באגודת הספורט "ירמיהו חולון" החליטו לאחרונה לפתוח בהתנדבות מלאה שש קבוצות כדורגל לבני נוער, וכן קבוצה לילדי החינוך המיוחד וקבוצה לאמהות. "בימים כאלו זאת זכות לסייע לאנשים להמשיך לעסוק בספורט, וזה שווה יותר מכל תשלום", אומרים באגודה.
1 צפייה בגלריה
מני כהן
מני כהן
מני כהן
(צילום פרטי)
כבר חודשים ארוכים שכל חובבי הספורט שאינם מקצוענים נאלצים להסתפק באימונים ביתיים ‑ חדרי הכושר סגורים וגם החוגים לא שבו לפעילות.
בירמיהו חולון מפעילים בתשלום 16 קבוצות ליגה שקיבלו את אישור משרד הספורט להמשיך להתאמן, אך את הקבוצות שפועלות במסגרת החוגים נאלצו לסגור באופן רשמי וממשיכים להפעיל אותן בהתנדבות.
"הקמנו את האגודה לפני שש שנים במטרה לקדם את הספורט בעיר, ואנחנו עושים את זה גם בצל הקורונה", אומר יו"ר מחלקת נוער ירמיהו חולון, מני כהן. "בזמן שקבוצות הליגה יכולות להתאמן, נותרו 120 ילדים שרגילים להגיע לחוגי כדורגל בכל שבוע ללא מענה. לכן כל המאמנים שלנו החליטו להמשיך לאמן שש קבוצות בהן משתתפים 120 ילדים בהתנדבות מלאה ובמטרה לשמור על רצף אימונים".
אז למעשה אתם עושים את אותה עבודה בחינם?
"אנחנו עובדים יותר. בימים כאלה זה לא סביר למנוע מילדים ספורט. זה לא רק קבוצות הנוער. החלטנו להוסיף קבוצות, כי התקופה הזאת הציפה את הצורך בספורט אצל כולם. פנו אלינו אמהות לילדים באגודה, שמרגישות שגם הן צריכות את זה ופתחנו קבוצת אמהות בחינם. הן באות, מתאמנות ונהנות. היוזמה הכי מרגשת שלי היא קבוצת ילדי החינוך המיוחד שפתחתי לפני שלושה שבועות, ואני מאמן אותם באופן אישי. בגלל שאני מורה בעצמי אני מכיר את החינוך המיוחד ואני מרגיש שזו זכות לאמן אותם. עד היום לא היתה קבוצה כזאת בחולון. אלו ילדים בתפקוד גבוה ומרגע שפתחתי את הקבוצה אני רק מקבל תרומות עבורם. גלידריית 'קונטיינר' בחולון תרמה לנו ביגוד קיץ וחורף לאימונים, תיקים וכל מה שצריך כדי שהחבר'ה האלו יתאמנו כמו מקצוענים. זה מרגש מאוד לראות את ההיענות של כולם. למרות שהאגודה היא מקצועית ומשחקת בליגות המובילות בארץ, חשוב לנו לא פחות לחנך את דור העתיד לערכים כגון קבלת האחר, שוויון הזדמנויות ועזרה לזולת. אין ספק שזאת תקופה מאתגרת. כל היום מתעסקים בהצהרות בריאות והגבלות, וגם אין קהל. להורים שמחכים כל השבוע לראות את הילד שלהם משחק זאת אכזבה גדולה, אבל אני שמח על כל יום שבו אנחנו יכולים להמשיך לשחק ומקווה שבקרוב נשוב לשגרת ספורט מלאה".