פסח 2023 בחולון צפוי להיות מלא באירועים. שני האירועים המרכזיים הם פסטיבל ימי הזמר ופסטיבל הקולנוע. מה מחכה לכם?
5 צפייה בגלריה
אוינק
אוינק
אוינק
(צילום: באדיבות סינמטק הילדים)


פסטיבל ימי זמר 2023 בתיאטרון חולון, 9 עד ה־12 באפריל, חול המועד פסח


פסטיבל "ימי זמר בתיאטרון חולון" יתקיים זו השנה ה־27 בחול המועד פסח בסימן “ארץ ישראל יפה”, על פי שירו של שייקה פייקוב. במהלך שנותיו הפך הפסטיבל לארכיון לאומי של הזמר העברי, עם הפקות מקור, מופעים מיוחדים ומחוות ליוצרים ויוצרות שהטביעו חותמם על הפסקול של מדינת ישראל.
השנה הוא מעניק מקום מיוחד לאמנים שהם מאבני היסוד של המוזיקה הישראלית, חלקם הגיעו לגיל גבורות וחלקם כבר לא עימנו, אבל שיריהם לא נשכחים.
"השירים הישראליים הם מה שאנחנו. הם תמיד מזכירים לנו שאין לנו ארץ אחרת. השירים הם הדבק המחבר את כל החלקים. כולם אוהבים להאזין וגם לשיר ביחד", אומרת נעמי אטיאס, המנהלת האמנותית של הפסטיבל. "בפסטיבל אנחנו מכוונים תמיד לשמר ולכבד את המשוררים והמלחינים הוותיקים, להעניק להם את קידמת הבמה ולומר להם עד כמה תרומתם לתרבות ולמוזיקה הישראלית לא תסולא בפז".

5 צפייה בגלריה
שלומי שבן
שלומי שבן
שלומי שבן
(צילום: דודי חסון)
תעודות על מפעל חיים יוענקו השנה לשייקה פייקוב, הפזמונאי, המלחין, המעבד והמנצח, שרבים משיריו בוצעו בפסטיבלי הזמר, בפסטיבלים החסידיים, באירוויזיון, ולשרהל'ה שרון, שחוגגת 45 שנים על הבמה.
בהפקות מקור מיוחדות יציין הפסטיבל 100 שנה להולדתם של שושנה דמארי והמשורר נתן יונתן, יחגוג במופעים נפרדים יום הולדת 90 לפזמונאי ומחזאי, המתרגם וחוקר ספרות והזמר העברי דן אלמגור, לזמר הפזמונאי המלחין והשחקן שמעון ישראלי ולמלחין, המעבד והמנצח אריה לבנון. לצד אלה יקיים הפסטיבל מופע לזכרו של יצחק קלפטר (צ'רצ'יל) שנפרד מאיתנו השנה.

5 צפייה בגלריה
 שרהל'ה שרון
 שרהל'ה שרון
שרהל'ה שרון
(צילום: לאון מינסטר)

הפסטיבל יארח את שלומי שבן עם המופע "בית פתוח" והפעם עם נינט טייב, ויקדיש מופע להשקת ספרו של יואב גינאי, "גירסת כיסוי לאהבה" .

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לסרטי ילדים

לאור הצלחתו במהדורתו הראשונה, חוזר ויתקיים השנה בסימן "ילדים מכל העולם". הפסטיבל יציע תוכנית אומנותית ייחודית וחוצת גבולות, שתיקח את הילדים ואת ההורים למסע חוויתי מסביב לעולם בין תרבויות שונות עם סרטים זוכי פרסים מרחבי הגלובוס: נורבגיה, קזחסטן, אוקראינה, הרי ההימלאיה, הולנד, ארה"ב, בלגיה, צרפת ועוד.

5 צפייה בגלריה
רק נס
רק נס
רק נס
(צילום: באדיבות סינמטק הילדים)
בתוכנית: עשרות סרטים בהקרנת בכורה בישראל, הקרנות טרום בכורה בלעדיות לסינמטק הילדים, מחווה לילדי אוקראינה, קלאסיקות מרגשות לכל המשפחה,
סדנאות קולנוע חווייתיות שייקחו את הילדים וההורים למסע אל מאחורי הקלעים שייחשפו לסודות הקולנוע, פעילויות ייחודיות לילדים במבואת המדיטק ועוד. אירוע פתיחה מלהיב עם הקרנה מיוחדת של "האחים סופר מריו" ומפגש עם מריו הישראלי, עידו מוסרי ובמאי הדיבוב שרון כהן.
לראשונה, הפסטיבל ייפתח בהקרנות באולמות סינמטק הילדים במשך שלושה ימים ומשם ייצא אל מחוץ לאולמות עם קולנוע נודד לילדים ברחבי העיר חולון – הפסטיבל יגלוש אל מחוץ לאולמות הסינמטק עם "משאיות הקולנוע" והקרנות סרטים תחת כיפת השמיים במקומות נבחרים ברחבי העיר חולון, בהם: גני סיפור בשכונות השונות, פארקים ומחלקת הילדים של בית חולים וולפסון. הקרנות אלה הן ללא עלות לקהל הרחב.
מעבר להקרנות הסרטים, המפגשים הייחודים והסדנאות – מבואת המדיטק תלבש את בגדי הפסטיבל ותיצור חוויה צבעונית ומרהיבה לילדים - יוקרנו סרטי אנימציה לצד פינות ישיבה, יפוזרו עמדות משחק ארקייד לרשות מבקרי הפסטיבל ופסנתרנים אשר ילוו בנגינה חיה סרטים אילמים.

