חול המועד פסח הוא חג הטיולים, אבל במציאות הביטחונית הנוכחית אספנו עבורכם כמה רעיונות טובים לטיול ממש כאן בתוך העיר. בלי פקקים, בלי להתרחק אבל עם הנאה גדולה וגם הזדמנות להכיר את מה שחולון מציעה לנו.
7 צפייה בגלריה
יוצאים לטייל בחוף בת ים
יוצאים לטייל בחוף בת ים
יוצאים לטייל בפסח
(צילום המחשה: canva)

פארקים בחולון


פארק פרס ולה פארק: אגם מלאכותי שאפשר לשוט עליו, גן שעשועים, מדשאות, פינות ישיבה שבילים להליכה ולרכיבה על אופניים, מתחם שאפשר לעשות בו "על האש", וכמובן מסעדות ובתי קפה. כל זה מחכה לכם בפארק הכי גדול בחולון. אפשר לשלב גם ביקור במוזיאון הילדים שנמצא ממש ליד.

7 צפייה בגלריה
לה פארק חולון. אחד המקומות היפים בעיר
לה פארק חולון. אחד המקומות היפים בעיר
לה פארק חולון. אחד המקומות היפים בעיר
(צילום: איילת רוטה)

קראו גם:

הפילבוקס: פארק המשתרע על שטח של כ- 60 דונם והוא כולל מדשאות, חורשות לפיקניק, פינות ישיבה, אתר הנצחה היסטורי, אמפיתיאטרון וכן גן מפלי-מים. הפארק הוקם על שטח ששימש משלט ערבי בתקופת מלחמת השחרור שחסם את הדרך הראשית בין יפו לירושלים. גדוד 52 של חטיבת גבעתי נלחם ביעד זה בתקופת מלחמת השחרור וסבל אבדות כבדות. לאחר המלחמה הוקם על ידי עיריית חולון פארק נרחב על שטח האתר. המבנים ההיסטוריים ש​בפארק שומרו והוקם אתר להנצחת הנופלים בקרב. כתובת: רחוב המצודה, תל גיבורים, חולון.
פארק הטבע העירוני של חולון: רגע של שקט וירוק ממש ליד הבית. הפארק נמצא ממזרח לרחוב הלוחמים, בצמוד לקאנטרי חולון ולמשרד הרישוי, מול גבעת הפילבוקס (קיים שילוט במקום). הבריכה פתוחה 24/7 במשך כל עונות השנה, אך אטרקטיבית יותר בעונת החורף. הכניסה והחנייה חופשיות.

7 צפייה בגלריה
בריכת החורף ופארק הטבע בחולון
בריכת החורף ופארק הטבע בחולון
בריכת החורף ופארק הטבע בחולון
(צילום: עיריית חולון)

גני שעשועים וגני סיפור: ברחבי העיר פזורים עשרות גני שעשועים קטנים וגדולים, חלק ניכר מהם מבוססים על סיפורי ילדים ידועים ומעוצבים ברוחם. כל אחד מהם יחיד ומיוחד ושווה ביקור. אפשר לבנות מסלול שלם שמבוסס רק על מעבר מגן לגן - אל תשכחו לקחת את הספרים איתכם ולהקדיש כמה דקות לקריאה לפני שהילדים רצים להינות מהמתקנים. לרשימת גני הסיפור המלאה לחצו כאן .

מוזיאונים בחולון


מוזיאון העיצוב חולון: מוזיאון ראשון מסוגו בישראל המתמקד בעיצוב נפתח בינואר 2010. בניין המוזיאון תוכנן על ידי המעצב והאדריכל רון ארד ומהווה נקודת ציון באדריכלות המקומית.
המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס: מוזיאון ייחודי המציג תערוכות של קריקטורה וקומיקס מכל העולם. במקום כמה תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות בנושא.
מוזיאון הרכב ההיסטורי: מכיל אוסף נדיר של האוטובוסים ההיסטוריים של "אגד", חלקם מלפני קום המדינה. כל האוטובוסים משוחזרים למצבם האותנטי וכשירים לנסיעה. המוזיאון ממוקם בשטח חניון "אגד" חולון בדרום העיר, בקריית בן-גוריון.

