אישה בשנות השלושים המוקדמות לחייה הגיעה למשרדי וסיפרה שהיא שוקלת להיפרד מבעלה כיוון שהחל להשקיע שעות ארוכות בתחביב חדש - האכלת חתולי רחוב. לטענתה, התחביב שלו עולה כסף רב ומשפיע על חייהם, כולל חוסר יכולת לצאת לחופשות ברוגע.
2 צפייה בגלריה
"מה שקרה לבעלי זה לא נורמאלי"
"מה שקרה לבעלי זה לא נורמאלי"
"מה שקרה לבעלי זה לא נורמאלי"
(צילום המחשה: shutterstock)
"שלא תביני לא נכון", אמרה לי האישה, "אני אוהבת בעלי חיים וחמלה כלפיהם היא דבר מבורך, אבל צריך לדעת להציב גבולות. מה שקרה לבעלי זה לא נורמאלי. אפילו כלב לא היה לו בילדותו ובשנים שאנחנו יחד לא הבחנתי בשום דבר יוצא דופן בכל הקשור לדאגה כלפי בעלי חיים".
כששאלתי אותה מה בכל זאת השתנה, היא השיבה. "הוא חזר יום אחד הביתה מהעבודה וסיפר לי ששמע יללות חתול בחצר של הבית שהמיסו את ליבו. הוא בקושי שאל לשלומי ומיהר לרדת למטה עם קערת חלב. האמת שזה הרשים אותי באותו הרגע כי לא ראיתי את הצד הזה שלו בעבר".
קראו גם:
האישה הוסיפה וסיפרה כי "מאותו היום הפך בעלה את האכלת החתולים להרגל קבוע והחל לרכוש עבורם מזון, תוך שהוא מוציא עליהם כספים רבים. זה לא הסתכם רק בזה: הוא החל להאכיל את כל החתולים בשכונה ולבלות שעות ארוכות במחיצתם, והם הפכו לחלק מרכזי משגרת חייו".
שאלתי אותה אם היא ניסתה לדבר איתו על כך ולהסביר לו שזה מפריע לה, והיא השיבה: "מה נראה לך? ברור שכן. אמרתי לו שהתחביב החדש שלו שינה את חיינו ושאני מרגישה שאני נאלצת לחלוק בו עם החתולים. בנוסף, הבית שלנו מסריח מאחסון האוכל שלהם. הוא ביטל את דבריי והשיב לי שאני 'אישה קרה וחסרת רגשות'".
2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)
הקש ששבר את גב הגמל מבחינתה היה כשיצאו לסוף שבוע בצימר בצפון. "הוא מצא סטודנטית שתחליף אותו בהאכלת החתולים וקיוויתי שיהיה לנו קצת שקט", היא סיפרה. "מהרגע שהגענו לצימר ראיתי שהוא לא רגוע. הוא כל הזמן היה איתה בטלפון וחילק לה פקודות.
"בשלב הזה הבנתי שהתחביב הזה ממש השתלט עליו ועל חיי הנישואין שלנו. במקום לצאת לחופש קצר ורומנטי ברוגע התנהלנו כמו שני זרים, כשסיפור החתולים חוצץ בינינו".
כששבו לביתם הציבה לו האישה אולטימטום: "או שאתה זונח את התחביב החדש שלך או שאנחנו מתגרשים. אני לא מסוגלת ולא רוצה להמשיך ככה".
לדבריה, בעקבות דבריה הוא התפרץ עליה וכינה אותה אכזרית. "אם את לא מבינה מדוע אני עושה את מה שאני עושה ואין לך חמלה בלב, כנראה שאנחנו לא צריכים להיות יחד", אמר לה.
כיוון שהשניים הגיעו למבוי סתום ללא יכולת להגיע לפשרה כל שנותר לי הוא לנסח עבורם הסכם גירושין.