בצל האווירה המיוחדת שמביאים איתם חגי תשרי, ישנם בתים שבהם מיקום ארוחות החג הופך לסלע מחלוקת בין בני הזוג. כך קרה גם במקרה של בני זוג, שלקראת ראש השנה לקחו את אותו ויכוח נפוץ ונפיץ צעד קדימה.
2 צפייה בגלריה
הויכוח על החג התלהט
הויכוח על החג התלהט
הויכוח על החג התלהט
(צילום המחשה: Shutterstock)
כבר לקראת ראש השנה הראשון של השניים כזוג נשוי, אמר האיש לאשתו כי הוא מעוניין לחגוג את החג בבית הוריו שמתגוררים בקיבוץ. הבעל הסביר כי מאז ומתמיד היה מחובר לטקסים הייחודיים שנערכים במקום ולארוחות החגיגיות. האישה לא התנגדה והסכימה לבקשת אהוב ליבה, וכך, עם הזמן, הפכו השניים את ארוחת חג ראש השנה בקיבוץ למסורת, כשגם ילדיהם גדלו למציאות הזו.
מבחינת הבעל, גם את ראש השנה הקרוב היו אמורים בני המשפחה לחגוג עם הוריו, אלא שאז חלה תפנית בעלילה. לפני מספר שבועות, אמרה האישה לבעלה: "בגלל שאמא שלי חולה ונמצאת בהוספיס בית, היא רוצה שנבוא אליה לארוחת החג עם הילדים. אמא שלי גם מאמינה שמי שמבלה יחד במהלך ערב ראש השנה, יוכלו לבלות יחד גם כל השנה. אולי בזכות ערב החג המשותף שנחגוג איתה, היא תאריך ימים".

קראו גם:

הבעל התנגד בכל תוקף והטיל וטו על הנסיעה לאם החולה. "לאורך כל השנים סיכמנו שעושים משהו מסוים בראש השנה. את לא יכולה לשבור את הכלים עכשיו ולהפר את ההסכם", ענה בן הזוג בכעס. "ההורים שלי לא יסלחו לי אם לא נגיע. אמא שלך חולה כבר תקופה ארוכה ולא מהיום, את יכולה ללכת אליה לפני ארוחת החג או למחרת, לא בערב עצמו".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

כיוון שהוויכוח רק הסלים, הפתרון לא נמצא והמחלוקת הגיעה לסף פיצוץ, הגיעו אליי השניים להליך גישור. לאחר שגם בפגישה איתי הטונים בחדר עלו, שאלתי אותם: "אתם רבים איפה להיות שעתיים מהחיים שלכם? יש לא מעט אנשים שהיו מוכנים לעשות הרבה כדי שיהיה להם עם מי לחגוג את החג".
באותו שלב נראה היה שהשניים הבינו שהם צריכים לרדת מהעץ עליו טיפסו. הצעתי להם לחלק את הזמן - הם יתחילו את הערב בבית אמה של האישה ומשם ימשיכו לחגיגות בקיבוץ, שנמצא במרחק לא רב. לשמחתי הצעתי התקבלה, והם יחגגו את החג עם כל המשפחה. נישואיהם ניצלו הפעם, בתקווה לבשורות טובות בהמשך השנה.