7 צפייה בגלריה
לא נגנבו פרטי לקוחות. מוזיאון הילדים
לא נגנבו פרטי לקוחות. מוזיאון הילדים
מוזיאון הילדים בחולון
(צילום: קובי קואנקס)

מוזיאון הילדים: המוזיאון מציע מגוון פעילויות אשר המכנה המשותף להן הוא העיסוק החוויתי בתחום האינטליגנציה הרגשית, החינוך לסובלנות וקבלת השונה והאחר. הפעילויות השונות מתאפיינות בהדרכה בקבוצות קטנות תוך מתן דגש לערך המוסף ולערכים הנלווים לפעילות. הביקורים במוזיאון הילדים מתקיימים רק במסגרת סיורים מודרכים ולכן מחייבים תיאום והזמנה מראש.

אתרים היסטוריים בחולון


בית הרצפלד: ארכיון ומוזיאון לתולדות חולון. נמצא בביתו של אברהם הרצפלד שתרם אותו למטרה זו.
מוזיאון חוסמסה יד ל"הגנה": מצודה ובראשה מגדל תצפית ששימש את אנשי ההגנה לאימונים ולמסתור נשק. במקום תערוכת קבע המתארת את אימוני חברי ה"הגנה" בחולות חולון בתקופת המנדט, את בניית חמש שכונות חולון הראשונות (גרין, מולדת, אגרובנק, קריית עבודה ושכונת עם) ואת המאבק במלחמת העצמאות, הקרב על "הפילבוקס" והאירועים שהתרחשו לאורך "דרך הביטחון".

7 צפייה בגלריה
מגדל המים בשכונת מולדת במסגרת חידון חולון |
מגדל המים בשכונת מולדת במסגרת חידון חולון |
מגדל המים בשכונת מולדת במסגרת חידון חולון |
(צילום ארכיון: עיריית חולון)

שרידי שכונת מולדת: במקום מגדל מים, הריסות מבנים ושלטי הסבר אודות השכונה ודרך הביטחון. מעט מזרחה משם, ליד מחלף חולון מזרח, נמצאת עמדת הבטון שהגנה על השכונה.

אטרקציות בחולון


קניון עזריאלי חולון: הקניון הכי גדול בעיר עם חנויות ומבחר גדול של מסעדות. תמיד טוב בימים חמים לקפוץ לכמה שעות של מזגן ושופינג.
סינמטק חולון: באמצע מרכז המדיטק נמצא הסינמטק שפועל במתכונת הרצה ומקרין מספר סרטים מדי שבוע.

7 צפייה בגלריה
מדיטק חולון
מדיטק חולון
מדיטק חולון
(צילום: קובי קואנקס)

הגן הקוריאני: נמצא ברחוב ברקת פינת לבון. זה גן יחיד במינו ובתוכו 13 פסלי טוטם. הגן נחנך ב-2003 כביטוי לקשרי הידידות שנוצרו בין העיר חולון והעיר אנדונג בקוריאה. פסלי העץ המגולפים מאפיינים את המסורת הקוריאנית.
אייס פארק (היכל הקרח) חולון: ההיכל ממוקם בפארק פרס חולון, סמוך למוזיאון הילדים, והוא מציע לכם כמה שעות של התנתקות מהשרב ושפע פעילויות חווייתיות לפנאי ולבילוי עם החברים או המשפחה, על הקרח כמובן.

7 צפייה בגלריה
טיולים ליד הבית
טיולים ליד הבית
טיולים ליד הבית
(צילום המחשה: canva)

המלצות לפני שיוצאים לטייל


לפני הטיול: מומלץ לבדוק את מזג האוויר וללבוש בהתאם.
כדאי להצטייד במים, כובע ומשקפי שמש.
מומלץ להביא נעליים נוחות להליכה.
ניתן להשתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לאתרים השונים.
בגלל החג, יש לוודא שהאתרים פתוחים לקהל לפני שמגיעים.
יש לכבד את כללי המקום ואת הסביבה.
טיול מהנה!