ליגת הכדוריד נפתחה ביום שישי שעבר, ואחרי מחזור משחקים נוסף, שנערך באמצע השבוע, שבו גברה מ.כ. 'יובלים' חולון על עירוני רחובות, יתארחו היום החולונים אצל מ.כ באר שבע במחזור השלישי (במחזור הראשון חולון הייתה חופשייה).
1 צפייה בגלריה
(ניסים פלאח | צילום: יאיר שגיא )
קפיצת מדרגה
קפטן חולון, בראל לנצ'יאנו, שיהיה בן 26 בפברואר הקרוב, מודע לכך שהשינוי הפרסונלי המשמעותי שעבר הסגל של הקבוצה יצריך התאמות מחודשות, וכי לא יהיה פשוט לשחזר את הצלחת העונה שעברה. אבל לדבריו גם לסגל הנוכחי, הצעיר יותר ומנוסה פחות, יהיה מה להציע.
לנצ'יאנו: "העונה שעברה הייתה עונה מטורפת. הרבה שחקנים ששיחקו יחד במשך תקופה - והתגבשו מבחינה אישית ומקצועית - הגיעו לשיא ונהפכו לתלכיד של ווינרים. בטח בעוד כמה שנים יסתכלו אחורה על העונה הזאת ויגידו: 'מה, כל השחקנים האלה שיחקו יחד? לא פלא שהם הצליחו'. בכל מקרה העונה שהתחילה השבוע תהיה מעניינת באופן מיוחד".
יש עדיין מחשבות על העונה הקודמת?
"ממה שקרה בקמפיין הקודם ישאר זיכרון מתוק - של העונה הכי טובה בתולדות המועדון. לעולם לא נדע לאן היינו יכולים להגיע אם הליגה לא הייתה נעצרת, אבל מה שבטוח הוא שעשינו קפיצת מדרגה והרמנו את הרף במועדון. מכאן יש לאן לשאוף, וזה מחייב את כולנו לשמור על הסטנדרט החדש. וכולנו זה מנהלים, מאמנים, שחקנים וקהל. היה אצלנו שדרוג בהשקעה בטיפול הרפואי, בחיבור למדיה ובהצפה של תכנים ברשתות - וזה עוזר לנו מאוד. נותן תחושה שקורים דברים - מה שמעורר רצון לעשות ולהשתפר. כדוריד הוא משחק מדהים ואם נמשיך להצליח, אנשים יראו את זה וירצו להיות מחוברים אלינו".
הסגל כעת יותר צעיר, ופחות מנוסה.
"בעונה שעברה הסגל הגיע ל'פיק' כשכמה שחקנים הבשילו בסיום של תהליך ארוך. העונה אכן יש לנו סגל קצר יותר ו-ותיק פחות. עם סוג של חילופי דורות. אבל הוא יידע לספק את הסחורה, ונהיה דומיננטיים. אולי ייקח לנו זמן להתחבר, אבל יש לנו הרבה מה להראות. מכיוון שהסגל קצר יותר, חשוב שנזכור כולנו שהמשמעות הסגולית של כל אחד ואחד היא גדולה יותר. לכן כולם צריכים לשמור על הבריאות ועל הכשירות שלהם ברמה מיטבית. יש מי שעזבו לאירופה ולקבוצות אחרות בארץ, אבל יש גם מי שנשארו, והדור החדש מגיע - בזכות - לקדמת הבמה".
אילו עוד התמודדויות יש לכם ביחס לעונה הקודמת?
"מה שיחסר לנו מאוד הוא הקהל הביתי. בעונה שעברה האולם היה מלא מפה לפה. הבית היה מבצר - לא הפסדנו בו אפילו במשחק אחד. ובכלל, כל השנים היינו בנויים על אנרגיות גבוהות ועל אווירה. ולכן, למרות שאין קהל באף מגרש - בנו זה יכול לפגוע יותר מאשר בקבוצות אחרות. בעונה רגילה הייתי קורא לקהל שלנו להגיע בהמוניו למשחקים ב'קציר'. אבל לאור המצב המשחקים שלנו משודרים 'לייב' בדף הפייסבוק של המועדון - ונשמח שהאוהדים יצפו בהם כדי שבכל זאת נישאר יחד למרות ההגבלות".

