הרב אליעזר ברלנד מנהיג פלג מרכזי בחסידות ברסלב וראש ישיבת "שובו בנים". לפני מספר שנים הואשם בעברות מין, תחילה נמלט לחו"ל ולאחר מכן נשפט בארץ. במסגרת עסקת טיעון הודה הרב בשתי עברות של מעשה מגונה ובעבירה אחת של תקיפה בנשים שבאו לבקש את עצתו וברכתו.
הוא נידון ל 18 חודשי מאסר ושוחרר קב מצבו הבריאותי לפני מספר חודשים, לאחר שישב רק שנה אחת בכלא. עם שחרורו שב הרב לחיק חסדיו שהמתינו לו ומתעקשים עד היום כי האשמות נגדו הן עלילת דם שהמציאו עבריינים שניסו להשיג כספים באמצעות הרב ולכן הם ממשיכים לתמוך בו ולהאדיר את שמו.
כחלק מהפולחן סביב הרב יערך בשבוע הבא כנס לכבודו באולם בעיר חולון. על פי הכרזה שפורסמה "צדיק בא לעיר" ובאירוע תיערך הדלקת נר ראשון חגיגית, סעודה מפוארת וריקודים.
1 צפייה בגלריה
צילום: ליאת סיני סדס
צילום: ליאת סיני סדס
צילום: ליאת סיני סדס
מי שפחות שמחו לשמוע על החגיגה הם תושבי העיר שלא מקבלים בסלחנות את העובדה שעבריין מין מורשע מקבל טקס הוקרה בחולון.
"ראיתי את הפרסום על זה דווקא בקבוצה סגורה לנפגעות תקיפה מינית והן היו מזועזעות שאדם כזה מגיע לחולון", סיפרה תושבת חולון והפעילה החברתית, ליאת סיני סדס. "בעיני זה מביך ומבזה שאירוע כזה מתקיים בכלל, ואני מתביישת עבור כל אדם שרוכש כרטיס לאירוע שמפאר אותו".
יש לציין כי לא מדובר ביוזמה עירונית אלא באירוע פרטי ועל כן לא ניתן לנסות למנוע אותו דרך גורמים רשמיים. עם זאת, מספר פעילים חברתיים ספרו כי הם שוקלים לארגן הפגנה מחוץ לאירוע.