שיחה עם נרקיס, אם לשתי בנות, מעצימה. היא ממוקדת מטרה, דעתנית, משכילה ודיבורה קולח. לרגל יום האישה הבינלאומי נזכרת נרקיס שנולדה בקיבוץ חולתה, בימיה כמנהלת מחלקה במפעל הנעליים המיתולוגי "דפנה", כשכירה בעמילות מכס, בעסקיה המגוונים בארצות הברית, וכמובן עם חזרתה ארצה בשנת 2001 בהקמת מפעל "סף-דור", אותו היא מנהלת ביד רמה, לאחר שבעלה לשעבר, אותו היא מגדירה "אחד המוכשרים והמבריקים במקצועיות וטכנולוגיה", ופרש לעסקיו בחו"ל.
2 צפייה בגלריה
נרקיס שיש
נרקיס שיש
נרקיס שיש
(צילום: ברכה בוטיק // סטיילינג: ברכה בוטיק // בגדים: ברכה בוטיק)
"עוד כשעבדתי במפעל "דפנה" בקיבוץ עם שחרורי מצה"ל, נזכרת נרקיס, "ידעתי שאני טובה במכירות ובהנעת עובדים. זה היה בילד-אין, או שיש לך את זה או שלא, ואני טובה במכירות כי אני אוהבת את המגע האישי, ויודעת איך לגשת לכל אדם ולמכור לו מוצר שאני מאמינה בו. בני אדם יודעים מתי את אמינה, שירותית וישרה!
אחרי מספר שנים היא החלה לעבוד בעמילות מכס במסגרת שילוח אווירי וימי, "שם נחשפתי לכל עולם המכס, הייבוא והייצוא, כי אני אחת כזו שאוגרת כל הזמן מידע, סקרנית אין קיץ, ומקפידה להעשיר את הידע שלי כל עת". עם סיום עבודתה שם לאחר מספר שנים, החליטו היא ובעלה לצאת לארצות הברית, שם נולדו שתי בנותיה. הם שהו מספר שנים ארוכות בניכר, שם עסקו במספר מיזמים ופרויקטים מגוונים והצליחו לצבור הון. אבל הגעגועים תכפו, והציונות בערה בשניהם והם החליטו לחזור ארצה, לא לפני שהם מתכננים להקים "מפעל ציוני עם ארומה ישראלית חזקה", כמו שהיא אומרת.
איך הגעתם לפתיחת מפעל לדלתות דווקא?
"גיסי הציע לנו להיכנס איתו בשותפות למפעל בתחום דלתות פנים, שהשתמש בחומרי גלם שיש לארץ הנפלאה שלנו להציע. השקענו את ההון, ובעלי לשעבר, שיש לו צד טכני מבריק, למד את הנושא לעומקו. אני הייתי על הצד כספי והאדמיניסטרטיבי. זה היה שילוב מנצח. בסופו של דבר החלטנו לצאת לדרך עצמאית, לא חששנו, זו הייתה תעוזה של אנשים שיודעים שיש 'להם את זה'. וכשיש לך רצון, מוצר איכותי מאוד והתנהלות נכונה – זו נוסחה מצלחת.
מה הייחודיות בדלתות שלכם?
"סף דור מביאה את הרעננות והחדשנות שבעולם דלתות הפנים, תוך שימת דגש על עיצוב פנים עכשווי, ייצור מדויק וגימור מושלם עד הפרט האחרון, והכל בייצור כחול-לבן. הדלתות שלנו מיוצרות תוך התאמה מוחלטת לתקן הישראלי ולפי המידות המקובלות ומשלבות אלמנטים של ציפוי וצבע בתנור "שלייפלק" המאפשרים לבחור מבין עשרות דגמים, את הדגם המתאים לך ביותר. מגוון רחב של חלונות, עיצובי ניקל ופרזול מאפשרים לנו לייצר עבורך את הדלת עליה תמיד חלמת ולפתוח בפניך עולם חדש ואינסופי של אפשרויות. יש ברשותנו משקופים פולימריים מחופים CPL והלבשות מתכווננות מ-WPC שמספקים מוצר מושלם הכולל גומי אטימה בהיקף המשקוף. אני יכולה להעיד שהקבלנים והיזמים שרוכשים את הדלתות שלנו לא פעם אומרים לנו כי הדלתות האלו הם הדבר הכי שמיש, נגיש ואיכותי שמכירים בישראל, ולא חלילה שאני מזלזלת בחברות טובות אחרות."
