אסף אור, זמר ויוצר בן 21 מרחובות, משיק סינגל מתוך אלבום בכורה פרי עטו עליו הוא עובד עם מוזיקאים מהשורה הראשונה. על ההפקה המוזיקלית מופקד אופיר קנר ומשתתפים באלבום פיטר רוט, איתמר מאירי, מיכאל פרוסט ואיתן רז.
את הטקסטים כתב אור בזמן השירות הצבאי שלו בשריון, טקסטים שתופסים אותך חזק בבטן. מגיל צעיר אסף מנגן על גיטרה, בס וכלי מיתר. מגיל 14 מופיע בברים ברחבי הארץ והשפעותיו המוזיקליות מגיעות מעולם הבלוז, פופ אמריקאי ומוזיקה ישראלית.
הסינגל "חזרת לחייך" הוא שיר אינטימי החושף את התחושות והמחשבות של כל מי שנאלץ להתרגל לחזור לישון לבד.
לרגל הוצאת הסינגל, אסף אור ענה על השאלון שלנו.
איזה שיר אתה שר באמבטיה?
משתנה בכל יום לפי מצב הרוח. בדרך כלל זה נע בין השירים הקצביים של אד שירן בימים עם הרבה אנרגיות לשירים שקטים של נתן גושן. אני חושב שבהמשך אעשה לי פלייליסט שבועי כדי לגוון את הופעות האמבטיה שלי.
הייתי מוכר כליה כדי ללכת להופעה של...
כל כך קשה לבחור, יש המון שמות שעולים לי בראש. אם צריך לבחור אחד זה יהיה ללא ספק פרדי מרקיורי. אחד הפרפורמרים הכי טובים בעיני בכל הזמנים ואחת האבידות הגדולות של המוזיקה העולמית. כילד, הערכתי את קווין אבל לא הרגשתי קליק אמיתי אליהם. לפני כמה שנים נתקלתי במקרה ביוטיוב בהופעה המלאה של קווין בוומבלי ב-1985, בזמן שפרדי כבר חלה ונאסר עליו להופיע. הייתי מהופנט. במיוחד ביחס לתקופה, רמת ההפקה הייתה מדהימה ופרדי מרקיורי פשוט נתן שואו אדיר.
הפדיחה המוזיקלית של חיי הייתה:
בעבר הייתי גיטריסט באיזה הרכב. בתקופת התיכון הופענו בפסטיבל של אלפי אנשים, ועלינו ממש לפני איזי. כשעלינו לבמה, אלפי אנשים בקהל, שהגיעו ברובם כדי לראות את ההופעה של איזי צעקו :איזי, איזי, איזי!" ולא נתנו לנו להתחיל לנגן. בשלב מסויים סולן ההרכב ניגש למיקרופון וצעק לקהל בחזרה שהמופע של איזי בוטל והוא לא מגיע בסוף. ברגע אחד הקהל השתתק, ילדים בכו ומיד הסברנו שזה היה בצחוק והמשכנו את ההופעה באווירה טובה.
לאי בודד הייתי לוקח:
ספר - על הדברים החשובים באמת / חיים שפירא. קראתי בכיפור האחרון ונהניתי מכל רגע.
סרט - ההשכלה הקולנועית טעונת שיפור, וזאת אחת המשימות לתקופה הקרובה - להשלים את החור בהשכלה. אם בכל זאת צריך לבחור, אז הקטע שלי הוא קומדיות. אחד מהסרטים של סשה ברון-כהן (בוראט, ברונו או הדיקטטור).
אלבום - ללא ספק אלבום ההופעה של ג'ון מאייר John Mayer - Where The Light Is - Live in L.A. זה אלבום כל כך מגוון ובעיני הוא פשוט נשמע כל כך טוב. אלבום שמשלב בלוז עם פופ ורוק ופולק והכל בליווי של כמה מהנגנים הטובים ביותר בתחומם בתעשיית המוזיקה האמריקאית.
בגדול הייתי ילד...
