לילות חסרי השינה בשכונת בן גוריון: חברת נת"ע מעלה הילוך בעבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה החולון, והתושבים לא יכולים לישון בלילה.
בימים אלו פועלת חברת נת"ע להקים את הקו של הרכבת הקלה בעיר. למרות שטרם נמסר תאריך יעד לפתיחת המסילה, גורמים המעורים בדבר מעידים כי ימי הקורונה עשו טוב לעבודות והן מתקדמות במהירות גבוהה מהמצופה.
2 צפייה בגלריה
העבודות בשמחה ארליך
העבודות בשמחה ארליך
העבודות בשמחה ארליך
(צילום: קובי קואנקס)
עם זאת, לעבודות המרובות יש גם מחיר יקר אותו משלמים התושבים שמתגוררים בסמוך למסילה. לאחר חודשים ארוכים שהעבודות התרכזו בשדרות ירושלים, בשבועיים האחרונים מתמקדים הקבלנים בשכונת בן גוריון באזור הרחובות שמחה ארליך, חיים לסקוב ושדרות משה דיין, כאשר מרבית העבודות נערכות בשעות הלילה, החל מ 22:00 ועד 5:00 זאת כיוון שהעבודות דורשות חסימת כבישים.
וכך זה נראה ונשמע בלילה האחרון:
כתוצאה מרצף העבודה, מדווחים תושבים על לילות ארוכים ללא שינה ורעש חריף שפוגע באיכות חייהם. "כבר שבועיים שכל לילה וכל הלילה יש כאן רעש איום ונורא", טוענת תושבת מרחוב משעול היהלום הסמוך. "זה פשוט בלתי נסבל. כשאני מתלוננת אומרים לי שהכל חוקי ועם אישורים אבל עם כל הכבוד, מקבלי ההחלטות הם לא אלו שכבר שבועיים לא ישנים. המצב בלתי נסבל, החיים שלנו הפכו לסיוט בגללם. מרוב שהרעש חמור העובדים בעצמם צועקים כל הזמן, זה לא שפוי".
2 צפייה בגלריה
העבודות בשמחה ארליך
העבודות בשמחה ארליך
העבודות בשמחה ארליך
(צילום: קובי קואנקס)
התושבים מבינים כי העבודות מחייבות חסימת ציר אך מציעים פתרונות נוחים יותר "שיפצלו את הלילות ולא יעשו רצף כי יש גבול כמה בן אדם יכול להתמודד עם מחזור שינה. בנוסף, הפתרון הטוב ביותר הוא לעבוד בשעות היום, שיחסמו את הכביש משעה 9 עד הצהרים או משהו כזה וימצאו דרך חלופית. זה לא יום ולא יומיים, מאמללים אותנו וכולם שותקים".
מחברת נת"ע נמסר: "התלונה המדוברת הגיעה היום לנציגי נת"ע ונבדקת מול מנהלי האתר בניסיון למזער את ההפרעה לתושבים. העבודות המדוברות ברחוב שמחה ארליך דורשות חסימות דרכים, ולכן מבוצעות בלילה על מנת להקטין את ההפרעה לתנועה".