הבוקר זה קרה: 13 שנה אחרי שהתוכנית הראשונית יצאה לדרך, ואחרי הרבה מאוד מכשולים בדרך, מתחם פיכמן בחולון נהרס לטובת בניית פרויקט מגורים יוקרתי. המבצע יצא לדרך אחרי שדיירי שלושת בנייני הרכבת הישנים כבר חששו שתוכנית הרכבת הקלה תקבור כל סיכוי לפינוי בינוי, ולאחר מאמצים גדולים, הגיעו הדחפורים.
1 צפייה בגלריה
מתחם פיכמן נהרס
מתחם פיכמן נהרס
מתחם פיכמן נהרס
(צילום: קובי קואנקס)
הכל התחיל לפני 13 שנה, כשדיירי המתחם המונה 116 בתי אב המתגוררים בבנייני רכבת משנות ה-60, הצליחו להשיג רוב חתימות לפינוי בינוי בשטח.
קראו גם:
בגלל מיקומו המרכזי וגודלו של השטח היה ברור כי התהליך יהיה ארוך. כיוון ששטח הבניינים בולט החוצה, והמבנים צפופים מאוד, התקשו הדיירים להשיג את האישורים וגם להפיק תוכנית שעדיין תהיה רווחית ליזם, על מנת שהדיירים לא יאלצו להוסיף כסף.
לאחר שעברו את המכשול הזה, הגיע מכשול נוסף ורציני. לפני כשנתיים הודיעה חברת נת"ע הודיעה ל-58 מבעלי הדירות כי ביתם יופקע לטובת הרכבת הקלה, והם יפוצו בהתאם, זאת כיוון שהמתחם 'גולש' לכביש עליו מתוכננת לקום המסילה.
שאר דיירי הבניין כבר חששו שהתוכנית כולה יורדת לטמיון, אז התערבה עיריית חולון וסייעה להם לגבש תוכנית. חברת "הכשרת הישוב", שקידמה את הפרויקט, סייעה לדיירים בליווי משפטי ועיריית חולון המשיכה בהידברות בין הצדדים, עד שבסופו של דבר התקבלה החלטה כי כל המתחם יפונה יחד, וכספי הפינוי יעוברו לקידום התוכנית.
ואיך זה נראה כשהדחפורים סוף סוף הגיעו? צפו בסרטון:
עו"ד ענבל קנקה, מנהלת אגף בקרקעין בנת"ע: "אחרי שנים רבות שבהן ניסו דיירים בשלושת הבניינים הישנים הממוקמים ברח' פיכמן פינת ההסתדרות לקדם תכנית פינוי בינוי, בזכות סלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה וביצוע הפקעות במתחם, זכו הדיירים לאישור תכנית שתעניק לכל אחד מהם דירה חדשה. הפרויקט מבוצע על ידי חברת הכשרת הישוב אשר חתמה עם נת"ע על הסכם שבמסגרתו נת"ע תפקיע את הקרקע שנדרשת להקמת תחנת הרכבת הקלה והדיירים יקבלו דירות חדשות. אלמלא סלילת הקו הירוק, לא ניתן היה לאשר את תכנית פינוי הבינוי ולקדם התחדשות עירונית".
על פי התוכנית שהתקבלה, הפרויקט החדש כולל 235 יחידות דיור, במקום 116 יחידות הדיור הקיימות, בשני מגדלים, כאשר במפלס הרחוב יהיו חנויות ומבנה ציבורי. אלף מ"ר בתוכנית יוקצו לשטחים ציבוריים והמסילה של הקו הירוק תעבור מול המתחם.
לעדכונים - חדשות חולון