ממריאים לחו"לון
עיריית חולון יצאה בקמפיין תחת הכותרת "הקיץ אנחנו בחו"לון" עם מגוון אפשרויות בילוי.
9 צפייה בגלריה
תיאטרון כמו בחו"ל אבל בחולון
תיאטרון כמו בחו"ל אבל בחולון
תיאטרון כמו בחו"ל אבל בחולון
(צילום: תומר פולטין)
מדי יום שני בין השעות 21:00-17:00 ייערך הפנינג חגיגי ללא תשלום שיכלול פסלים חיים, תיאטרון ומופעי רחוב, מיצגים מתנפחים, דמויות על קביים והרכבים מקומיים. 17.8: ברחוב סוקולוב, בקטע שבין הרחובות שנקר וחנקין. 24.8: במרכז מסחרי כיכר סירן. 31.8: ברחבת ה"מדיטק", כולל מופע קרקס מרכזי לסוף הקיץ.
9 צפייה בגלריה
אגדות אמיתיות במובי
אגדות אמיתיות במובי
אגדות אמיתיות במובי
(צילום: המכון לאומנות בת ים)
אגדה אמיתית במוזיאון
ב"מובי מוזיאוני בת ים" מציגים את "אגדות אמיתיות", תערוכת איור חווייתית מיוחדת לכל המשפחה. התערוכה מתמקדת בחמישה גיבורי תרבות שאיוריהם יוצאים מדפי הספר, מתנתקים מהסיפורים ומקבלים חיים עצמאיים.
הילדים מוזמנים לגלות דרך הקווים, הצבעים והחומרים כיצד מאיירים נפלאים מוסרים את סיפורם של גיבורי תרבות ייחודים ומשפיעים .
בנוסף, יתקיימו סיורי הדרכה חווייתית לגילאי 5-10, ולאחריה סדנת יצירה בעקבות העבודות המוצגות בתערוכה.
החל מ־13 באוגוסט. הרשמה מראש באתר או בטל' 03-6591140.
9 צפייה בגלריה
אהבה ותנועה על פי אגם
אהבה ותנועה על פי אגם
אהבה ותנועה על פי אגם
(צילום: מוזיאון אגם)
אהבה בתנועה
במוזיאון אגם, המוקדש לאמנות קינטית, מוצגות עשרות יצירות של האמן יעקב אגם: פיסול וציור שמשנים צורה, יצירות דיגיטליות אינטראקטיביות ומיצבים בתנועה. 3,200 מ"ר של תערוכות צבעוניות, מלאות בתנועה והפתעה, שמכל זווית שמתבוננים בהן – רואים מוטיב משתנה. חודש אוגוסט יוקדש ל"אהבה בתנועה": בימי חמישי בשעה 17:30: סיור למשפחות וסדנאות לילדים. ובשעה 19:00: סיור על אהבה וזוגיות ביצירות של אגם ופניני אופרה. זאת, בנוסף לסיורים החווייתיים המתקיימים כל השבוע.
כניסה למבוגר: 25 שקלים. לילד: 15 שקלים. מוזיאון אגם, רחוב מיש"ר 1, ראשון לציון
הפנינג סוף הקיץ
במרכז קהילתי "גאולים" בבת ים יתקיים הפנינג סוף הקיץ: בימים א'-ה' בין התאריכים 27-23 באוגוסט יתקיימו פעילויות וסדנאות: הצגה בשיתוף הקהל "האריה ובת האיכר", סדנת קפוארה לילדים, סדנת קרמיקה, פעילות מוזיכיף וטניס שולחן.
הפעילות מוגבלת ל־10 משתתפים ותתקיים בסבבים של חצי שעה מ־14:00 עד 15:30. ללא תשלום. הרשמה בטל' 03-5073612
דינוזאורים מלגו
50 מיצגי דינוזאורים ולמעלה מ־10 מיליון קוביות לגו. זה מה שמחכה לכם במוזיאון הלגו הבינלאומי, שמציג את תערוכת הלגו "ממלכת הדינוזאורים". התערוכה פתוחה בכל יום עד סוף אוגוסט. יש לשריין הגעה מראש למניעת התקהלות.
היכל הטוטו חולון. מחיר לתושבי חולון: 29 שקלים. כדאי לחפש את ההנחות של ועדי העובדים וחברות האשראי (29-69 שקלים).
