עיריית חולון צפויה להעלות, ככל הנראה, כבר בקרוב את דמי השימוש במתחם קריית הספורט. למיינט חולון נודע כי דמי השימוש יעלו לפחות בעשרה אחוזים, ואם כיום לדוגמה עלות אימון בודד במתחם, כולל שימוש בתאורה, עומדת על 290 שקלים אז לאחר השינוי יעלה המחיר ל-320 שקלים לאימון.
1 צפייה בגלריה
290 שקלים לאימון. מגרש הספורט, צילום: שמוליק מזרחי
290 שקלים לאימון. מגרש הספורט, צילום: שמוליק מזרחי
290 שקלים לאימון. מגרש הספורט, צילום: שמוליק מזרחי
התשלום הוא עבור אימון של מחלקת הבוגרים, כשגם אימוני מחלקת הנוער צפויים להתייקר ב-30 שקלים מ-260 ל-290 שקלים. בסיכום כללי מדובר בתוספת של כ-30 אלף שקלים לקבוצה לשנה.
במכתב שהעבירה העירייה בקיץ האחרון לאגודות הספורט נכתב, בין היתר, כי תעריפי המגרשים ל-2019 לא כללו את העלייה המשמעותית באחוזי דמי השימוש ולכן הוחלט השבוע להעלות אותם.
"איך יכול להיות שמאגודות אחרות לא מבקשים כלל לשלם, בטח לא סכומים כאלה", תקף מנכ"ל ירמיהו חולון ליאור שולמן את העירייה. "אגודת האתלטיקה משלמת 80 שקלים ליחידת אימון ואנחנו פי שלושה. איפה נשמע דבר כזה".
במתחם המיתולוגי משחקות נכון להיום קבוצות הילדים והנוער של לזרוס חולון, קבוצות הילדים והנוער של מ.כ. קהילתי ירמיהו חולון, קבוצות הבוגרים של לזרוס חולון ומ.כ. ירמיהו חולון וקבוצות הנשים של מכבי חולון.
שתי האגודות הנוספות של העיר, צפרירים ועוצמה, המונות מספר קטן יותר של ילדים ונוער, מתאמנות במגרשים שהן מתפעלות בכוחות עצמן ועלות השימוש פחותה במחצית מדמי השימוש שהאגודות משלמות בקריית הספורט.
"זו שערורייה", אמרו גורמים במועדונים נוספים שמתאמנים במתחם. "זה לא סוד שהעירייה מתעדפת את מי שבא לה. יש עמותת שכלל לא נגבה מהן דמי שימוש".
במידה וכוונת העירייה להעלות את דמי השימוש אכן תצא לפועל, היא תתרחש פחות משנה לאחר חשיפת מיינט חולון את עומס הקבוצות המשחקות במתחם ומצב הדשא כתוצאה מכך, שעלול לגרום לחבלות ולפציעות.
עם סיום עונת הכדורגל החלה העירייה בבניית מגרש כדורגל נוסף לילדים בקריית הספורט. זאת לנוכח כמות הקבוצות שמשחקות במקום (למעלה מ-15 קבוצות ו-400 ילדים).
העירייה גם עמלה לאחרונה על שני מגרשים במקביל: מגרש סינטטי צר וקטן שנחנך ומגרש גדול יותר שטרם נפתח רשמית. השיפוצים עליו נמשכים גם בימים אלה, הרבה אחרי המועד המתוכנן לסיום.
למיינט חולון נודע גם כי בכוונת ועד ההורים של אגודת מ.כ. ירמיהו קהילתי חולון להפגין במחאה על הנושא, כשכל מאות הילדים והוריהם יגיעו לבניין העירייה.
בעיריית חולון מסרו בתגובה לדברים: "תעריפי דמי השימוש במגרשי הקריה הותאמו למגרשי הדשא הסינטטי החדש. מתוך כך נקבע מחיר אחיד לשלושת מגרשי האימונים. אימוני מחלקת האתלטיקה הקלה מתקיימים על מסלול כורכר סביב לאצטדיון. במידה ויועבר מסלול יותאמו תעריפי דמי השימוש בהתאם.
"השנה הוקמו שני מגרשי דשא סינטטי חדשים, והתאמנו את מחירי דמי השימוש במגרש הסינטטי למגרשי הדשא הטבעי כדי לא להעלות את דמי השימוש במתקנים החדשים, למרות ההשקעה הכספית העירונית הגדולה בהקמתם".