לפני כחצי שנה קרס בניין שלם ברחוב סרלין בחולון, יממה בלבד לאחר שפונה מדייריו. האירוע, שעלול היה להסתיים חלילה בעשרות הרוגים, הפנה את תשומת לבם של תושבי חולון למצב הפיזי הרעוע של חלק גדול מהבניינים בעיר, ולצורך הדחוף לחדש אותם, בטרם יתרחש אסון.
3 צפייה בגלריה
הבניין שקרס ברחוב סרלין
הבניין שקרס ברחוב סרלין
הבניין שקרס ברחוב סרלין
(צילום ארכיון: קובי קואנקס)
בצירוף מקרים, זמן קצר לאחר התמוטטות הבנין הגיעה לשלביה הסופיים הכנת תוכנית האב להתחדשות עירונית לחולון, שאותה מקדמת העירייה, ובשבועות הקרובים צפויה הוועדה המחוזית לדון באישורה.
התוכנית החדשה צפויה לשנות מן היסוד את התנאים לקידומם של פרויקטים להתחדשות עירונית בעיר: בעוד חלק מהמתחמים יהפכו לכדאיים יותר לקידום פרויקטים, חלק אחר– פחות. שינוי שכזה מצריך הסתגלות מהירה מצד כל בעל נכס שמעוניין בקידום פרויקט, בפרט בהתחשב בעובדה שחלון הזמנים לקידומה של תמ"א 38 הולך ונסגר. כידוע, הכריזה הממשלה כי באוקטובר הקרוב יפוג תוקפה של תמ"א 38, וכל המעוניין בקידום פרויקט שכזה יצטרך להזדרז ולהגיש בקשה להיתר עד למועד זה.
על מנת לסייע לתושבים, צפוי אחד מעורכי הדין הבכירים בישראל בתחום ההתחדשות העירונית, עורך הדין משה רז-כהן ממשרד רז-כהן, פרשקר ושות', לקיים כנס תושבים ביום רביעי ה-23.2 במתחם המדיטק בחולון, אשר בו יתאר בפני התושבים מהן ההשלכות של התוכנית החדשה על סיכויי קידום ההתחדשות העירונית בעיר, ומהן ההשלכות לגביהם.

הכניסה חופשית, לחצו כאן כדי להירשם.

3 צפייה בגלריה
עו"ד משה רז כהן
עו"ד משה רז כהן
עו"ד משה רז כהן
(צילום: תמר מצפי)
לדברי עורך דין רז-כהן, אשר מזה שנים רבות מייצג בתים משותפים ברחבי חולון בהליכי התחדשות, "העובדה שמקודמת תוכנית כוללת להתחדשות עירונית לכלל העיר חולון היא מבורכת, שכן היא מגדילה משמעותית את רמת הוודאות של הציבור ושל היזמים באשר למדיניות הרשות המקומית ולהיקף זכויות הבניה שניתן לקבל בכל אזור ואזור, וודאות תכנונית היא המצרך החשוב ביותר הנדרש לנו על מנת שפרויקטים של התחדשות ייצאו אל הפועל".
מה נדרש לעשות כעת בעל דירה בעיר שמעוניין לקדם התחדשות?
"עליו לבחון את התוכנית ולהבין מהן הוראותיה לגבי שכונת מגוריו. האם ניתן לקדם בה תמ"א 38, או שמא פינוי-בינוי. האם היא מוסיפה זכויות בניה ומגדילה את סיכויי ההתחדשות או לא?
"חשוב להבין שמשמעויותיה של התוכנית הן שונות בכל אזור. כך למשל, באזור שדרות קוגל שבו אנו פועלים זמן רב, מייצרת התוכנית היתכנות לקידום פרוייקטים ואילו בשכונת אגרובנק היא דווקא עלולה ליצור בעיה. לכן אנו מייצגים כיום מספר בניינים משותפים בשכונה בהליך התנגדות, על מנת לשנות אותה.
3 צפייה בגלריה
ההתחדשות באגרובנק. היזמים איבדו עניין
ההתחדשות באגרובנק. היזמים איבדו עניין
התחדשות בשכונת אגרובנק
(צילום ארכיון: קובי קואנקס)
"כך או כך, ההיכרות עם התוכנית היא בעלת חשיבות ראשונה במעלה לכל בעל נכס בבניין ותיק בעיר וכולי תקווה שהכנס שאערוך יסייע לציבור החולוני להתנהל בצורה המיטבית בנושא, הן מול מוסדות התכנון העירוניים והן מול החברות היזמיות".
עוד בכנס יציגו עורכי הדין מן המשרד את כל מה שחייבים לדעת דיירים בפרוייקטים של התחדשות עירונית: על הסיכונים, הסיכויים והבטוחות, כיצד בוחרים יזם, מהן הזכויות וההגנות על הדיירים, מהם הסיכונים הכורכים בליווי הבנקאי ועוד.

כנס ההתחדשות העירונית לתושבי חולון של משרד עורכי הדין רז-כהן, פרשקר ושות' צפוי להיערך ביום רביעי ה-23.2 בשעה 19:00 במתחם המדיטק בעיר. הכניסה חופשית, לחצו כאן כדי להירשם.