צ'לסי באנגליה, מ.כ ירמיהו חולון בישראל. אחרי עשרה מחזורים בליגה א' דרום וכששליש דרך לכרטיס העלייה לליגה הלאומית כבר מאחורינו, קבוצתו של המאמן אביבי זוהר מובילה את הטבלה בפער שמתחיל להיראות מבטיח: 5 נקודות מהדולקת אחריה (הפועל כפר שלם) ו־6 נקודות מהשלישית ומי שהיתה עד לא מזמן הפייבוריטית המובילה לעלייה, מכבי "קביליו" יפו ורגל הזהב שלה, ערן לוי.
1 צפייה בגלריה
שחקני ירמיהו. שבוע מאתגר במיוחד
שחקני ירמיהו. שבוע מאתגר במיוחד
שחקני ירמיהו. שבוע מאתגר במיוחד
(צילום: אורן אהרוני)
היום (שישי, 12:45) יארחו החולונים את קביליו למפגש צמרת יוקרתי שכל עיני המחוז נשואות אליו.
החולונים מגיעים למפגש אחרי ניצחון יוקרתי בדרבי מול הפועל אזור (0:2), ואילו מכבי קביליו יפו, אחרי 0:3 חד וחלק נגד הפועל עירוני אשקלון. מבחינת יפו מדובר במשחק שאין ממנו דרך חזרה, ובחולון מודעים בהחלט ללחץ שרובץ על כתפיה של האורחת, אבל לא נותנים לזה לבלבל אותם. "אני לא יודע אם הפסד יגמור ליפו את העונה", אומר השבוע זוהר, "גם אם בסוף המשחק יפרידו בינינו 9 נקודות זה אמנם יהיה בעייתי מבחינתם, אבל לא סוף סיפור".
זה משנה את כל הגישה למשחק.
"אנחנו לא מתייחסים למצב שלהם. חשוב לנו לנצח את המשחק הזה וכמובן שהמצב שלהם מייצר עבורנו יתרונות וגם חסרונות כמו שיש לנו מול כל יריבה אחרת, ונצטרך לנצל אותם. בכל מקרה, אנחנו לא נשנה סגנון בגלל יריבה, אנחנו ניערך למשחק בצורה הטובה ביותר ומאמין שגם נעשה את העבודה".
הפער בטבלה משקף את הפער בין הקבוצות?
"הוא משקף את הפער נכון למה שראינו בעשרת המחזורים ששוחקו, ואנחנו באמת הקבוצה הכי טובה בנקודת הזמן הזאת. עם זאת אנחנו לקראת שבוע מאתגר, ביום שלישי אחרי יפו מצפה לנו משחק חוץ קשה מול שמשון כפר קאסם ואחרי זה משחק בית קשה מול הפועל מרמורק. מדובר בשבוע שהוא מבחן גדול עבורנו".
האם יש הכנה מיוחדת למשחק כזה?
"לא. יש לנו הכנה כמו לכל משחק אחר. השוני הוא שמדובר במשחק גדול ויש שידור ואנחנו משתדלים ליהנות מדברים כאלה, ושמחים להיות חלק ממאבקים כאלה. השחקנים יודעים את החשיבות של המשחק כמו לקראת כל משחק אחר, ואנחנו נבוא אליו בשיא המוכנות".
ירמיהו חולון כבשה אחרי עשרה מחזורים 25 שערי זכות (הכי הרבה בליגה) והיא מצוידת בעוד נתון אטרקטיבי במיוחד: לא פחות מ־14 שחקנים השתתפו במלאכת כיבוש השערים.
"זה אחד הדברים שמאפיינים אותנו באופן הכי מדויק", מבהיר אביבי, "אנחנו קבוצה התקפית, שכולם עושים בה הגנה אבל גם כולם משתתפים במשחק ההתקפה. ולמען האמת, זה גם דבר בריא בקבוצה כדורגל וכולם רואים את זה בתוצאות. בכל מקרה, זה משהו שעובדים עליו, זה לא דבר שקורה במקרה".
אתה חושש שיום אחרי הפגרה תראה קבוצה אחרת?
"ממש לא. אני חושב שלמרות שהיינו במומנטום הפגרה באה לנו טוב. זמן קצת לנוח, זה בריא. השבוע חזרנו לאימונים ואני מאמין שגם נחזור בצורה האידיאלית, ובטוח שנבוא הכי מוכנים שאפשר לחידוש המשחקים".
יותר ויותר קבוצות התחילו את העונה בקול תרועה ובינתיים הן מתפרקות, בשל חוסר משאבים או אכזבות מקצועיות.
"אז זה בדיוק מה שמבדיל את חולון מהשאר. ליאור (שולמן) ורונן (קנפו) הביאו לקבוצה הזאת הרבה משאבים וגם הרבה יציבות וניהול נכון. אני בטוח שזה יימשיך ככה גם בעתיד".
אז במשחק הזה מסמנים ניצחון של מ.כ ירמיהו חולון?
"לגמרי. אנחנו לא באים להנמיך ציפיות ולא מספרים שאנחנו אנדרדוג. זה לא יהיה פשוט, אף משחק בליגה הזאת הוא לא פשוט, אבל אנחנו באים כקבוצה מהמקום הראשון, כקבוצה חזקה שמאמינה בעצמה, ובאה לשחק כדורגל התקפי, יצירתי, ובאה לנצח".