הכח שלנו

עד כמה מילאתם את העמדות החסרות בעקבות עזיבה של שחקני מפתח?
"לא ברמה של אחד לאחד, אבל היתרון והכח שלנו הוא בכך שיש לנו שחקנים שצומחים במועדון ויכולים למלא כל עמדה. זאת לא פריווילגיה שיש לכל קבוצה. יש לנו את אבירן יוסף שמשחק בפינה, או את לידור פסו שמשחק כמקשר יחליף את ליאור גורמן שהיה מדהים אצלנו ועבר לשחק בליגה השניה בצרפת. אביעד בן זימן יכנס לתפקיד של עדן ג'ינג'י, שהיה הברמטר שלנו במשך כמה שנים, וזה הזמן שלו עכשיו. המועדון שלנו הוא מעין מפעל לייצור כדורידנים, וזה ממש לא מובן מאליו שמועדון ימלא עמדות חסרות בשחקני בית. זה הכח שלנו".
ועכשיו כשעדן ג'ינג'י עזב התפקיד שלך כמנהיג הוא בעל משמעות יתרה.
"עדן היה מנהיג חיובי מאוד, וכעת מישהו צריך לקחת את מקומו כי בקבוצה דרוש יותר ממנהיג אחד. מנהיגות לוקחים. ובסגל שלנו יש שניים או שלושה שחקנים שבנויים לכך, כאלה שיכולים לדחוף קדימה. התפקיד שלי כשחקן מוביל יהיה משמעותי יותר, כי יש לי ניסיון. במגרש אמור תמיד להיות מישהו שמרגיש את המשחק, ומזהה את האפשרות לגמור אותו בניצחון ולמנוע טעויות".
ולאור השינויים תמשיכו להיות יותר קבוצה של מתפרצות, או שנראה קצת יותר משחק עומד?
"בגלל האופי שלנו, ההגנה והשוערים הטובים - הדגש יהיה על משחק מעבר וריצה. לשמחתנו השוער הבוסני שלנו מירזה הסלזיץ נשאר, והוא וזיו קדן יעמדו מאחורי שחקני הגנה טובים מאוד שיש לנו. הכל מתחיל בסגירה בהגנה. ואם נמשיך להיות לוחמים ואגרסיביים - משחק המעבר שלנו יהיה טוב ויעיל".
והסגל שלכם בנוי יותר משחקנים ממושמעים טקטית או פראיים ויצירתייים?
"המאמן שלנו ניסים פלח מאמין בנתינה של חופש לשחקנים. להתאים את השיטה ואת התנועות שלנו בהגנה ובהתקפה לחומר השחקנים, ולא להיפך. גם אני מאמין בזה. יש גבולות וחוקים ברורים שבתוכם יש חופש לשחקנים להביא לידי ביטוי את הסגנון האישי שלהם. טוב שלשחקן תמיד יהיו כמה אופציות לבחור מתוכן, ולא להגביל אותו למשהו סגור. והנה אנחנו רואים את הפירות של הדרך הזאת. שחקנים שלנו מתקדמים למועדונים גדולים ולקבוצות באירופה. זאת גם המדיניות של המועדון. באופן אגואיסטי הייתי שמח אם הם היו נשארים וממצבים אותנו ב'טופ לבל' של הכדוריד בארץ, אבל זה לא קורה וזה בסדר".
זה גורל מתבקש של קבוצה קטנה באופן יחסי.
"ברור. מבחינת משאבים התקציב שלנו נמוך באופן מסורתי, אבל אנחנו מנסים לעשות הכי טוב עם מה שיש, ומתוך תקווה שיום אחד גורם פרטי בעל אמצעים יסכים להשקיע במועדון. ובמקביל עיריית חולון תיתן לנו תקציב עירוני מעט גדול יותר. יש כרגע מומנטום, גדל כאן דור מוכשר מדהים, דור זהב מלא במוטיבציה, ואין ערובה לכך שזה יהיה המצב גם בעוד עשר שנים. במצב כזה עם מעט השקעה אפשר יהיה לקבל תמורה גדולה. לחשוב על השגת תארים".

עד הסוף הטוב

לנצ'יאנו, יליד חולון, למד בתיכון קציר בעיר, במגמת כדוריד/ספורט. במ.כ הוא משחק מגיל הילדים ולא שוכח שהמאמן הראשון שנתן לו לשחק בבוגרים היה דני ליבגוט. הוא היה ספורטאי מצטיין בצבא, ושותף לנבחרת העתודה שעשתה עליה תקדימית לאליפות אירופה (השיגה שם ניצחון ראשון והיסטורי). הוא סוחב פציעה כרונית בסחוס הברך (קרע), ומנסה לווסת את מידת המאמץ שלו כדי להיות כשיר למשחקים. כיום הוא תלמיד שנה שלישית בלימודי הנדסה תעשייה וניהול באוניברסיטת תל אביב, ונמצא בזוגיות עם חברתו לחיים.
אז אין סיכוי שגם אתה תעזוב?
"התפקיד שלי בחולון הוא מעבר לשחקן. המועדון הוא חלק מהדנ"א שלי. ומבחינתי כל עוד שאוכל לשחק ועד שאתלה את הנעליים - אשאר בחולון. ומתוך שאיפה לזכות בתואר. יש הערכה הדדית ביני לבין ההנהלה, ונותנים לי לעשות דברים שאולי במקום אחר לא היו נותנים לי - ואני מעריך את זה. אשאר בחולון כל עוד שתהיה למועדון שאיפה להשתפר ולהתמקצע, כמו שקורה כיום. ועד אז אתן את הגב, את הרגליים והברכיים שלי כדי לדחוף את העסק קדימה. אנחנו אולי מועדון לא עשיר, אבל אפשר לעשות הרבה מקצת, ממש כמו בנס פח השמן...".
איזו מגמה מסתמנת בליגה בכלל?
"בשנים האחרונות הליגה נהייתה יותר שוויוניית, וזאת אחרי שכילד לא ידעתי שיש מקומות חוץ מראשון לציון שבהם משחקים כדוריד... אבל לאור הקורונה, הירידה בתקציבים וביכולת להחתים זרים יקרים, כניסה של שחקנים להסגר ויציאה מסיבית של לגיונרים לאירופה - הליגה נחלשה. והקבוצות הקטנות נפגעות יותר. לכן הפערים בין אשדוד, רמה"ש ושתי הראשל"ציות לשאר הליגה - גדל העונה. מה שבכל זאת עשוי לקזז את הפער הוא הלו"ז הצפוף והעומס הרב. קבוצות עלולות לשלם על כך מחירים - ואולי זה מה שיטרוף את הקלפים. בכל מקרה אני מתרגש מאוד לקראת העונה המאתגרת הזאת".