9 צפייה בגלריה
הסודות, המכונות והתחמושת
הסודות, המכונות והתחמושת
הסודות, המכונות והתחמושת
(צילום: מכון אילון)
מתחת לאדמה
במכון אילון, ממש מתחת לאפם של הבריטים, בעומק שמונה מטרים מתחת לאדמה, הוקם מפעל לייצור כדורי 9 מ”מ, שפעל בסודיות בין השנים 1948-1945 ובמהלכן יוצרו בו כארבעה מיליון כדורי תחמושת. המועצה לשימור אתרי מורשת עורכת סיורים במקום להכרת הסיפור המרתק בתולדות המאבק להקמת המדינה.
סיורים יוצאים מדי יום ב־11:00 וב־13:00. המחיר למבוגר: 30 שקלים. ילד: 22 שקלים. בהרשמה מראש. פארק המדע, דוד פייקס 1, רחובות. טל. 08-9406552.
9 צפייה בגלריה
חתיכת היסטוריה באתר הפרדסנות
חתיכת היסטוריה באתר הפרדסנות
חתיכת היסטוריה באתר הפרדסנות
(צילום: עמליה זאבי־קובו)
חצר בריחה בפרדס
אתר הפרדסנות ברחובות, שמספר את סיפורו החלוצי של מפעל הפרדסנות בארץ, הופך בחודש אוגוסט ל"חצר בריחה": חוויה משפחתית הכוללת ניווט ברחבי הפרדס, פתרון חידות וביצוע משימות. בימי ראשון ושני בערב יתקיימו באתר סיורי עששיות, ובימי רביעי פעילות יצירה. בימי חמישי: סיור מבוגרים הכולל סיפורי מושבה, טיול ברחבי הפרדס והצצה אל חיי החלוצים.
בבוקר בין השעות 12:30-9:30 ואחר הצהריים: 19:30-16:30.
כניסה: החל מ־15 שקל. רחוב אבינועם נחמני, רחובות, טל' 08-9469197.
בעקבות החרובים
מתי לאחרונה קטפתם חרובים? קרן קיימת לישראל מארגנת קטיף עצמאי, ללא תשלום, במטעי החרובים ביערות, תוך שמירה על העצים וענפיהם (לשימוש אישי בלבד). הקטיף ביער בן שמן ייערך בבוסתני גמזו, אליהם ניתן להגיע מכביש 4314. מול הפנייה לפארק הקופים יש לפנות שמאלה, ולהמשיך ישר. מימין ניתן לראות את כרמי הזיתים של מושב גמזו, החלקה נמצאת מצד שמאל.
מידע נוסף בטל' 1-800-350-550
9 צפייה בגלריה
טיולים רגליים בין המבנים
טיולים רגליים בין המבנים
טיולים רגליים בין המבנים
(צילום: מרכז מבקרים מקווה ישראל )
צפרות, טיול ויין
המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל סוגרת לכם את כל השבוע במקווה ישראל: זה מתחיל בימי שני, עם סיור צפרות מודרך בגן הבוטני. ממשיך בימי שלישי, עם סיור בעקבות סיפורה של הכרם העתיקה והכרת שלבי הכנת היין. ובשאר ימי השבוע, בשעות הערב, טיולים רגליים בין מבנים מהמאה ה־19, שער ירושלים, שדרת הדקלים המפורסמת ופיקוס בנגלי ליד בית הכנסת הבולט בייחודו הארכיטקטוני.
מחיר: החל מ־35 שקלים למבוגר ו־25 שקלים לילד. כניסה דרך רחוב קראוזה, חולון. הרשמה מראש בטל' 03-5030489.
9 צפייה בגלריה
סיור עששיות ביער בן שמן
סיור עששיות ביער בן שמן
סיור עששיות ביער בן שמן
(צילום: אביטל סמית)
סיור עששיות ביער
בסיור "החוויה המודיעינית", בשיתוף החברה להגנת הטבע, תוכלו לצאת בעקבות הנזירים ביער בן שמן: לאור עששיות שיאירו את הדרך מגיעים אל מערות מסתוריות, לומדים על הנזירים ששהו במקום ומקשיבים לקולות הלילה והטבע. משך הסיור: שעתיים (ברכב פרטי).
