בשבת הקרובה תיפתח התערוכה 'כרטיס לירח' בהשראת שיריה של שלומית כהן-אסיף. מדובר בתערוכה הראשונה בסדרת תערוכות 'גיבור מקומי' של העונה הישראלית לעיצוב בחולון, שמתקיימת במסגרת חגיגות 80 שנה לעיר חולון.
2 צפייה בגלריה
מתוך התערוכה
מתוך התערוכה
'הישארי עוד קצת ילדה'. מתוך התערוכה
(איור: רחל קנופ)
את התערוכה יזם ואצר עוזר מנכ"ל העירייה לענייני תרבות, רפי וזאנה. והיא מוקדשת כאמור לשיריה ויצירתה של כהן-אסיף, תושבת חולון. במהלך ימי התערוכה יתקיים בעיר פסטיבל אישה בתיאטרון חולון ותערוכה זו היא חלק מהמחוות של הפסטיבל ליוצרות מקומיות.
בתערוכה יוצגו שיריה של כהן-אסיף מתקופות שונות של יצירתה תוך התמקדות בספרה החדש שיצא לאור 'כרטיס לירח', לצד איורים שליוו את שיריה ופורסמו בספרים ובהם איורים של ענבל לייטנר, גיל-לי אלון-קוריאל, הילה חבקין, יעל שחר שריד ורחל קנופ.
יוקרנו קטעי וידאו מתוך שירים שלה שהולחנו למבצעים ישראלים אהובים כמו אריק איינשטיין, ירדן בר כוכבא ויהורם גאון, קטעים מתוך הצגות שהועלו בתיאטראות מתוך שיריה וכמובן הספרים האהובים שראו אור לאורך השנים.
2 צפייה בגלריה
'גן סיפור' הארנב ממושי. עיצוב: ורדה גבעולי, אילן גלבר,
'גן סיפור' הארנב ממושי. עיצוב: ורדה גבעולי, אילן גלבר,
'גן סיפור' הארנב ממושי. עיצוב: ורדה גבעולי, אילן גלבר
(עיריית חולון )
רגע לפני פתיחת התערוכה שיתפה כהן אסיף בהתרגשות הגדולה וסיפרה על החיבור לעיר חולון. "כמה נפלא לחלום וליצור בעיר הילדים, רק חבל שאני ילדה של פעם ולא ילדה של עכשיו. בעיר הזאת נכתבו כל היצירות שלי, לפעמים נדמה לי שזו העיר היפה היותר בעולם, כי היא שלי".
התערוכה תתקיים בגלריית החווה, רחוב הנחושת 1 פינת המלאכה ותנעל ב-21 במרץ.