3 צפייה בגלריה
הקפטן הרוש והגביע | צילום: אורן אהרוני
הקפטן הרוש והגביע | צילום: אורן אהרוני
הקפטן הרוש והגביע | צילום: אורן אהרוני
הפועל חולון
זו הייתה אחת מהעונות המרתקות ביותר שעברו על הפועל חולון. בלי רגע דל. מההדחה באירופה, דרך הזכייה ההיסטורית בגביע המדינה, שחרורו המתוקשר של גלן רייס ג'וניור והמשבר שבא בעקבותיו, ועד החזרתו של רייס ממש בגמר הפיינל פור שהסתיים בטעם מר.
על אף הטלטלות הרבות, לרע ולטוב, הספינה שמרה על יציבותה. הקרדיט על כך מגיעה להנהלת הקבוצה, שבניגוד לרבות ממתחרותיה נתנה למאמן יד חופשית, שמרה על קור רוח והפגינה אמונה וסבלנות בדן שמיר וביכולותיו. וזה השתלם לה.
מכירת המנויים המוקדמת לעונה הקרובה צפויה לשבור שיאים חדשים. בקבוצה מדברים על למעלה מ-3,000 מנויים העונה, כמות שיא עבור המועדון, וגידול של 50 אחוז אל מול הנתונים בשנתיים האחרונות.
כשמסתכלים על שחקני המפתח לחולוניה היו לא מעט כוכבים על הפרקט העונה. הנשק המסוכן ביותר של הקבוצה גל רייס ג'וניור, שהצטיין מעל כל הליגה וסחף את הקבוצה עם נתונים של 24.3 נקודות למשחק מעל כולם. גם השחקנים שלצידו הבריקו - שלומי הרוש קלע ב-47 אחוז מחוץ לקשת, חנן קולמן ב-43 אחוז וגיא פניני ב-36.5 אחוז.
העונה ביססה חולון את מעמדה ב'טריו' המוביל של הליגה, לצד מכבי תל אביב והפועל ירושלים, תוך שהיא פותחת פער תקציבי משמעותי מהקבוצות שנמצאות מאחוריה.
גם בעונה הבאה היא תשחק בליגת האלופות של פיב"א. במועדון שוקלים אף את האפשרות להשתתף בטורניר פרארי באיטליה, בחודש ספטמבר.
מ.כ. חולון ירמיהו
זו לגמרי הייתה השנה של קבוצת מ.כ ירמיהו חולון בכדורגל, הקבוצה שהעפילה לראשונה העונה לליגה א' הייתה רחוקה מלשמש תפאורה לליגת הכדורגל השלישית בישראל.
במשך מחזורים ארוכים הקבוצה שהתה בצמרת הליגה קרובה למוליכה נס ציונה וספגה 6 הפסדים בלבד, הפסד אחד יותר מהמוליכה שהעפילה לבסוף לליגה הלאומית.
3 צפייה בגלריה
מ.כ חולון ירמיהו נגד נורדיה | צילום: קובי קואנקס
מ.כ חולון ירמיהו נגד נורדיה | צילום: קובי קואנקס
מ.כ חולון ירמיהו נגד נורדיה | צילום: קובי קואנקס
החולונים רשמו לא פחות מ-13 תוצאות תיקו (הכי הרבה במחוז דרום וצפון!) ולמעשה מספר המשחקים הרב ביותר שהסתיים לא הכרעה, בכל שלושת הליגות הבכירות.
נתון ספיגת השערים היה מרשים למדי, השוער ניל אברבנאל שהוחתם לאחרונה לעונה נוספת, ספג 21 שערים ב-30 משחקים, אחד הנתונים הנמוכים שנרשמו בעונות האחרונות בליגה השלישית בישראל.
הקבוצה סיימה את הליגה במקום החמישי ונכנעה במשחקי העפלה לפלייאוף על ידי מכבי יבנה.
הגרנד פרי המסורתי
גם השנה, העיר חולון המשיכה במסורת מפוארת וארוכת שנים זו השנה ה-15 במעמד ראש העיר חולון, מוטי ששון. תחרות ה"גרנד פרי" הינה תחרות בינלאומית חשובה ויוקרתית, הנערכת ב-8 ערים מרכזיות באירופה.
אומנם אחת מהתמעמלות הגדולות של ישראל בשנים האחרונות, לינוי אשרם לא לקחה חלק בגרנד פרי. אבל כמיטב המסורת גם השנה הגרנד פרי סיפק את הסחורה:
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית זכתה במדליית הזהב בתחרות הקבוצתית, לעיני אולם מלא ב-2,600 צופים. האירוע הגדול שהתקיים בהשתתפות 250 מתעמלות מ-25 מדינות הביא בפעם שנייה ברציפות תחרותית קבוצתית ובה כאמור הישג השיא הגדול של השנה, הנבחרת הישראלית עם כוכבים בדמותם של בר שפוצניקוב, אופיר דיין, קארין וקסמן, אלי טולדו ושי בן רובי הביאו להישגים בלתי נשכחים.
מ.כ. כדוריד חולון
קבוצת הבוגרים של העיר עשתה העונה את אחד מהישגי השיא בתולדותיה, כשהעפילה לראשונה לחצי גמר הפלייאוף בכדוריד.
שם, הפסידה למחזיקת גביע המדינה הפועל ראשון לציון אחרי שני משחקים ובמאבק עיקש. את העונה הנהדרת והשנים הטובות לאחרונה, חתום המאמן עומרי מימון שלאחרונה נודע, כי בשל פערי שכר העדיף לעזוב את המועדון ולחתום אצל היריבה מנס ציונה.
3 צפייה בגלריה
מימון. בדרך לאתגרים חדשים | צילום: אבי מועלם
מימון. בדרך לאתגרים חדשים | צילום: אבי מועלם
מימון. בדרך לאתגרים חדשים | צילום: אבי מועלם
את עמדת המאמן בעונה הבאה יתפוס שחקן העבר המפואר של המועדון, ניסים פלח והאחרון ינסה להצעיד את הקבוצה להישגים דומים.
קבוצת הנוער של המועדון, עמותת הצעירים המשיכה את מסעות ההצלחה שלה מהשנים האחרונות השנתונים השונים בכל הגזרות. אחרי שגרפו 11 תארים ארציים בעונה החולפת גולת הכותרת של העונה אצל הצעירים, היה ללא ספק המקום השלישי באליפות העולם בכדוריד. תיכון קציר שזכו בגביע ובאליפות המדינה בתיכונים טס בסוף פברואר לקטאר.
כך תחת מעטה חשאיות, המועדון הצנוע התחרה בנסיכות הערבית וקטף את מדליית הארד אחרי ניצחון על בית ספר מפולין 24:29.
וכמו בכל שנה גם הבנות של המחלקה המשיכו לשלוט בגזרת הצעירים. ילדות ח' הניפו את גביע המדינה והשלימו אליפות גדולה בסיום השנה. גם נערות י' הביאו להישג זהה שכלל אף הוא דאבל בלתי נשכח.