1 צפייה בגלריה
ליאור גורמן. צילום: אבי מועלם
ליאור גורמן. צילום: אבי מועלם
ליאור גורמן. צילום: אבי מועלם
כשליאור גורמן היה בן 14 הוא דורג בין שלושת הטניסאים הטובים בארץ לגילו ורבים ניבאו לו עתיד מזהיר. גם כיום הוא אחד השחקנים המוכשרים בישראל, אבל בספורט אחר לגמרי: המקשר הצעיר (21, 1.90 מטר) של מ.כ חולון הוא אחד משחקני הכדוריד הבולטים העונה בליגת העל ומהאחראים לפתיחת העונה המצוינת של הקבוצה, המדורגת בצמרת הטבלה אחרי 10 מחזורים.
בזכות יכולתו אף זומן גורמן לנבחרת. הוא לא נטל אמנם חלק במשחקים מול פינלנד ויוון במוקדמות אליפות העולם לאחר שנופה מהסגל ברגע האחרון, אבל הוא מקווה לעשות זאת בהמשך. "ידעתי שזו הולכת להיות העונה שלי והתכוננתי לזה. באתי עם מטרות, ואחת הגדולות שבהן, אם לא הגדולה ביותר, היתה להגיע לנבחרת. זה קרה די מהר ועכשיו המטרה שלי היא להיכנס לסגל הסופי אחרי שהייתי מאוד קרוב לזה".
בא והתאהב
אז איך הפך גורמן, שהשתחרר מצה"ל בשבוע שעבר, לכדורידן מבטיח במקום לטניסאי מוביל? "בגיל 14 עזבתי את הטניס בגלל סיבות כלכליות", הוא מספר. "הגעתי לגיל בו אם אתה רוצה לקחת את העניינים עד הסוף אתה כבר לא יכול להתאמן בקבוצה, אלא עם מאמן אישי. במקרה כזה אתה צריך לשלם לו משכורת חודשית. ואם אתה רוצה להיכלל בדירוג האירופאי, אתה צריך לטוס לחו"ל לפחות פעמיים בחודש ולשלם עליך ועל המאמן".
אז המדינה פספסה כישרון גדול בטניס?
"יכול להיות שכן, אבל היא מפספסת המון בלי שום קשר אליי".
גורמן משחזר את המעבר המכריע בקריירה הספורטיבית שלו. "הגעתי לכדוריד כשלמדתי בתיכון "קציר". חברים אמרו לי 'בוא תנסה, מה אכפת לך?'. באתי להתאמן ופשוט התאהבתי. בהתחלה זלזלתי ואמרתי שזה לא בשבילי, כי באתי מספורט יחידני בו אתה עושה חשבון רק לעצמך בלי צעקות וריבים. לקח לי כמה שנים להתרגל למעבר מספורט אלגנטי לספורט אגרסיבי. עכשיו אני לא יכול בלי זה".
השיפור שחל בחולון העונה מתבטא לא רק בתוצאות וביכולת של גורמן וחבריו, אלא גם באופי ובמנטליות שהם מוכיחים. אם בעונה שעברה היתה חולון מפסידה נגד קבוצות ברמה שלה גם אחרי שהוליכה, העונה היא שולטת ויודעת להכריע משחקים לטובתה. הדברים קיבלו ביטוי בעיקר בניצחון החוץ 24:25 על האלופה הפועל אשדוד ובתיקו 30:30 באולמה של מכבי ראשון לציון.
"זה עניין של ניסיון וכיום אנחנו באים בכדי לנצח", מסביר גורמן. "גם מבחינת המאמן. העונה שעברה היתה הראשונה של ניסים וברור שזה השפיע. השנה גם הוא השתפשף. היתרון שלנו הוא שהגרעין שהיה נשאר, אנחנו מאוד מאוחדים ובעיקר באים רעבים".
אז מה שונה מהעונה שעברה?
