את הפרמיירה הרשמית והמחודשת שלו בהפועל חולון רשם ג'ו אלכסנדר בניצחון על גלבוע/גליל כבר בתחילת השבוע. את הקאמבק האמיתי הוא היה אמור לערוך רק מחר מול מכבי ת"א, במסגרת המחזור ה-15 בליגת העל, אבל נפצע וייעדר כשלושה שבועות. גם הרכש החדש-ישן של הצהובים-סגולים לא באמת שם לב שהיה על הפרקט ביום ראשון האחרון, ב-81:87 הקשה על האדומים מהצפון.
אלכסנדר נכנס באמצע הרבע השני, לקח שלוש זריקות (והחטיא את כולן) בשבע דקות וירד מהר מאוד לספסל עד לסיום המשחק. זה היה בעצם רצון של המאמן היווני, ספטנוס דדאס, להראות לכולם שאלכסנדר כאן. את הדקות המשמעותיות הוא צפוי לקבל כנראה רק בסוף החודש.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר נגד גלבוע-גליל | צילום: ברני ארדוב, מנהלת הליגה
אלכסנדר נגד גלבוע-גליל | צילום: ברני ארדוב, מנהלת הליגה
אלכסנדר נגד גלבוע-גליל | צילום: ברני ארדוב, מנהלת הליגה
אבל אל דאגה, הפורוורד עוד יקבל הזדמנויות מהיווני ואמור להיות בורג משמעותי בפאזל, לפחות כמו בקדנציה הקודמת שלו בהיכל טוטו לפני כשנה וחצי.
עומס בעמדה 4 רבים מהאוהדים בהיכל טוטו בכלל תהו מדוע המתאזרח בן ה-33 ניסה שוב את מזלו באירופה ולא נשאר בחולון לעונה נוספת. אלכסנדר הרי היה אחד השחקנים המרכזיים בעונה האדירה ב-2017/18, במהלכה זכתה הקבוצה בגביע המדינה והעפילה עד לגמר הפיינל פור. אבל הפורוורד, באופן טבעי, רצה להרוויח שכר גבוה יותר והחליט לעזוב בקיץ 2018 לבשיקטאש. במהלך העונה נקלעה הקבוצה הטורקית לבעיות כלכליות, כמו שקורה לא פעם בליגה שם, אבל בניגוד לשחקנים אחרים שבחרו לעזוב, אלכסנדר החליט לסיים את העונה בטורקיה.
כבר בקיץ האחרון הנהלת חולון רצתה מאוד להחזיר את המתאזרח להיכל טוטו, אבל שרון דרוקר חשב שהוא לא מתאים לשיטה שלו, ולמרות הלחץ הגדול מצד שלמה אייזיק ואחרים, אלכסנדר לא הגיע. בנובמבר הוא חתם על חוזה זמני בלה פורטל מהליגה הצרפתית, כשכל הזמן הוא היה קשוב בחצי אוזן למתרחש בחולון. עם פיטוריו של דרוקר זה היה אך טבעי שהפורוורד יחזור לחולון (והוא, אגב, השחקן ה-18 שלובש את המדים הצהובים-סגולים מפתיחת העונה!), ואכן זה קרה, כולל עקיצה בהודעה הרשמית של המועדון אל המאמן הקודם "ג'ו יוסיף לנו המון".
יש לציין כי הפורוורד עוד המתין עם החתימה הסופית כי היתה אפשרות שיחזור למכבי תל אביב בעקבות מכת הפציעות שלה, ובטח נוכח העובדה שהוא ישראלי ולא נחשב לזר, אבל בסוף הצהובים העדיפו את ג'יילן ריינולדס. האם הנקמה המתוקה תגיע מחר? נמתין ונראה.
לצהובים-סגולים יש לא מעט שחקנים בעמדה מספר 4 - מטי.ג'יי קליין, דרך גיא פניני, ריצ'רד האוול הפצוע ועכשיו גם אלכסנדר. על פניו עמדה פקוקה, אבל ב'ליגת הגמדים' בארץ אלכסנדר יכול לשחק בקלות גם בעמדה מספר 5, ולפתוח את הצבע לחדירות של הגארדים בזכות הקליעה הטובה שלו מחוץ לקשת. בגיל 33, וכשלא נותרו לו עוד יותר מדי שנים לשחק, חזרה למקום נוח עבורו כמו חולון, ולמדינה בה נהנה מאוד על המגרש ומחוצה לו, מסתמנת כנכונה עבורו.
2 צפייה בגלריה
דרוקר. לא התאים לשיטה שלו | צילום: אורן אהרוני
דרוקר. לא התאים לשיטה שלו | צילום: אורן אהרוני
דרוקר. לא התאים לשיטה שלו | צילום: אורן אהרוני
השאלה הגדולה כמובן קשורה למוסר העבודה של אלכסנדר. בזמנו, כך מספרים, בגלל העובדה שהיה כל כך דומיננטי, הוא לא נתן את כל כולו באימונים, אלא עשה זאת יש שיגידו בהילוך שלישי. יכול להיות שכך גם חשב דדאס כשראה את הפורוורד מתקשה מול גלבוע/גליל ובעיקר נראה מסורבל. בסיום המאמן היווני גם דאג להבהיר מה הולך להיות כשהוא נמצא על הקווים. "אם השחקנים לא יראו אופי ולא יילחמו, אני לא אשחק איתם ולא מעניינים אותי השמות", הבהיר דדאס והעביר מסר ברור.
בחולון מקווים שאלכסנדר יפתור את בעיית ריבאונד ההתקפה ובכלל את הדלילות בצבע. אנחל דלגאדו לא מספק את הסחורה ודדאס משווע לשחקן פנים מאסיבי מתחת לסל לצידו של השחקן מהרפובליקה הדומיניקנית. מול גלבוע/גליל, למשל, ראו עד כמה חולון זקוקה לאלכסנדר בשיאו. האורחת נתנה פייט יפה, בטח בהתחשב בכך שהיא שיחקה ללא ג'ארוויס ורנאדו הפצוע, ושאחרי דקה הכוכב הגדול שלה ג'סטין טילמן נפצע, והיא שיחקה עם שני זרים בלבד. למרות זאת, היא ניצחה 6:21 את חולון בריבאונד התקפה.
"ברור שאלכסנדר עוד יתרום לנו", בטוח דדאס, אבל גם סייג: "בריבאונד לפעמים זה לא עניין של גודל, הרצון הוא מה שקובע". קופיין לאן?
בחולון מאמינים שכבר במשחקים הקרובים יקבלו תרומה משמעותית מאלכסנדר, אבל במקביל מודאגים מכושרו של הרכז טרוי קופיין שבינתיים יותר מזיק מאשר מועיל. הרכש דווקא נראה טוב במשחקים הראשונים שלו בקבוצה, אבל בשני משחקי הליגה האחרונים, מול אילת וגלבוע/גליל, הרכז האמריקאי רשם 0 מ-8 מהשדה, 0 מ-2 לשלוש ומדד 2-. גם הקהל כבר החל לשרוק לעברו בוז אחרי עוד החטאה מול החבורה של ליאור ליובין.
רק שחולון בבעיה. הכי קל להחליף זר, אבל קופיין, שהגיע בעצמו על חשבון ג'יילן ג'ונסון, הוא אחד משני הרכזים היחידים שיש לקבוצה בסגל (יחד עם יוגב אוחיון). לחולונים נותר חילוף אחד, כך שהם לא ירצו להסתכן כבר בשלב כזה של העונה ולהישאר ללא אפשרות לשנות את הסגל.