שכונת שדרות המגדלים בחולון נחשבת לאחת השכונות היוקרתיות ביותר בעיר והחדשה ביותר שאוכלסה רק בשנים האחרונות. את השם קיבלה השכונה לאחר שהוחלט להקים בליבה שדרת דקלים מפוארת, עם מזרקה, פינות ישיבה מוצלות וכרי דשא, אך כל מי שמבקר בה מופתע לגלות שטח נטוש בלב הבניינים החדשים.
1 צפייה בגלריה
שדרת המגדלים בפנחס אילון, חולון| צילום: קובי קואנקס
שדרת המגדלים בפנחס אילון, חולון| צילום: קובי קואנקס
שדרת המגדלים בפנחס אילון, חולון| צילום: קובי קואנקס
תחילה טענה העירייה כי היא ממתינה לסיום אכלוס השכונה, לאחר מכן נטען כי לאור בקשות השכנים קיים צורך לבצע שינויים בתוכנית ובחודש נובמבר 2019 נערך מכרז והתושבים קיבלו הודעה כי בתחילת חודש דצמבר יחלו העבודות בשטח. אך למרות ההבטחות, בפועל טרם התחילו עבודות.
לדיירים שפנו לעירייה נמסר כי הנושא מתעכב בגלל אישורים של חברת חשמל וגופי תקשורת שיש לתאם עימם את העבודות, אך התושבים תוהים כיצד יתכן שהמכרז נערך לפני שהעירייה טיפלה בבירוקרטיה: "חמש שנים ועדיין אין להם אישורים. זה נשמע כמו טיוח של סחבת. עד שלא נארגן תביעה ייצוגית הם לא יפעלו", אמר שכן שפנה בנושא לעירייה.
"קנינו בתים במיליוני שקלים וכל בוקר אנחנו פותחים את החלון למעברה, הכל מלא בחול ואבק וכשיורד גשם זה פשוט שטח בוצי", מספרת דיירת בשכונה, "הפחד הגדול שלנו הוא שימרחו אותנו כמו שכונת פנחס איילון שהיתה בשלבי פיתוח שונים במשך למעלה מ 12 שנים. לא בשביל זה השקענו כל כך הרבה כסף בדירות בבניינים חדשים, אנחנו רוצים תמורה לכסף שלנו".
עיריית חולון מסרה בתגובה: "החברה הכלכלית והעירייה פועלות במרץ לקבלת כול האישורים הנדרשים. אנו מקווים שהם יתקבלו בימים הקרובים כדי שנוכל להתחיל בעבודה. אלה אישורים המיועדים לקבלן המבצע ולכן יכולים להינתן רק לאחר שנבחר קבלן. החברה מצטערת על אי הנוחות שנגרמת לתושבים ואולם לא ניתן להתחיל בביצוע ללא האישורים של כול הגופים המעורבים".