בתחילת השנה, בין הסגרים, הבידודים וה"זומים", קיבלה המטפלת יונית הורן החלטה להיפרד מבן זוגה ב־13 השנים האחרונות. "אין ספק שזאת התקופה הכי קשה שחוויתי בחיי", היא שיתפה אז, "יותר מהתקופה שבה אמי נפטרה. פתאום אני משנה סטטוס מהרגלי משפחה, חלוקת אחריות ושליטה מלאה, למצב שבו כל הנטל עליי ואין לי בו שליטה. במקביל אני צריכה להעביר לילדים מסר שהכל בסדר, הבית לא התפרק אלא עובר תהליך גדילה וצמיחה”.
1 צפייה בגלריה
הורן. למזער נזקים
הורן. למזער נזקים
הורן. למזער נזקים
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
הורן, תושבת חולון ואמא לשניים (8 ו־10) עוסקת ביזמות, פיתוח עסקים, שינוי תודעתי והתמודדות עם הרגלים שליליים. היא למדה את רפואת הרמב"ם, תורת האיזון לשחרור חסימות, שחרור טראומות באמצעות נשימות, שחזור גלגולים להוצאת טראומה והיא מאסטר ב־NLP, מנחה בתנועה טיפולית, פילאטיס, קיקבוקס, זומבה ואירובי.
בעקבות הגירושין השגרה של הורן השתנתה לחלוטין והיא ניסתה להתאים את עצמה למציאות החדשה. "פתאום כל הנטל נפל עליי, דברים שלא התעסקתי בהם בעבר כמו ביטוחים, חשבונות וטסט לרכב, וכמובן גם הנושא הכלכלי. גם מול שגרת הבית אני מתמודדת לבד. כדי להספיק הכל אני קמה בחמש בבוקר, כדי שהילדים יקומו לבית מתוקתק. אני עושה קניות בתחילת השבוע וקובעת תפריט שבועי - מזון אמנם בריא, אבל קל ומהיר להכנה. את הכביסות אני מרכזת ליומיים כדי שהן לא ישתלטו לי על החיים, ולכל ילד יש את המטלות שלו. הם כבר לא מרכז הבית אלא חלק פעיל בתפעול שלו”.
בימים אלה: הורן כבר סיימה את הליך הגרושין, ולדבריה, החלה לשנות מסלול גם בחיים המקצועיים: "פתחתי סדנה לנשים, עשרה מפגשים לעבודה תודעתית והתפתחותית, אישית ועסקית. כל אחת מגיעה אליי מסיבה אחרת. אחת עוברת משבר כלכלי, השנייה מנסה להשיג מטרה כלשהי, אחרת מתקשה להתמודד עם דברים, וכל מפגש אנו עוסקות במשהו אחר".
דווקא בתקופה הקשה בחייך בחרת לעסוק במשברים?
"אני מאמינה שבנקודות שאתה הכי ריק ומרוקן, הנתינה יכולה לחזק ולהגדיל אותך. אם בזמן שאני במקום נמוך אני מתרכזת בעצמי ובבור השחור שלי, אני רק אצלול, אבל כשאני מתרכזת באחר אני צומחת".
ומה התוכניות לקראת השנה החדשה?
"לאחרונה התחלתי ללמוד ייעוץ זוגי, זה קצת מוזר שבחרתי בטיימינג הזה אבל אני מאמינה שטיפול זה הייעוד שלי. אני חולמת לצמצם את מספר הגירושין בישראל, אני מאמינה שאישה שמבקשת להתגרש בדרך כלל רוצה להתגרש מעצמה, מהאישה שהיא באותו רגע".
ומה את מציעה לה?
"הלוואי ויכולתי לצרוח לכל אישה שרוצה להתגרש 'תעצרי!', זאת צעקה שממש בוערת בי".
זאת צעקה שהיית רוצה לשמוע לפני שנה?
"אני חושבת ששמעתי אותה. אני עשיתי את זה אחרי שנים רבות בהן ניסיתי כל דרך אחרת, לא היתה לי ברירה אבל עשיתי הכל כדי למזער את הנזק".