך בתרבות תימן. (רביעי, 21.12, בשעה 18:00).
מחיר? ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום, אך מותנית ברישום מראש במייל: [email protected]
איפה? גלריית המשכן בית מאירוב, חולון. רחוב הרצפלד 31, חולון. חניה חינם בחניון אולם הספורט, רחוב אחד במאי 38.
לפרטים נוספים: טלפון - 03-6516851

מוזיאון הילדים הישראלי

במהלך חג החנוכה, בין ה-18 לדצמבר עד ה-26 לדצמבר, מוזיאון הילדים הישראלי בחולון מציע מגוון רחב ועשיר של אטרקציות חגיגיות לילדים ולמבוגרים, מסלולים, פעילויות והרפתקאות שונות שיתקיימו בסימן החג:
בתערוכת 'הזמנה לשקט': יתקיים מסע תקשורתי בהנחיית מדריכים חירשים, המבקרים ילמדו מילים ברוח החג - בשפת הסימנים.
בתערוכת 'דיאלוג עם הזמן': מסע בין דורי בהנחיית מדריכים בגילאי 70 ומעלה – יתקיים משחק טריוויה ייחודי בסימן חנוכה.

6 צפייה בגלריה
חנוכה
חנוכה
לא רק סופגניות, גם ביקור במוזיאון הילדים!
(צילום המחשה: קאנבה)

בתערוכת 'דיאלוג בחשיכה': המתקיימת בחשכה מוחלטת בהנחיית מדריכים עיוורים – בפעילות מיוחדת לחג: תחרות סביבונים מדליקה ונושאת פרס מתוק ברוח החג.
כל הפעילויות במוזיאון הילדים הן בעלות מאפיינים ייחודים ולכל מסלול כוונה חינוכית שונה. המוזיאון שואף לשים דגש ולהעניק למבקרים במוזיאון חוויה מלהיבה ומעצימה בשילוב ערכים חשובים, הנוגעים לאינטליגנציה רגשית, התמודדות עם כישורי חיים וערכים של פתיחות וכבוד לאחר ולשונה.
בכל מגוון התערוכות והפעילויות, המבקרים לוקחים חלק פעיל בתוך הסיפורים השונים: הם חווים, חשים, מתרגשים ולומדים להכיר את האני הפנימי שלהם.
יש לרכוש כרטיסים ולתאם את הביקור במוזיאון הילדים הישראלי באתר המוזיאון.

6 צפייה בגלריה
מדיטק חולון
מדיטק חולון
מדיטק חולון
(צילום: קובי קואנקס)

איפה גוגו במדיטק חולון


הצגת ילדים מקורית ואיכותית של השחקנית והיוצרת הווירטואוזית רותי תמיר, אשר על ידי ליצנות ויזואלית ומעט מאד מילים, מעבירה את הקהל חוויה של חיפוש, תקווה ומציאת הגוגו הטמון בפנים. 'איפה גוגו' היא הצגה מלאה בתקווה, חלום, והמון המון דמיון ובמרכזה אהבה וקבלה של כל אחד ואחת את עצמם בדיוק כמו שהם. יצירה, עיצוב, בימוי ומשחק של רותי תמיר ומוזיקה מקורית של יוני טל.
גיל: 4-8.
מחיר? 55 שקלים.
איפה ומתי? חנוכה הקרוב, ה-17.12, מדיטק חולון, בשעה 10.00.
רכישת כרטיסים לחצו כאן