אליצור חולון ככל הנראה כבר לא תגיע העונה לחצי גמר הפלייאוף, לראשונה מזה ארבע שנים. ועדיין, יש נקודת אור בעונה הפושרת למדי הזו שעוברת הקבוצה של המאמן רועי אייזנברג - ההתקדמות של רומי לוי. הסנטרית בת ה־19 נחשבת לאחת השחקניות המבטיחות של הענף והפכה בעונתה הראשונה אי פעם בליגת העל לשחקנית חמישייה קבועה בפאזל החולוני.

להיכנס לקצב

מבין כל השחקניות הישראליות עד גיל 21 שמעטרות את ליגת העל לנשים, לוי (1.90 מ') זוכה להכי הרבה דקות בממוצע (25.1), גם אם התרומה שלה מבחינה סטטיסטית לא מרשימה במיוחד בינתיים (4.9 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו־2.8 אסיסטים). מה שבטוח, אין עוד קבוצה בליגת העל (פרט לשכנה הפועל ראשל"צ) שנותנת במה כזו לשחקנית צעירה כמו שלוי מקבלת בחולון העונה.
2 צפייה בגלריה
רומי לוי. עונה התחשלות
רומי לוי. עונה התחשלות
רומי לוי. עונה התחשלות
(צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

"אני מתייחסת לעונה הזאת שלי כשנת הסתגלות", מספרת הסנטרית הצעירה. "היו לי ציפיות גבוהות מעצמי כי אני תמיד שואפת למעלה, אבל יודעת שכל דבר לוקח זמן. השנה אני מרגישה בעצם מה זה לשחק בליגת העל. בלאומית לא יוצא לך לשחק נגד זרות וכמובן גם להתחרות מולן באימונים. אני מאוד מקווה שעם הזמן אכנס לקצב ולשטף המשחק בקלות יותר".
מה זאת אומרת?
"המשחק בליגת העל הוא בסגנון שונה וצריך להשתלב בו. אני חושבת שאני יכולה להוציא מעצמי הרבה יותר כי זו לא תהיה העונה הכי טובה שלי בקריירה. לא שחשבתי שאקלע יותר נקודות או אקח יותר ריבאונדים, אבל אני כן מסתכלת על המדד. חשוב לי שהפלוס־מינוס שלי בסטטיסטיקה יהיה גבוה כי אז אני יודעת שעזרתי לקבוצה. עם יד על הלב, למרות המחמאות, באמת שלא ציפיתי שזו תהיה עונת חיי".
"היו לי ציפיות גבוהות מעצמי כי אני תמיד שואפת מאוד רחוק, אבל יודעת שכל דבר לוקח זמן. השנה אני מרגישה בעצם מה זה לשחק בליגת העל. אני מאוד מקווה שעם הזמן אכנס לקצב ולשטף בקלות יותר"
נו, אז יש לך עוד לאן לשאוף...
"שלא תבין לא נכון, כשהייתי קטנה הייתי הולכת למשחקים ואומרת לעצמי בלב שהחלום שלי הוא לשתף פעולה עם אותן שחקניות גדולות במציאות. זה כבוד גדול לעלות בחמישייה, אבל הכוונה היא שאני עוד צריכה לעבוד קשה ולהוסיף למשחק שלי אספקטים נוספים. אני עוד לא בנקודה שאומרת שהגשמתי את כל החלום".
ומה הוא החלום הגדול?
"לשחק ביורוליג ואחר כך גם ב־WNBA. לפני כן אני רוצה להיות שחקנית משמעותית בליגת הנשים שלנו. לא רק להגיד שהגעתי לפה, אלא להתקדם ולהציב כל שנה יעדים חדשים. להיות אפילו מודל לחיקוי. יש שחקניות טובות בליגה ורק בודדות השיגו דברים גדולים. לכן אני גם מבינה שיש לא מעט קשיים בדרך. אצלנו הישראליות משחקות לצד הזרות, אני רוצה להגיע למצב שהזרות ישחקו לידי".
קבוצתה של הסנטרית הצעירה, שלא נעדרה ממעמד חצי גמר הפלייאוף מאז עונת 2015/16, עלתה בשבוע שעבר למשחקי הבית העליון ברגע האחרון, תרתי משמע, אחרי ניצחון 80:84 על מכבי חיפה בהארכה, אבל לא נותר לה סיכוי ממשי להתברג לשלב ארבע האחרונות. "הסגל טוב מאוד, אבל היו לנו קצת פספוסים בדרך", טוענת לוי, "כמו ההפסד בעונה הסדירה להרצליה וכמה נפילות כואבות במקומות שלא היינו אמורות ליפול. כל שחקנית בפרט אצלנו מאוד טובה. בטניצ'ה לייני שחקנית WNBA, את קריזמה פן כולם מכירים. הגיעו אלינו שתי רוקיות (קנישה בל וליה פרוויס), אבל כל אחת נהדרת. אני לא רוצה להגיד שלפעמים זה לא התחבר לנו כי זה לא נכון. אדבר על עצמי: אני יכולתי לתת אקסטרה".

