1 צפייה בגלריה
קינסטליך וששון במפגש  | צילום: עיריית חולון
קינסטליך וששון במפגש  | צילום: עיריית חולון
קינסטליך וששון במפגש | צילום: עיריית חולון
המאבק ברעש המטוסים נמשך. כשנה לאחר העתירה שהגישו עיריית ראשון לציון וחולון לבג"צ בשל רעש המטוסים, נפגשו ביום שני כמה ראשי רשויות, בלשכתו של ראש עיריית חולון מוטי ששון, כדי לדון בהמשך הצעדים.
כזכור, בשנים האחרונות סובלות חולון, בת ים וראשון לציון, בדגש על מערב העיר, וערי שפלה נוספות מרעש מטוסים עוצמתי בשל מסלולי המראה ונחיתה שעוברים מעל בתי התושבים. לטענת תושבי העיר, מדובר בעשרות פעמים ביום, כולל שעות הלילה והבוקר המוקדמות, שבהן מטוסים עוברים מעל גגות הבתים ומרעידים אותם מרוב רעש. התושבים אף התאגדו ולקחו יועצים חיצוניים כדי שיסייעו להם במאבקם נגד רשות שדות התעופה.
ביום שני, כאמור, נפגשו ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, ראש עיריית חולון מוטי ששון וראש עיריית בת ים צביקה ברוט עם ראשי הערים של אור יהודה, יהוד, בית דגן ומשמר השבעה כדי לאחד כוחות להמשך המאבק.
בעיריית ראשון לציון סיפרו כי במסגרת המאבק נגד רעשי מטוסים נפגשו ראשי הרשויות כדי לגבש מדיניות מאוחדת על מנת להירתם לנושא ולראות איך אפשר להקל את חיי התושבים. "אנחנו מודעים לכך שהנושא מדיר שינה מעיניהם של תושבינו הרבים ונעשה כל מה שאפשר כדי לעשות משהו בנושא".
ראש העירייה מוטי ששון אמר בעקבות המפגש: "במאבק ברעש המטוסים עלינו לגייס את כל הכוחות ולפעול בכל העוצמות נגד רשות שדות התעופה, המתעלמת במפגיע מהנזק הנגרם לאיכות חייהם של מאות אלפי אזרחים. במסגרת המאבק, נציב את הדרישה להרחיב מיידית את חלון השקט בלילה. מאחר שטיעוננו אינם זוכים להבנה של רשות שדות התעופה, הוחלט לפנות שוב לערכאות המשפטיות עד שיישמע קולנו. המאבק ברעש המטוסים הוא מאבק ארוך שנים ולעתים סיזיפי - אך אין בכוונתי להרפות מכך ואני מתכוון להמשיך להובילו - למען איכות שנתם של ילדי חולון והסביבה".