במסגרת פרויקט העסקים של רשת mynet ו-google ישראל, נפגשנו עם בעלי עסקים שכבר הקימו ברשת דף עסקי בחינם. רצינו לשמוע מהם על האתגרים שעמדו בפניהם ועל התוצאות של חשיפת העסק לשיווק הדיגיטלי.
להרשמה לסדנה הקרובה אליכם - קליק כאן
אחת מבעלי העסקים האלו היא קרול אורלובסקי, אם ל-3 בנים, בעלת תואר שני במינהל עסקים והנדסאית תעשיה וניהול, שהקימה את העסק שלה, מוסך קרול, לפני כ-17 שנה.
"הגעתי לענף הרכב ובכלל לנהל עסק של מכונאות שנחשב לעסק 'גברי' מעצם החשיפה שלי בגיל קטן מאוד, כשהיינו הולכים אני ואבא שלי יחד למוסך והוא היה מלמד אותי לפרק ולהרכיב רכיבים מכניים ברכב", מספקת אורלובסקי.
"החזון שלי הוא ליצור תנאים נוחים לכל לקוח, מבחינה מקצועית ומחיר כמובן, אך עם טאצ' נשי, זאת אומרת שירות אדיב, חדר המתנה שנראה כמו סלון בבית, מוסך נקי ומסודר ועובדים מקצועיים המעניקים את השירות הטוב ביותר".
אורלובסקי מעידה שהיא מאד נהנית כשמגיעות אליה נשים כלקוחות. "מאוד נוח לי לתת שירות ללקוחה שמגיעה אליי בחששות בשל חוסר ידע, ואני כאישה מבינה בדיוק את תחושותיה ומרגיעה ומסבירה במקצועיות בסבלנות רבה את מהות התיקון, מה שמבדל אותי ממוסכים אחרים בארץ.
"בנוסף על כך אני פונה גם למגזר הרוסי, אותה האוכלוסיה שמתקשה בשפה העברית, ואני מאפשרת לה לקבל הסבר ברוסית על התיקונים ברכב.
לדבריה, את ההשראה לפתיחת המוסך היא קיבלה מאביה שהוא מנהל מוסך מוסמך. "מאוד אהבתי את העניין הטכני, לפרק ולהרכיב. כיום, אני מנהלת את המוסך ביד רמה".
מה עושה לך את היום?
"לקוח או לקוחה מרוצים עושה לי את היום. אני אעשה כל מאמץ כדי שהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכל הבחינות, אפילו מרמת האספרסו...".
"מה שיכול להרוס לי את היום זה אם יהיה לקוח לא מרוצה ממתן השירות שלי".
איך את רואה את העסק שלך מתפתח?
"הייתי רוצה לראות את העסק שלי בעתיד עם יותר לקוחות ממגזרים שונים המקבלים שירות ונהנים להגיע אלי כדי לקבל פינוק לרכבם. העסק שלי הוא עסק קטן ובעסקים קטנים אנו מתמודדים עם אתגרי הישרדות מורכבים".
עם אילו אתגרים אתם מתמודדים?
"האתגרים הם לדאוג לכניסת לקוחות באופן רציף, לעשות פרסום, שיווק ויחסי ציבור. היתרון שלי על פני אחרים הינו שכאישה אני מבינה ורגישה לחששות של לקוחה-אישה ויחד עם זאת יודעת ומצליחה גם בעולם של הגברים להעביר להם את המידע באופן ברור ומקצועי.
"היום החשיפה של העסק שלי היא בעיקר דרך הקמת אתר האינטרנט שלי. התחלתי בפוסט בפייסבוק ואז פתחתי דף עסקי בגוגל. החששות שלי בהשקעה בשיווק דיגיטלי היו חששות תקציביים, כמו מה העלויות וכמה עלי להשקיע כדי לקבל את התמורה שמצדיקה את ההשקעה? האם השיווק הדיגיטלי בלבד 'יספק את הסחורה?'".
"אני שואפת להגיע לפלחי שוק שונים ומגוונים שנמצאים ברדיוס של המוסך. הייתי רוצה שהגישה והקלות שהעסק שלי יגיע לעיני הלקוח הפוטניציאלי יהיה מהיר וקל, ואת זה הדף העסקי בגוגל מספק לי".
הסדנאות יתקיימו ב-13 מיקומים ברחבי הארץ, ומיועדים לעסקים קטנים-בינוניים שרוצים לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם ברשת. לכל הפרטים - לחצו כאן