המשפחה הקולעת

רומי לוי מגיעה ממשפחת אצולה בכדורסל הנשים הישראלי. סבתה תמר שומכר היתה קפטנית נבחרת ישראל ומכבי ת"א בשנות ה־50, אמה ליאת כיכבה גם היא בעברה בליגת העל והאחות הגדולה שלה שון (24) שיחקה בבנות הרצליה. "אפשר להגיד שנולדתי לתוך הענף", צוחקת רומי. "זה בעיקר דגדג לי כשראיתי את שון משחקת. היא עברה לאקדמיה בווינגייט והסתכלתי עליה בסוג של הערצה. מגיל קטן כשכל החברות היו רואות תוכניות אחרות, אני הייתי בבית עם טלוויזיה שפתוחה על כדורסל וערוץ הספורט".
2 צפייה בגלריה
לוי. במגרש הביתי
לוי. במגרש הביתי
"להציב בכל שנה יעדים חדשים"
(צילום: קובי קואנקס)

שון שיחקה זמן קצר בליגת העל לפני שבחרה בכיוון לגמרי אחר. בשנים האחרונות האחות הגדולה לבית לוי היא אחת הדוגמניות הישראליות המצליחות והמוכרות בעולם. "אני לא מופתעת", אומרת רומי. "חלק מהערכים ששון קיבלה בכדורסל ובאקדמיה, כמו למשל איך להיות עצמאית, עוזרים לה היום. השאיפה למצוינות גרמה לה להצליח בעולם הדוגמנות. שון תמיד אומרת לי שבאחד הימים היא תחזור למגרשים, גם אם זה לליגה הלאומית".
האחות מתגוררת בניו יורק בכלל, אבל מקפידה לעקוב באדיקות אחרי הקריירה של רומי. "שון כל שבוע בטיסות, אבל כשהיא בארץ - היא מגיעה לכל משחק שלי", מעדכנת השחקנית. "אפילו בקיץ האחרון, כששיחקתי עם נבחרת העתודה באליפות אירופה בקוסובו, שון קפצה וצפתה בכל הטורניר. היא מאוד מפרגנת. כמו שבשבילי זה כבוד שהאחות שלי דוגמנית מצליחה, כך היא רוצה להגיע איתי לטופ של עולם הכדורסל ולהגיד שהיא אחותה של רומי לוי. אנחנו החברות הכי טובות".
לוי תשחק עם נבחרת העתודה גם בקיץ הקרוב באליפות הביתית שתיערך ברמת גן, והיא כבר משתייכת גם לסגל הבוגרת. והיא כאמור רק בת 19. "לשחק בנבחרת זה הדבר הכי מרגש עבורי", מודה רומי. "זה כבוד גדול. אני מקווה שתהיה המשכיות והנבחרת תתחבר. לכל אחת בסגל אצלנו יש כישרון ופוטנציאל. אני צריכה להיבנות ולהשתפר כדי להרוויח כל הזמן את המקום שלי".