2 צפייה בגלריה
נרקיס שיש
נרקיס שיש
נרקיס שיש
(צילום: ברכה בוטיק // סטיילינג: ברכה בוטיק // בגדים: ברכה בוטיק)
"מה גם שאצלנו ניתן להתאים במיוחד דלתות לכל בית, אין לנו פס ייצור הומוגני וגמרנו. מתאימים דלת לבית של הלקוח פשוטו כמשמעו, ולא כל הבתים שווים, ולא כל טעמם של האנשים אחיד, ואנחנו יודעים לעשות אדפטציה לדרישות האלו. יש לנו צבעים שכיום לא תמצא בשוק. ויש מעצבים שממש משתוקקים לכזה מגוון: מי ייתן לך היום דלת שחורה?"
כלומר הדלתות שלכם מעוצבות על פי דרישה?
"בהחלט. עיצוב דלתות פנים מתחיל עם אלמנטים עיצובים רבים, כולל עיטורים וידיות מיוחדות, אשר הופכים את הדלת למשהו שנעים להסתכל עליו. עם זאת, הדלתות צריכות להיות גם פרקטיות, אטימות לרעשים, ומנגנונים של סגירה שקטה, ובנוסף גם עמידות בפני רטיבות, לחות ושריטות, עד כמה שאפשר. עולם העיצוב התקדם מאוד לאחרונה ויש אופציות רבות בתחום הדלתות, כולל דלתות למינטו ודלתות קו אפס, אשר מעניקות לוק מיוחד ומרשים. בתוך כך, חשוב לדעת שהאפשרויות הן בלתי נגמרות ואפשר לקבל בדיוק את מה שרוצים, שכן תהליך הפרסונליזציה הוא קרוב לשלמות".
"גם חשוב להוסיף שכל הדלתות שלנו הם עם תו תקן ישראלי שנועד לקבוע רמת עבודה וגימור העונים לפרמטרים שנקבעו ע"י מכון התקנים הישראלי. התקינה קובעת גם את איכות תהליך העבודה לפי תקן איכות ISO9001 תוך שמירה על בריאות הציבור ואיכות הסביבה. ייצור המוצר נעשה תוך התחשבות באיכות הסביבה ודאגה למשאבים הטבעיים במדינת ישראל. בל נשכח שהתקן שנקבע ע"י מכון התקנים הישראלי, ניתן כשחברה עובדת ומייצרת תוך כדי שמירה על בטיחות ובריאות העובדים והציבור, והגנה ושמירה על איכות הסביבה, התאמת המוצר לצרכן הישראלי ולשימושיו וכמובן לוודא כי המוצר הסופי הינו עומד באיכות הנדרשת. ולמנוע הוצאות כספיות בעתיד שעשויות לנבוע מהשימוש במוצר המיוצר בחברה. כל מוצר המיוצר בחברה, חייב לעמוד בביקורות ולהיות מיוצר לפי תהליך הייצור שקבע מכון התקנים ולפי תקן ISO9001.
בשנה האחרונה, מנהלת נרקיס את המפעל לבדה, השתלטה על העניינים כשהיא מפגינה עוצמות וניהול למופת: "אני דוגלת בעצמאות אישית. אני תמיד נוכחת בכל מיני כנסים, מעשירה את עצמי. זה חשוב לי, וחשוב לכל אישה עצמאית לדעת שהיא לא פחותה מאף אחד, ויש ביכולתה את הרצון והשאיפה להגיע לכל המטרות שהיא הציבה לעצמה".
לאתר – SAFDOOR