מחיר כרטיס בודד: 20 שקלים, זוגי: 30 שקלים, משפחתי: 50 שקלים. רכישת כרטיסים בטל' 08-9726020. הסיור יוצא ב־27.8 בשעה 19:00 מהכיכר בשדרות הרכס פינת רחוב הנטיעה.
9 צפייה בגלריה
לא לפספס את הנוף. המגדל הלבן
לא לפספס את הנוף. המגדל הלבן
לא לפספס את הנוף. המגדל הלבן
(צילום: אבי מועלם)
על הגובה
ילדים אוהבים לטפס לגובה ונהנים להשקיף על הנוף, אז הנה הזדמנות לשלב את שני אלה וגם פעילות גופנית, שבוודאי לא תזיק. אתר המגדל הלבן ברמלה, אחד מסמליה של העיר, פתוח במרבית ימי השבוע. מאות מדרגות מתעקלות מובילות אל מרפסת תצפית מרהיבה על האיזור כולו – עד הרי ירושלים בימים של ראות טובה.
מחיר: 20 שקלים. בסיום כדאי לצעוד לשוק רמלה. עשר דקות הליכה – ואתם בשוק צבעוני, אותנטי וגדוש בהפתעות טעימות.
טבע והיסטוריה
תל גזר הוא אתר טבע מרהיב, 20 דקות נסיעה מרחובות, שמפנק בשניים במחיר אחד: גם טבע, גם היסטוריה. הדרך הנוחה והבטוחה ביותר להגיע למקום היא בנסיעה לרחוב גפן בכרמי יוסף, שם אפשר להחנות את הרכב בחניון כורכר. ממנו יש לצעוד לפי השילוט לכיוון תל גזר. בראש התל (כעשר דקות הליכה) אפשר לצפות בהעתק של לוח כתב גזר, הכתב העברי הקדום ביותר שנמצא בישראל, לטייל בשבילי התל ולהתרשם משרידי העיר העתיקה.
אם מחפשים אתגר נוסף – יורדים לפי השילוט למעיין עין ורדא. יש בו אפילו מעט מים שאפשר לשכשך בהם רגליים ופינה לפיקניק. והכל בחינם.
9 צפייה בגלריה
יוגה באוויר הפתוח
יוגה באוויר הפתוח
יוגה באוויר הפתוח
(צילום באדיבות עיריית מודיעין)
תנשמו עמוק
אם תגיעו ביום ראשון הקרוב בבגדים נוחים לפארק הדגים במודיעין, תוכלו להצטרף לשיעור יוגה לכל הרמות, וליהנות גם ממתחם תרגול יוגה לילדים.
ב־16.8, עמק דותן פינת עמק יזרעאל במודיעין. מוזמנים לנשום עמוק ולתרגל גמישות בין השעות 19:30-18:30. ללא תשלום.
פרטים במדור קידום בריאות בטל' 073-2326431.
הכינו את הסקייטבורד
אם אתם בענייני אקסטרים, בפארק מודיעין תמצאו 2,600 מ"ר, במיוחד לסקייטרים ובייקרים. בפארק מותקנים אלמנטים מקצועיים מתקדמים. החל מרמפה ועד מסלול זרימה (סנייק ראן) שנפתח לכיוונים שונים: לתוך בריכה עגולה בגבהים משתנים, לבליטה המאפשרת לקפוץ בכיוונים שונים, לרמפת המיני (היחידה בארץ) והסטפ־אפ. במרכז הפארק נבנה גשר מרכזי הכולל ריילים, בנקים ומדרגות, וגם הצללה למי שרוצה לנוח קצת. חציו השני של הפארק בנוי ממשטחים משופעים (בנקים), קירות ומעקות החלקה בגבהים שונים.
פארק מודיעין, שדרות מנחם בגין פינת שדרות החשמונאים. הכניסה ללא תשלום.
שירי מימון בדרייב אין
בעקבות פיילוט מוצלח של סרטים בסגנון דרייב אין, החליטה עיריית נס ציונה להעלות הילוך: בחניית האצטדיון העירוני יתקיימו בשבועות הקרובים הופעות לכל המשפחה בעלות סמלית. בין ההופעות: הדוד חיים ומני ממטרה, שירי מימון, מיקי וטל מוסרי וסרטים כמו לגו 2, בחזרה לעתיד 2 וצ'רלי בממלכת השוקולד.
כרטיסים: 10 שקלים לאדם, ברכישה מראש דרך קריית התרבות של עיריית נס ציונה.