גם השבוע אני במזל דגים. הקיץ והחום הגדול הובילו אותי ל'עבדו הדייג', חנות נהדרת ביפו. מדובר במקום של דייג - אחד שיודע, מבין ובעיקר אוהב דגים ואת המקצוע שלו. כיף לפגוש כאלה. אצלו המבחר משובח - גם ובעיקר מהים, והדגים מטופלים לתפארת - גם הקפואים.
1 צפייה בגלריה
סרדינים חריפים. צילום: ריאן
סרדינים חריפים. צילום: ריאן
סרדינים חריפים. צילום: ריאן
אחרי שרציתי את כל החנות בערך, בחרתי בסרדינים נקיים שטופים וארוזים. אני יודע שמקובל להירתע מדגים קפואים, אבל כשפוגשים מקצוענות משחררים את הקיבעונות. סרדינים כאלה כדאי שיהיו במקפיא ויחכו לרגע הנכון. והנה המתכון. יצא חגיגה.
סרדינים חריפים אפויים בתנור קילו סרדינים נקיים ללא הראש כפית פפריקה מתוקה כפית פפריקה חריפה צ'ילי פלפל חריף ירוק חצוי לאורך 15-12 עגבניות שרי חצויות כוסברה קצוצה גס 6 שיני שום חצויות לאורך 4 שיני שום כתושות לימון קלוף ופרוס שמן זית מלח גס (עדיף אטלנטי)
אופן ההכנה: חשוב להפשיר את הדגים נכון ולטפל בהם כמו שצריך. בזמן ההפשרה ובמהלך ההכנות שומרים אותם במים עם קרח ופרוסות לימון. מרפדים תבנית בנייר אפייה, מורחים שמן זית בנדיבות ומפזרים מעט מלח גס.
מסדרים את הסרדינים כשהם חופפים, זה ליד זה ראש וזנב, כשהצד הסגור כלפי מעלה.
מתבלים את כולם בפפריקה מתוקה וחריפה, צ'ילי גרוס ושמן זית. דואגים שכולם יקבלו יחס שווה.
הופכים את הדגים ומתבלים שוב את כולם באופן שווה. מסדרים בין הדגים שיני שום, שום כתוש, עגבניות שרי, כוסברה ופרוסות לימון. את הפלפל הירוק מחביאים באחת הפינות, כדי שגם מי שלא אוהב חריף יוכל ליהנות.
יוצקים על הכל מעט שמן זית ומפזרים קצת מלח גס. מעבירים לתנור שחומם מראש ל־180 מעלות למשך 16 דקות.
אפשר גם: ללכת על האופציה המושקעת והמקצוענית יותר - מנקים את הדגים מהאידרה, לא מסובך כל כך (בסרדינים היא יוצאת בפעם אחת ובקלות). מכינים תערובת מהפפריקה החריפה והמתוקה, השום הכתוש והכוסברה וממלאים בה את הדגים. מרפדים תבנית בנייר אפייה וממשיכים באותה מתכונת שבמתכון.