בעוד פחות משנה ייערכו הבחירות המקומיות ברחבי הארץ ונראה שבחולון המתמודדים כבר נערכים ליום הבוחר. על פי פקודת העיריות, שנת הבחירות תתחיל באופן רשמי רק בתחילת חודש ינואר, אך לטענת תושבים לאחרונה הזדרזו מתמודדים פוטנציאלים לפנות אליהם כדי להבטיח את תמיכתם.
"בכל קדנציה אני מקבל מתנה לחג פעמיים, בחגים ששנה לפני הבחירות ובחגים שממש סמוכים לבחירות", מספר תושב ג'סי כהן, שמוכר בשכונה כאדם שמסייע לאסירים משוחררים, "יש כמה אנשים בליכוד שתמיד נזכרים בי לקראת הבחירות. פעם זה היה עובד עליי, היום אני פשוט מנסה להוציא מהם את המקסימום. רוצים לתת מתנה לחג? תפדאלו. אני אגיד לכם את כל מה שאתם רוצים לשמוע, העיקר שבאמת תעשו משהו עבור השכונה".
לדבריו, לו ולתושבים נוספים בג'סי כהן נמאס מהבטחות לפני הבחירות לשיפור מצב השכונה שלא מתממשות. "נזכרים 'בעם' רק כשהם צריכים אותנו.
פעם הייתי סלחן אבל היום אני יותר חכם, אם משהו רוצה שאני אהיה קבלן קולות שלו אז הוא צריך להיות שלי, לתת עבודה למי שזקוק. אני לא מדבר על ג'ובים בעירייה או משהו עם משכורת שמנה, מספיקה לי עבודה של פועל בניין או ניקיון, עבור אסיר משוחרר זה מספיק".
1 צפייה בגלריה
טוב שנזכרתם להתעניין | צילום: קובי קואנקס
טוב שנזכרתם להתעניין | צילום: קובי קואנקס
טוב שנזכרתם להתעניין | צילום: קובי קואנקס
גם בקרב אוכלוסיות נוספות הנאבקות עבור זכויותיהן חל שינוי לקראת בחירות 2018. הורים לילדים מהחינוך המיוחד סיפרו כי פוליטיקאים שמעולם לא שמעו את שמם פנו אליהם באמצעות חשבונות פייסבוק וביקשו לסייע להם בנושאים מסוימים, זאת למרות שמדובר בסוגיות שמטרידות אותם כבר שנים, כמו מחסור בסייעות, פעילויות אחר הצהריים ושעות תגבור עבור ילדים משולבים.
פעילים עבור בעלי חיים בעיר טוענים כי התבקשו לשתף פוליטיקאים בהפגנות הקרובות כיוון שהם מעוניינים לקחת בהן חלק, "בחיים שלי לא שמעתי את השם שלו או מה הוא עושה ופתאום הוא טוען שזה נושא שממש בוער בו", סיפר פעיל מהעיר. "זה מגוחך בעיניי, אבל אם יש פוליטיקאי שמוכן לחתום לי שהוא יסייע לבעלי החיים במספר פעולות בהולות אני אצביע לו בשמחה. אם הם מבטיחים רק כדי לגייס אותנו, אז אנחנו לא למכירה, אבל אם הם יפעלו אז יש על מה לדבר".