עם כניסתו לתפקיד הודיע שר החינוך, יואב גלנט, כי הנחה את משרד החינוך להשיב את הכסף להורי התלמידים ששילמו על המסע לפולין, זאת לאחר שהמסע בוטל עקב התפשטות נגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: חיים הורנשטיין
צילום המחשה: חיים הורנשטיין
תלמידים במסע לפולין
(צילום המחשה: חיים הורנשטיין)
על פי הערכות מדובר בכ־21 מיליון שקל ששולמו על ידי כ־10,000 הורים. חלקם גילו כי התשלומים המשיכו לרדת מחשבונם גם לאחר ביטול המסע וסגירת מוסדות החינוך. אחרי תקופה ארוכה במהלכה טען משרד החינוך כי הנושא נמצא בבדיקה, התקבלה השבוע החלטה.
כזכור, הורים רבים מחולון פנו למשרד החינוך בנושא ואף דרשו החזר רטרואקטיבי, כיוון שחברות התעופה התחייבו להשיב כסף ששולם. כיוון שעלות המסע היא כ־5,000 שקל, לרוב הוא משולם בתשלומים, ומרבית ההורים כבר פרשו את התשלומים והחלו להעביר אותם באמצעות חברות האשראי.
תושב חולון, עו"ד אורי אוסטין, קרא להורים לעצור את הליך הגבייה והורים רבים אכן עשו זאת. "על פי תקנות הגנת לצרכן ניתן לדרוש ביטול עסקה עקב כישלון תמורה, כמו במקרה הזה", טוען עו"ד אוסטין, "למעשה, ביצעתי עסקה אך לא קבלתי את מה שאני אמור לקבל, ועל כן יש לי זכות לבטל אותה. חלק מחברות האשראי קיבלו את הטיעון הזה ועצרו תשלומים עתידיים להורים, היתרון הוא שלא אתה רודף אחרי החברה אלא היא אחריך, וכך יש לך יותר סיכוי לשמור את כספך".
"אני עצרתי את התשלומים אבל חלק מהכסף כבר עבר למשרד החינוך", אמר אב לתלמידת תיכון מחולון. "אנחנו מברכים על החלטת השר ומקווים שבקרוב יחזירו לנו את הכסף. לרוב ההורים עצרו את התשלומים אבל כל אחד אחראי על עצמו. אנחנו בתקופה שכל דבר מתרצים ב'קורונה', אז הורים חייבים להיות עירניים לגבי מצב חשבון הבנק שלהם".