2 צפייה בגלריה
נשברה שוב באותו מקום
נשברה שוב באותו מקום
נשברה שוב באותו מקום
( צילום: shutterstock)

ניב קנתה עגלה לתינוק בחנות מוכרת, לאחר שהמוכר שכנע אותה שמדובר בעגלה מומלצת, טובה ואיכותית. "הוא הזהיר אותנו שיש צורך במשנה זהירות במדרגות, ואכן, לא הורדנו ולא העלינו את העגלה במדרגות", היא אומרת.
לאחר חודש וחצי גילתה ניב שהעגלה נשברה. "היא התעקמה ולא הצלחנו לקפל אותה", היא מספרת. "פנינו לחנות והם שלחו את העגלה לתיקון, אבל היא חזרה עם הגלגלים בנפרד. שוב העגלה נשלחה לתיקון ושוב חזרה, אך לאחר שלושה חודשים נשברה שוב באותו מקום.
"שוב שלחנו לתיקון, ושוב היא נשברה, וחזרה בלי גלגלים. בפעם האחרונה שזה קרה החזירו לנו עגלה בצבע אחר, כלומר, לא את העגלה שלנו. נגרמה לנו עוגמת נפש גדולה מהעגלה הזו, וחלק משמעותי מהזמן היא בכלל לא הייתה אצלנו אלא בתיקון. איזה פיצוי מגיע לנו?".
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון מהעמותה החדשה לצרכנות: "חוק הגנת הצרכן לא מדבר כלל על פיצוי. לכך נועד בית המשפט. אם הלקוחה מרגישה שנגרם לה עוול היא רשאית להגיש תלונה על עוגמת הנפש ולהוכיח שעשתה שימוש סביר במוצר.
חשוב לתעד את השבר, את הדרך בה חזרה העגלה מהתיקון, וכל דבר שיעיד על המשך התקלה, שיכולה לנבוע מכשל בייצור.
על עגלות ילדים שנרכשו ממשווק מורשה יש אחריות למספר שנים. יש לבדוק את תעודת האחריות ולראות מה היא כוללת. במרבית המקרים שברים לא נכללים באחריות, מאחר והם יכולים להיגרם משימוש לא נכון, כמו למשל העמסה מעבר למשקל.
על החברה לתקן את המוצר, ואכן, נעשו ניסיונות שלא צלחו. אם העגלה איננה תקינה גם לאחר מספר ניסיונות תיקון, הצרכנית יכולה לדרוש את ביטול העסקה".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
קפה מוות
קפה מוות
איחור של מעבר ל-4 שעות מזכה צרכן ב-300 שקל
(אילוסטרציה: freepik)

הקפה הגיע אחרי 4 שעות


ליאורה מנהלת משרד פרסום ומזמינה בתחילת כל שבוע משלוח מהסופר הכולל חלב, קפה, עוגיות וחומרי ניקוי. כשהזמינה את המשלוח בבוקר יום א' הובטח לה שהוא יגיע בין 10 ל-12, אך השליח איחר ב-4 שעות.
לישיבת הצוות שהתקיימה כרגיל בשעה 14:00 ליאורה נאלצה להזמין כריכים ממסעדה סמוכה. האם הסופר צריך לפצות אותה?
מה עושים?
עו"ד יעקובסון: "לפי חוק הטכנאים עוסק אמור לקבוע טווח של שעתיים להגעה לבית הלקוח ומותר לו לאחר שעתיים מעבר לכך. איחור של מעבר ל-4 שעות מזכה צרכן ב-300 שקל ללא הוכחת נזק ואיחור של יותר מ-5 שעות מזכה ב-600 שקל.
משרד פרסום הוא עוסק ולא צרכן פרטי, לכן חוק הטכנאים לא חל עליו. זה הדין גם לגבי צרכן שהזמין משלוח (של בגדים למשל) למקום העבודה. במידה ונגרם נזק, יתכן שניתן יהיה להגיש תביעה לבית המשפט".