במבט חיצוני נדמה שנוי נוי גולן מתוקה ושלווה, על גבול התמימה, אך מבט מעמיק יותר, ושיחה קצרה מגלים שלבחורה בת ה-32, יש עוצמות בלתי רגילות לקום מתוך כל משבר ולצמוח מחדש.
1 צפייה בגלריה
שי נוי גולן
שי נוי גולן
שי נוי גולן
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: יפעת מנדבי // בגדים: , גרדרובה, אוסף פרטי)
היא נולדה בבת ים למשפחה אוהבת ועוטפת, אפילו כפייבוריטית של אביה מאיר גולן, מעצב השיער המוכר בבת ים, חולון והסביבה, שראה את בתו נמשכת לתחום עיסוקו והיה נותן לה להשתעשע במספרה כילדה.
עם השנים, כשהיא מבלה תכופות במספרה של אביה, היא החלה לסייע לו: "בהתחלה בטאטוא רצפות, לאחר מכן בחפיפה ודברים כאלו. מאוד נמשכתי לתחום הזה", היא נזכרת, "לראות כיצד אישה מגיעה ועוברת מהפך, אפילו כשעושים לה פן, זה מאוד קסם לי. זה כמו מטה קסם, ואבא שלי הוא מאוד מקצועי, ואתה רואה איך פתאום הופכים שם נשים ליפהפיות רק בזכות שינוי מראה השיער".
אז למה לא למדת עיצוב שיער?
"כי הבנתי שספרית אני לא אהיה", היא צוחקת, "אני לא אעשה שום דבר אם אני לא בטוחה ב-100% בו. יכולתי להיות ספרית ולהרוויח כסף, אבל אני לא מומחית בזה, אני יודעת במה אני טובה ובמה אני לא, ואני חושבת שכל אחד ואחת בתחומם צריכים להכיר את היתרונות והחסרונות שלהם ולבצע זאת על הצד הטוב ביותר".
אולי שני לא התמקצעה בעיצוב שיער, אבל יכולותיה בעולם הטיפוח הנשי כבר הפכו לשם דבר: "ראיתי את אבא שלי נאנק בעול הבפרנסה, ורבות מאוד מהלקוחות שואלות אותו עם יש לו שירות משלים לטיפוח, מאיפור, לציפורניים, פדיקור וכו'. ולא היה לו את זה, וחישבתי לעצמי למה שהוא ילך וישכור מישהי מבחוץ בשביל הדברים האלו, אני אלך ואלמד את זה. למדתי, והייתי די טובה בזה. ממש אבל. והלקוחות היו מרוצות ברמות שאין לתאר. פשוט בתוך המספרה היה לי כסא והייתי נותנת את השירות הזה, וזה תפס שם".
במקביל, שני, אז בת 24, בחורה אטרקטיבית לכל דבר ועניין, הייתה בזוגיות ממושכת עם גבר שלו עמדה להנשא: "הוא היה יחצ״ן מוכר בחיי הלילה , והייתה אהבה גדולה אבל בשלב מסויים האהבה התפוגגה ולא ניתן היה להחזיק את הקשר רק על סמך אותם תחביבים מה גם שבזמן הזה העסק שלי צמח והרגשתי שכבר אין לנו את אותם שאיפות ורצונות והראייה העתידית שלנו שונה וביטלנו את החתונה.
"זה לא היה קל, כמובן, אבל במבט לאחור זה הדבר הכי טוב שקרה לי. הבנתי שמהיום אני שני אחרת, התבגרתי ביום אחד, כאישה שרוצה להגשים את עצמה יש לי את הכוחות האלו לקום וללכת ולמצוא משהו שתואם את החזון שלי ולא להישאר במקום שכביכול הוא נוח אבל פחות מתאים לעתיד המשותף שאני חולמת עליו״
באותה עת עברה המשפחה לחולון, וגם המספרה של אביה עברה יחד איתם. שני גמרה אומר שהפעם הגיע זמנה להיות עצמאית ופתחה את מכון 'שני קוסמטיק שמעניק שירותי יופי וטיפוח, מאיפור קבוע ועד לפדיקור רפואי, מעולים לכל נשות העיר והסביבה: "וואו, עברתי הרבה עד שהגעתי למעמד שלי היום, שאני די מוכרת ויש לי לי לקוחות רבות ויומנים מלאים. זה לא הלך בקלות בכלל. צריך לזכור שבדיוק עברנו לשכונה חדשה שלא מכירים אותנו, וצריכים להכיר מחדש, והשוק הזה גם ככה רווי, ולא כל אישה שכבר יש לה מישהי קבועה תחליף אותה. אז הייתי מאוד סבלנית ומאוד אנרגטית בקטע. הייתי מוכנה לכל עבודה בתחום, כמעט בלי כסף, רק שיכירו אותי. היו ימים שלמים שישבתי לי בתוך המכון, רק אני והכסאות לבד, בלי שאף לקוחה מגיעה. אבל הסבלנות וההתמדה הזו השתלמו.
"לאט לאט התחילו להגיע עוד ועוד, ובגלל, שעם כל הצניעות, אני יודעת איך עובדים ועושה את זה בצורה הטובה ביותר, הם נשארו והביאו אחרות. כשאת טובה במשהו ונחשפים אלייך, ואת אף פעם לא מוותרת, את תגיעי רחוק. זה המסר שלי לכל הנשים שאני פוגשת אל תוותרו אף פעם על החלומות שלכן, אל תתייאשו מעבודה קשה, ובטח אל תפחדו. זה יהיה קשה, הדרך לנשים היא אף פעם לא סלולה, אבל תהיו סבלניות. אם אתן טובות אתן תצליחו, אני הדוגמה הטובה ביותר".
ומה עם חתונה?
"עכשיו אני בשלה, הרבה יותר בוגרת ומנוסה, עכשיו כשזה יקרה זה יגיע ממקום נקי של עוצמה נשית".
לדף האינסטגרם של שני: (Shani_cosmetic66)
נייד שני - 050-9881882