"אני חושב שאנחנו כיום הקבוצה שהכי מפחדים ממנה בליגה. יותר ממכבי ראשון ומאשדוד. קבוצות יודעות שגם אם הן ינצחו אותנו הן יצטרכו לעבוד קשה מאוד ולקבל פאולים אגרסיביים. השאיפות הן להגיע כמה שיותר רחוק ואני לא רואה כיום שום קבוצה שתעיף אותנו בסדרה. אני לא יודע מה יהיה בפלייאוף, אבל לפחות נכון לעכשיו זה כך".
ציפיתם להצלחה הזאת?
"ידענו מה הפוטנציאל שלנו, אבל לא חשבנו שנצליח להפתיע כך. עכשיו אנחנו כבר אחרי סיבוב שלם, כך שזו כבר לא הפתעה ולא עניין של רגע. ברור שלא ציפינו להיות במקום הזה בשלב הזה של העונה, אלא רק לשדרוג מהשנה שעברה. לא שדרוג כזה".
ההצלחה מורגשת באווירה בחולון, גם בזכות הגעת יותר אוהדים לאולם המקומי. "העונה אנחנו הולכים יותר חזק על העבודה ברשתות החברתיות", מגלה גורמן. "רואים גם שקבוצות אחרות מתחילות לחקות אותנו. למשל, הכנסנו השנה את הנושא של חלוקת חולצות משחק עם חתימות של כל השחקנים בהפסקות המשחקים וזה עובד. באים הרבה יותר ילדים ונלחמים על החולצות. אני מגיע לאימונים וילדים מחכים לי כדי לבקש חתימות. כיום יש גם תחושה מיוחדת מסביב למועדון. אני מסתובב בעיר ומדי פעם צועקים לי 'יופי שם משחק', למרות שאין לי מושג מי האנשים האלה. פעם הכרתי את כולם בענף, כי כולם היו בני משפחות של שחקנים. עכשיו יש הרגשה שהמודעות לכדוריד קצת עלתה".
נפתח לו התאבון
למרות האווירה הביתית והרגשת החממה, לא חסרים שחקנים שעזבו את חולון במרוצת השנים על מנת להתקדם כמו לדוגמה ירמי סידי שכיום מככב במכבי ראשון לציון. גורמן מבהיר שגם לו יש שאיפות, בעיקר אחרי שראה כיצד הגיע דניאל מוסינדי לארלנדן מגרמניה. עם מוסינדי הוא מרבה לשוחח וגם עם אדיר כהן (אקס הפועל אשדוד) המשחק בוינטרטור השוויצרית ויונתן דיין מגומרסבאך הגרמנית.
"אני רוצה להגיע לאירופה", הוא מצהיר. "זו המטרה שלי. האמת היא שזה לא כל כך היה בראש שלי בשנים האחרונות, אבל עכשיו, עם כל הליגיונרים שיצאו, זה פתח לי את התאבון. דניאל מראה לי הכל בשיחות וידאו ואני לומד כך להכיר ומבין שזה לא סיפור גדול לצאת לאירופה. הוא ואדיר הראו לי את חדר ההלבשה שלהם ולדניאל היה לא מזמן משחק נגד קיל אליו הגיעו 8,000 צופים. זה עושה לך את זה".
41 שערים כבש גורמן עד כה ותורם המון גם בהגנה ובאסיסטים. "זה הרבה בזכות ניסים פלח", הוא נותן קרדיט למאמן על הביטחון שהוא מפגין בעליות לזריקות. "ניסים נותן לי העונה הרבה יותר ביטחון ואני חושב שזה מה שהיה חסר לי עד עכשיו. אם אני לא זורק הוא אומר לי 'תזרוק, לא נורא אם אתה תחטיא'. לפני העונה הזו הייתי זורק רק במצבים של 100 אחוז, עכשיו אני זורק גם במצבים שהם לא 100 אחוז וזה גם נכנס".