מאוד חסר סבלנות וחסר ביטחון. מצד אחד הייתי תלמיד מאוד טוב, ומצד שני ניסיתי להיות הכי פופולרי. הניסיון הזה הביא אותי למקומות בהם עשיתי המון טעויות, הסתובבתי עם אנשים שעשו לי רע ברמה החברתית והאישית, הסתבכתי במכות ושטויות וניסיתי לשחק אותה כאילו זה היה המקום הטבעי לי. בגיל 14-15 נכנסתי חזק למוזיקה, וזה גרם לי להיות מרוכז בזה כל הזמן. התחלתי להופיע, התחלתי לכתוב המון ובמידה מסויימת המוסיקה עזרה לי להתחבר לעצמי ולהכיר את עצמי לעומק.
שלוש ההתמכרויות הכי גדולות שלי:
ההתמכרות הכי קשה שלי היא קפה. אין מצב שאני יכול לפתוח את היום בלי קפה בבוקר. אחר כך מגיע הקפה בחזרות וקפה של אחרי צהריים וכן הלאה וכן הלאה. בעודי חושב על התשובה אני מכין לי ספל קפה של אחרי חזרה.
מתוקים ושוקולד במיוחד. התרגלתי שמתוקים הם חלק בלתי נפרד מלשתות קפה (ראה התמכרות א'), ולכן אני ממלא את היום שלי בהמון שוקולד. לאחרונה החלטתי לשנות לדיאטה בריאה יותר והפחתתי משמעותית את כמות השוקולד והמתוק שאני אוכל. עד כה, מזה חודשיים אני נלחם בהתמכרות הזו בגבורה.
לשיר יחד עם הרדיו באוטו בפול ווליום. כשאני לבד באוטו, המוזיקה לא יכולה להיות סתם ברקע, אני חייב לבחור את המוזיקה שמתאימה לאותו מצב רוח באופן ספציפי, ואז אני לומד את הטקסטים והלחנים הרבה יותר מהר.
מי האישה/הגבר הכי סקסיים בעינייך:
בעיני סקס אפיל זה לאו דווקא היופי המובן מאליו, אלא מכלול של תכונות חיצוניות והתנהגותיות שגורמות לך לא להיות מסוגל להוריד את המבט ממישהי. אני חושב שהדוגמא האולטימטיבית לסקס אפיל חזק בארץ היא גל גדות. מעבר ליופי החיצוני שלה, יש במבט שלה משהו מסקרן ועמוק, שמשדר המון ביטחון ועוצמה. זאת סקסיות, וזה לא פחות חשוב מיופי חיצוני בעיני.
מה יכול להרוס לך את היום?
לריב או לפגוע במישהו שאכפת לי ממנו. זו תחושה רעה שתופסת אותך חזק בבטן ולא עוזבת גם כשאתה עסוק בדברים אחרים וממשיך הלאה. אני אדם מאוד ישיר, ולפעמים אנשים מסביבי עלולים להיפגע ממשהו שאמרתי בחוסר תשומת לב, לכן כל מי שמכיר אותי יודע שהדבר שהכי חשוב לי בחברות זה כנות. אני מעדיף שאדם שנפגע ממני יבוא ויגיד לי את מה שהוא מרגיש בצורה הכי גלויה ואמיתית, גם אם לא נעים לשמוע, מאשר לטאטא מתחת לשטיח.
מה יכול לשפר לך את היום?
כשיש חזרה מוצלחת, זה הדבר שעושה לי את היום. כל הלחץ מסביב והמחשבות השליליות מתנקות ואני מתמקד בכמה כיף לי וטוב לי במה שאני עושה. זה הדברים הקטנים ביום-יום שעושים באמת טוב.
מה החלום שלך?
להמשיך ליצור מוזיקה ולהצליח להגיע לכמה שיותר קהלים ואנשים. תנו לי להופיע בכמה שיותר מקומות, לפגוש קהל ולתת למוזיקה שלי להיכנס לאנשים ללב, אין חלום יותר גדול מזה. זו המשמעות האמיתית בעיני של הצלחה במוזיקה.
ההופעות הקרובות:
15.11.17 - בבלו הול ירושלים
18.11.17 - שיפקה בר, רחובות