תכירו: הקו הירוק, קו רכבת קלה שיופעל במערכת התחבורה עתירת הנוסעים של מטרופולין תל אביב וצפוי לשנות את פני העיר חולון.
הקו מתוכנן לחצות את העיר מצפון לדרום ואמור לחבר אותה לתל אביב והרצליה בצפון ובדרום יחבר את החלקים הדרומיים של המטרופולין (חולון ושולי העיר ראשון לציון).
הנקודות בהם יעבור הקו הירוק ( 20 תחנות בחולון). (10.3 ק"מ בחולון):
הקו הירוק יתחיל בצומת חולון יעבור ברחוב קוגל , יפנה שמאלה לרח' שנקר ובצומת שנקר סוקולוב יתפצל (ראו מפה):
מסלול 1) יעבור ברחוב סוקולוב ימינה לשד' ירושלים (עד לראשון לציון)
מסלול 2) יעבור בשנקר, פיכמן, ברקת, שמחה ארליך (עד לראשון לציון)
בחלקו הדרומי של הקו שתי זרועות – האחת, המערבית, תתחיל בראשון לציון (תחנת משה דיין), והשנייה, המזרחית, תתחיל גם כן בראשון לציון, במפגש עם כביש 412, ותחנת הקו הכחול. שתי הזרועות ינועו לאורך העיר חולון בשני צירים ויתאחדו ברחוב סוקולוב, מרכז העיר חולון ומשם ימשיך הקו לכיוון צפון דרך צומת חולון
הפעלת הקו צפויה לשפר את יכולת ההתניידות של תושבי העיר בצורה משמעותית, והם צפויים ליהנות מתשתיות עירוניות חדשות. כמו כן, הפרויקט צפוי לגרום לעליה בביקוש למגורים בעיר, בעיקר בסביבה הקרובה לתחנות, וכן להוות זרז לבנייה חדשה ולתהליכי התחדשות עירונית. לכן, בראייה לטווח רחוק הפרויקט נחשב כבעל פוטנציאל רב להשבחת הנכסים בסביבתו.
1 צפייה בגלריה
הדמיית צומת קוגל. צילום הדמייה: נתע
הדמיית צומת קוגל. צילום הדמייה: נתע
הדמיית צומת קוגל. צילום הדמייה: נתע
אבל יש גם נקודות בעייתיות שרצוי להזכיר. במהלך תקופת הבנייה של הקו, תושבי העיר צפויים לסבול ממטרדים שונים, כולל רעש ואבק מאתרי הבנייה, חסימת כבישים ושיבושי תנועה, והקמת אתרי עבודות שישמשו את הפרויקט בתוך שכונות מגורים ופארקים.
שימו לב לשינויים בעיר באזור תוואי הרכבת:
התכנית כוללת הריסת מבנים ועוד התאמות נוספות ברחוב שד' ירושלים ורחוב פיכמן – ניתן לעיין בתת"ל 71 א', תכנית הכוללת את תחום ההתערבות של הרכבת הקלה.
כל התנועות הקיימות היום בצומת הלוחמים תישמרנה, ואולם על מנת לאפשר מעבר הרכבת ורמת שירות טובה, יבוצע שיקוע לתנועות ישר בכיוון מזרח – מערב. הרעיון האורבני של "כיכר" ישמר באמצעים אחרים ולא כמעגל תנועה.
בצומת הלהב – מפרץ שלמה – שד' ירושלים תהיה פנייה שמאלה במעבר משוקע כדי לאפשר תנועה לרכבת הקלה. השיקוע הנו לתנועה המגיעה מכיוון מחלף חולון מזרח ופונה שמאלה לכיוון מפרץ שלמה.
התכנית כוללת אפשרות שרחוב סוקולוב בקטע מכיכר ויצמן עד לרחוב קראוזה יהפוך למדרחוב, אך הפרטים הסופיים ייקבעו בתכנון המפורט.
רחוב שנקר, בשונה מהיום, יהיה חד סטרי לכיוון דרום בקטע סוקולוב – הסתדרות. התכנית אינה קובעת הסדרים ברחוב חנקין ואלו יקבעו בהמשך.
ברחוב קוגל יסלל כביש שירות שיתחבר לרחוב סוקולוב.
כחלק מתכנית האב, יסללו שבילי אופניים וינטעו עצים לאורך תוואי הרכבת.