5 צפייה בגלריה
מדיטק חולון
מדיטק חולון
מדיטק חולון
(צילום: קובי קואנקס)

במסגרת הפסטיבל, יוקרנו סרטים בינלאומיים ומיוחדים, ביניהם סרטים שיוקרנו בבכורה בלעדית לראשונה בישראל בשפת המקור, בליווי מספר הסיפורים, שחר טנא, בין הסרטים:
"אוינק", סרט אנימציה הולנדי שהועמד לפרס האקדמיה האירופאית בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר לשנת 2022 על ילדה טבעונית שפוגשת לראשונה בחזיר.
"מלכת הריקודים", סרט נורבגי, שמגיע היישר מפסטיבל ברלין 2023 שמדבר על מסע התבגרות מרגש ומקפיץ. "יוקו ופרח ההימלאיה", אחד מהסרטים הבולטים בפסטיבלי הילדים העולמיים לשנת 2022, סרט ויזואלי ומוזיקלי מקסים לילדים הצעירים על עכבר קטן היוצא למסע בניסיון למצוא את פרח ההימלאיה בעל כוחות הריפוי.
בנוסף, יוקרנו סרטים בהקרנות טרום בכורה ארצי לפסטיבל: "מסביב לעולם ב-80 ליום", עיבוד מחודש, הרפתקני ומצחיק לקלאסיקה חוצת הזמנים החוגגת 150 שנה לאחר צאת ספרו של ז'ול וורן. "מאווקה", אגדה אוקראינית כמחווה לאוקראינה על הקסם שיש בטבע והקסם שיש באהבה אשר תוקרן בגרסת המקור, ו"הסודות של אבא" סרט המבוסס על חייו של המאייר והקומיקסאי מישל קישקה.
במסגרת התוכנית יוקרנו סרטים מיוחדים וסרטי קלאסיקות אהובות ועל-זמניות:
"נסיך מצרים", לכבוד חג הפסח, חוגגים 25 שנה לאחד הסרטים האוהבים ביותר של שנות ה-90 שמספר את סיפור יציאת מצרים, הסרט יוקרן בליווי מפגש חוויתי עם סהר זוארץ.

קראו גם:

"המלך ואני", הקלאסיקה האהובה והמוזיקלית, בכיכובם של השחקנים דבורה קר ויול ברינר, שזכה בפרס האוסקר על משחקו. סיפור של אומנת בריטית שמגיעה לחצרו של מלך סיאם על מנת לשמש כמורה פרטית לילדיו. "איפה אלה קרי ומה קורה לנוריקו סאן?", סרט ישראלי, נוסטלגי וכובש לב בעקבות גיבוריהם הנעלמים של הספרים הבלתי נשכחים. ההקרנה תכלול מפגש עם במאית הסרט, דבורית שרגל. "ציידת העיטים", סרט תיעודי זוכה פרסים מקזחסטן על ילדה קזחית בת 12, הרוצה להפוך לציידת העיטים הראשונה במשפחתה.
דני וייס, מנכ"ל מדיטק חולון: "זוהי שנתו השנייה של הפסטיבל, ונראה כאילו הוא היה פה תמיד. אין מתאים יותר מסינמטק הילדים ושאר האולמות במדיטק לקיום חגיגה קולנועית מרהיבה ואיכותית לילדים ולמבוגרים. מלבד הסרטים שיוקרנו באולמות הפסטיבל, נציג בחלקו השני של הפסטיבל סרטי מופת לילדים ולכל המשפחה בגנים ברחבי עיר חולון ע"י משאיות קולנוע מצוידות במסכי ענק ומערכות הגברה. כל זאת כדי להמשיך ולקרב ילדים לאמנות המופלאה של הקולנוע".

פסטיבל אביב בקניון עזריאלי חולון


קניון עזריאלי חולון מזמין אתכם להגיע עם הילדות והילדים במהלך חול המועד פסח ראשון ושני (9-10.4) בין השעות 12:00-17:00 ולקחת חלק בפסטיבל אביבי וחגיגי במיוחד. בו תוכלו ליהנות מתאטרון הגדה של פרעה, סדנאות שף צעיר, עמדת יצירת זר פרחים ועוד מלא הפתעות באווירת החג.
בנוסף כל יום החל מהשעה 17:15 תוכלו ליהנות מהצגה לכל המשפחה:
יום א' 9.4.23 17:00 ההצגה "נסיך מצרים"
יום ב' 10.4.23 17:00 ההצגה "האפיקומן שלי"
בין הפעילויות שמחכות לכם:
תאטרון ההגדה/התאטרון של פרעה: סדנת תאטרון בובות אישי - הכנת בובות תאטרון מיניאטוריות מתוך סיפור ההגדה.
סדנת שפים צעירים:
יום א' 9.4.23 פירמידת שוקולד- הכנת עוגת ביסקוויט אישית וקישוטים בצורת פירמידה
יום ב' 10.4.23 הכנת כדורי שוקולד צבעוניים (כשר לפסח).
סדנת הזר שלי: יצירת זר פרחים בתוך אגרטל אישי.
מתחם השוקולד, הכנת בובות וההצגות - קומה 0
מתחם הכנת עציץ אישי בקומה 1 ליד בית קפה ביגה.
הפעילויות פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום.
פורסם לראשונה: 08:52, 22.03.23