מחשבים התחדשות מחדש. לפני מספר חודשים החלו בעלי הנכסים במרכז סאדאב בחולון לקדם תוכנית פינוי־בינוי למרכז המסחרי הוותיק והמתפורר שבשכונת בן גוריון, ולנצל את היתרונות של המקום להקמת מבנה מסחרי חדש הכולל בנייני מגורים וחניון תת־קרקעי. בעקבות ביקורת שהתעוררה מצד כמה בעלי עניין, תוכנית השיקום צפויה להשתנות. השכנים עדיין לא מרוצים.
1 צפייה בגלריה
אחרי כישלון התוכנית המקורית, בעלי הנכסים במרכז המסחרי שבשכונת בן גוריון מגבשים תוכנית פינוי־בינוי חדשה ‰ השכנים מבטיחים להתנגד
אחרי כישלון התוכנית המקורית, בעלי הנכסים במרכז המסחרי שבשכונת בן גוריון מגבשים תוכנית פינוי־בינוי חדשה ‰ השכנים מבטיחים להתנגד
מרכז סאדאב. לא כולם מרוצים
(צילום: קובי קואנקס)
בין המבקרים היו בעלי זכויות במתחם שטענו כי התמורה שהתוכנית המקורית מציעה להם אינה מספקת, בעלי עסקים ותיקים ששוכרים חנויות טענו כי אחרי שנים של נאמנות זורקים אותם ללא פיצוי ראוי, וללא אפשרות להתפרנס במהלך העבודות, והשכנים בבניינים הסמוכים איימו כי יפנו לבית המשפט בטענה כי איכות חייהם תיפגע מהמתחם החדש שייבנה.
גם עיריית חולון הוציאה הבהרה כי מדובר בתוכנית פרטית ואין לה שום אישור רשמי, ולאחרונה כאמור, התוכנית ירדה מהפרק. למרות זאת, נציגות המרכז המשיכה לחפש חלופות כיוון שהמרכז הישן נמצא במצב רע, שחושף את בעליו לתביעות בגלל מפגעי בטיחות.
במסגרת התוכנית, המתחם עדיין יעבור שינוי במתכונת פינוי־בינוי, אולם בעלי העסקים יוכלו לעבור למבנה אחר ולהמשיך להפעיל את העסק שלהם עד לסיום העבודות. כיוון שמדובר בפתרון חלקי בלבד, בעלי הזכויות בנכס דורשים לקבל נתח גדול ביותר במבנה החדש.
בכל הנוגע לדיירי האיזור הם כבר נערכים למאבק מחודש, כיוון שגם בתוכנית החדשה קיימת לטענתם פגיעה באיכות חייהם. "מבחינתנו לא משנה לאן החנויות הולכות ומתי, אנחנו לא מוכנים שיקימו לנו מפלצת בלב השכונה שתעמיס על הכבישים, תגרום לרעש ותחריב כל שטח ירוק", אומר דייר פעיל במאבק. "מבחינתנו האפשרות לפנות לבית משפט ולעצור את התוכנית תמיד קיימת ואין לנו כוונה להירדם בשמירה".