בימים אלו נרקמת תוכנית לשינוי פני שכונת תל גיבורים בחולון. לאחרונה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה את תכנית ח/מק/623 - "התחדשות עירונית תל גיבורים", במטרה להפוך אותה לאחת מפנינות הנדל"ן של גוש דן.
בעקבות ההחלטה, שוק הנדל"ן מגיב מהר ובהתאם. מתווכים בעיר מדווחים על עלייה משמעותית בביקוש דירות בשכונה שמציעה בתים במחירים מפתיעים, וממוקמת בסמוך לשכונות הדרומיות של תל אביב. "זאת שכונה עם מיקום מצוין שאפשר למצוא בה בקלות דירה בפחות ממיליון מאה", מסביר מתווך הנדל"ן אייל ימיני, מקבוצת 'ימיני'. "יש כאן מציאות שאין במקום אחר בעיר. בין היתר אנחנו משווקים היום דירת 3 חדרים חזיתית ומסודרת ברחוב הפרדס ב-1,095,000 שקל בלבד ודירת 2 חדרים משופצת ומרווחת באותו רחוב ב-1,045,000 שקל בלבד.
"אלו מחירים מצוינים לזוגות צעירים שיש להם תקציב מוגבל אבל עדיין רוצים לגור במרכז. בנוסף, בימים אלו מרבית המבנים בשכונה מנהלים מגעים לפינוי בינוי ותמ"א, מה שאומר שכל דירה בבניין כזה היא השקעה לעתיד. אפשר לקנות דירה במחיר מוזל, להשכיר אותה למשך תקופת העבודות ולהיכנס לגור בה אחרי סיום התהליך. בגלל הקרבה לתל אביב גם שוק השוכרים כאן טוב מאוד".
מה המחירים בבניינים שטרם שופצו?
"ברחוב האצ"ל, מספר 2 עד 28 הבניינים כבר בשלב היתרי הבנייה. זה אומר שכל דירה תקבל ממ"ד, מרפסת שמש ועוד 15 מ"ר בנוי, דירה כזאת משווקת היום ב 1,290,000 שקל, אבל אחרי החיזוק והשדרוג היא תהיה שווה לפחות 1,700,000 שקל.
"יש כאן הרבה זוגות צעירים שרוצים להישאר לגור קרוב להורים אבל לא מעוניינים לגור בבית ישן, אז הם מבקשים לרכוש דירה לפני שיפוץ, משכירים אותה ומתכננים לעבור אליה בהמשך. להערכתי גם הדירות החדשות שיבנו ימכרו במחיר התחלתי טוב כמו 1,600,000 שקל, אנחנו מדברים על בית חדש ומרווח, אין מחירים כאלו בכל חולון.
"כל האזורים בשכונה משתנים לטובה, בקרב תהיה יציאה חדשה לתל אביב ויש כאן שפע של מציאות, אין ספק ששכונת תל גיבורים היא המקום להשקיע, גם אם אתם זוג צעיר עם תקציב צנוע וגם אם אתה משקיע שמחפש את העסקה הבאה".