מנכ"ל עיריית חולון יוסי סילמן - פוטר מתפקידו באופן מיידי. ראש עיריית חולון מוטי ששון, (27/1) זימן היום את סילמן, מנכ"ל העירייה בשלוש השנים האחרונות ללשכתו ולאחר שיחה - הודיע לו כי הוא מפוטר.
זה לא סוד שסילמן לא היה מרוצה ממקום עבודתו, כפי שפורסם לראשונה במיינט חולון. ביולי 2019 סילמן שקל להתפטר ובמסגרת שיחות גישור עם ראש העירייה, מוטי ששון, הוחלט כי סילמן ישהה את ההחלטה עד לסוף השנה האזרחית. כעת נראה כי לטיימינג היה תפקיד מנצח. "מוטי רצה להשאיר את סילמן בתקופת הבחירות כי הוא מנכ"ל אהוד. אבל כבר כמה חודשים שהוא שולח לו שליחים שיתפטר וסילמן סירב לזוז בטענה שאם מוטי רוצה לפטר אותו שיעשה זאת בעצמו".
היום כאמור, הוציא ששון את ההחלטה לפועל ללא התראה ובסביבתו של סילמן מתקשים להסתיר את הכעס. "סילמן חושב שראש עירייה של 26 שנה, שזקנתו מביישת את צעירותו ותוקע מקלות בגלגלים של כל פעולה, הוא ראש עירייה שממזמן היה צריך ללכת הביתה. מוטי קיבל הרבה החלטות תמוהות וזאת רק אחת מהן. הוא התייחס לסילמן בזלזול ויצר משבר אמון. בשלב זה סילמן לוקח פסק זמן אבל זה לא הסוף וחולון עוד תשמע עליו, הוא שוקל את צעדיו ויש לו יכולת לעשות רעידת אדמה בחולון אם הוא ירצה".
בשיחה בלעדית עם סילמן הוא מאשר כי אכן פוטר וכי הוא מבקש זמן לעצמו על מנת לשקול את הדברים. "הגענו למצב בלתי אפשרי שכבר היה עלול להזיק לעיר ולכן אני שמח שהדברים נגמרו כך, כי העיר באמת חשובה לי", אמר והוסיף: "הכרתי כאן קהילה מדהימה, עם עשייה ועם 'ואהבת לרעך כמוך' אמיתי. פורום ג'סי כהן שהקמנו נתן תקווה ועל כך אני מברך. בשלב זה אני מבקש כמה ימים לעצמי על מנת לחשוב על עתידי".
בספטמבר 2019 בראיון ל'מיינט חולון' התייחס ששון למתיחות בינו לבין סילמן. "יש בנינו יחסי עבודה, אנחנו לא חברים, אני לא יושב איתו לכוס קפה. הוא עובד שלי והעבודה נמשכת כרגיל. זה לא עניין של מחלוקות, אסור להתבלבל, אני ראש העירייה ואני מחליט ומה שלא נראה לי אני משנה. מי שלא רוצה לעבוד בעירייה יכול לעזוב, אני לא מתחרט על אף אדם שעזב".
מקורבים לסילמן אמרו כי הוא לא הופתע, כיוון שידע ששון מעדיף את חנה הרצמן (המנכ"לית לשעבר) על פניו אך עדיין קיווה ליצר מערכת יחסים מקצועית פורה, תקווה שהיום הסתיימה. "לסילמן יש הרבה מה לתת ומי שיקבל אותו יזכה. בעיריית חולון יש תחושה שמוטי לא רוצה אף אחד חוץ מחנה, אז אני מעריך שהמנכ"ל הבא יהיה מישהו שיותר מזכיר את הסגנון שלה", אומר עובד לשעבר בלשכת המנכ"ל.
מעיריית חולון נמסר: "מתוך כבוד לעובדי העירייה, אין בכוונת ראש העיר להתייחס לאמירות אנונימיות של עובד כזה או אחר שאמינותם אינה ברורה.
"יש לזכור, כי ראש העיר מוטי ששון, נבחר בהליך דמוקרטי על ידי התושבים רק לפני קצת יותר משנה. ששון מודע תמיד לכובד המשקל המוטל על כתפיו וימשיך לפעול כשרק טובת העיר ותושביה לנגד עיניו ובראש מעייניו כאשר חלק מכך הוא בחירת האנשים הטובים ביותר לניהול העירייה".