גמר הפיינלפור יפגיש מחר (ה', 21:10) את הפיינליסטיות של גמר הגביע, הפועל חולון ומכבי תל אביב, לקרב שני על ה-תואר של השנה. האם זה ייגמר בדאבל סגול צהוב? או שמא עם האליפות ה-52 של הצהובים מתל אביב?
3 צפייה בגלריה
שחקני חולון חוגגים, השבוע | צילום: ראובן שוורץ
שחקני חולון חוגגים, השבוע | צילום: ראובן שוורץ
שחקני חולון חוגגים, השבוע | צילום: ראובן שוורץ
הקפטן לשעבר של הפועל חולון, שגם זכה איתה באליפות היחידה והאחרונה שלה, מורן רוט, מאמן מכבי ראשון לציון לשעבר, שמוליק ברנר, שהתמודד עם שתי הקבוצות העונה, ואחד מגדולי כדורסלני ונבחרת ישראל לשעבר, מאיר טפירו, ינסו להכריע בסוגיה, לפחות על הנייר.
איך תשפיע העובדה שחולון כבר ניצחה את מכבי ת"א העונה במעמד גמר?
ברנר: "חולון באים למשחק עם הרבה אמונה ומעט לחץ. יש להם כבר עונה גדולה. מבחינה מנטאלית יש לה ללא ספק יתרון. למכבי תל אביב יש את יתרון הביתיות והלחץ יהיה עליהם".
טפירו: "מאד קשה לחזות איך זה ישפיע, בטח שמונח תואר על השולחן, במשחקים כאלה מה שהיה, לא תמיד משפיע. מה עוד שמכבי עשתה שינויים בתקופה האחרונה".
מורן רוט: "ישפיע לטובה. חולון יבואו בביטחון שהם עשו את זה. בחולון מבינים שמכבי פחות מאיימת מפעם. יהיה להם יתרון מנטאלי עצום".
3 צפייה בגלריה
דורסמן ורוט, לאחר הבאזר האחרון | צילום: ראובן שוורץ
דורסמן ורוט, לאחר הבאזר האחרון | צילום: ראובן שוורץ
דורסמן ורוט, לאחר הבאזר האחרון | צילום: ראובן שוורץ
מי מגיעה במומנטום טוב יותר למשחק?
ברנר: "במשחק אחד הכל יכול להיות. נדמה שמכבי תל אביב הגיעה למאני טיים בכושר הטוב ביותר אבל זה משחק אחד. יש חשיבות לאיך אתה מתחיל ובאיזה מומנטום וכמובן קשה מאד לתקן".
מאיר טפירו: "אני חושב שמכבי. הם משחקים ונראים טוב, קולעים מעל- 90 נקודות במשחקים האחרונים, נראה שהרבה שחקנים מצאו את המקום שלהם יחד עם פארגו".
רוט: "מדברים הרבה על חולון בתקשורת. מנגד, מכבי קצת שקטה מתחת לרדאר. מכבי ירצו להציל את הכבוד שלה. מכבי מגיעה במומנטום טוב יותר מבחינת כדורסל. יהיה קשה לדעת בטח שמדובר במשחק אחד"
חזרתו של גלן רייס דווקא למשחק הזה?
ברנר: "מעניין לדעת באיזה כושר הוא נמצא. קשה לי להאמין שהוא יעשה את הדברים שעשה בגמר גביע. אבל לגלן יש אייקיו גדול של כדורסל וכישרון גדול גם שהוא לא בכושר. אני מאמין שמכבי יתכוננו אליו".
מאיר טפירו: "יהיה קשה לדעת ולפענח כמה באמת תהיה לו השפעה על המשחק. בטח שחקן שלא משחק באופן סדיר. מצד שני, ראינו שהשחקן עשוי מחומר שונה. מעניין מאד לראות אם הוא באמת יהיה דומנינטי כמו בגמר גביע".
מורן רוט: "אני לא אוהב את זה. זה לא מסר נכון לשחקנים שהביאו לטובת הגמר. אבל בספורט אי אפשר לדעת, זה יכול להיות סיפור אדיר אם הוא יביא את האליפות ויכול להיות שזה גם ייגמר בטרגדיה ספורטיבית".
3 צפייה בגלריה
רייס והגביע, בחמישי שעבר | צילום: עוז מועלם
רייס והגביע, בחמישי שעבר | צילום: עוז מועלם
רייס והגביע, בחמישי שעבר | צילום: עוז מועלם
למי יש יותר ניסיון על הקווים?
ברנר: "תמיד יש חשיבות למי שעומד על הקווים. להבדיל מסדרה ששם יש התאמות ושינויים, במשחק אחד היכולת של המאמן להשפיע היא מעט מצומצמת יותר. קשה לי לתת יתרון לו לאחד המאמנים בטח במשחק שכזה".
טפירו: "לספאחיה יש ניסיון רב באירופה וב-NBA ואפשר לומר גם בליגה שלנו, מצד שני, אי אפשר לזלזל בדן שמיר שמכיר את הליגה והיה במעמדים כאלה בעברו. בסך הכל קשה לבחור, שני המאמנים טובים ומנוסים, בטח שמדובר במשחק אחד של נוק-אואט".
רוט: "דן שמיר הרבה יותר משופשף בארץ. יש לשמיר את הניסיון לעשות את זה. במשחק הספציפי היתרון הולך עם דן שמיר".
לסיום, מהו ההימור שלכם על המנצחת?
ברנר: "מאד צמוד, אבל הייתי הולך עם מכבי תל אביב".
טפירו: "הארכה (צוחק). כל הפיינל פור טעיתי הפעם אני הולך עם מכבי תל אביב".
רוט: "אני לא יהיה זה שאלך נגד חולון. מהמר על הפועל חולון".