2 צפייה בגלריה
עומס ברציף הרכבת | צילום: אבי מועלם
עומס ברציף הרכבת | צילום: אבי מועלם
עומס ברציף הרכבת | צילום: אבי מועלם
נוסעי הרכבת בחולון ובת ים התעוררו הבוקר למציאות קשה. בשל עבודות חשמול של המסילות לתחנות תל אביב מרכז סבידור ותל אביב השלום, פוצל קו באר שבע-אשקלון-ראשל"צ משה דיין-רעננה, וכתוצאה נוצרו שינויים זמניים בתנועת הרכבות ועומס כבד.
למרות שהקווים ששובשו אינם נוגעים ישירות לאזור בת ים וחולון, השינויים השפיעו מיידית על תדירות הנסיעות בבוקר, ועל החלפת הרכבות בקווים הצפוניים והדרומיים.
"זה היה מפחיד, כאילו יש אפוקליפסה של רכבות", סיפרה נוסעת מחולון שעובדת בתל אביב ועולה מדי בוקר על תחנת הרכבת ביוספטל. "בתחנת סבידור יש המון החלפות וכל פתיחת דלתות של הרכבת היתה מלווה במאות נוסעים עצבניים, חלקם בכלל לא יודעים אם הם עולים על הקו הנכון ומנסים לשאול נוסעים שכבר על הרכבת לאן היא מגיעה. כל הנסיעה אנשים מתפללים שהם על הרכבת הנכונה".
נוסעים אחרים מדווחים על רכבות עמוסות במיוחד. "אחת מרכבות הבוקר בוטלה, וזו שהגיעה אחריה הייתה כל כך מלאה שאי אפשר היה לעלות עליה", מספרת תושבת בת ים.
איך תמנעו מטעויות?
השינוי המשמעותי הוא שתדירות הרכבות מבת ים - חולון לתל אביב ירדה לפעמיים בשעה, והנסיעה מסתיימת בתחנת בתל אביב ההגנה. נוסע שמבקש להגיע לתל אביב השלום, סבידור או ארלוזורוב, צריך להחליף תחנה בתל אביב ההגנה, ומי שמבקש להגיע לבני ברק, פתח תקווה ותחנות צפוניות יותר צריך להחליף 2 תחנות שונות. נוסעים שצריכים להגיע לתחנות דרומיות מאשדוד, צריך להחליף תחנה בתל אביב ההגנה, ומשם לעבור לקו המזרחי דרך תחנת לוד.
בין השעות 07:00-9:00 בבוקר ובין השעות 16:00 - 18:00 לא יפעלו תחנות רכבת דרומיות שמעבר לראשון לציון. השינויים בתנועת הרכבות ימשכו עד ה-20 בדצמבר, ייפסקו בימי חופשת החנוכה, ויחלו שוב ב-6 לינואר ועד ה-28 לינואר.
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת יוספטל בת ים | צילום: קובי קואנקס
תחנת רכבת יוספטל בת ים | צילום: קובי קואנקס
תחנת רכבת יוספטל בת ים | צילום: קובי קואנקס
כל השינויים בתנועת הרכבות
קו באר שבע מרכז-ראשון לציון משה דיין-רעננה מערב:
מכיוון דרום שתי הרכבות היוצאות מדי שעה מתחנת באר שבע מרכז לכיוון צפון יסיימו את נסיעתן בתחנת יבנה מערב, שממנה יופעל מערך היסעים חינמי בין תחנת יבנה מערב לתחנת תל אביב ההגנה ולתחנת ראשון לציון משה דיין. לחילופין, תתאפשר החלפת רכבות לכיוון צפון בתחנות אשקלון או אשדוד.
שתי הרכבות היוצאות מדי שעה מתחנת ראשון לציון משה דיין יסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה. נוסעים לתחנות צפוניות מתחנת ההגנה יבצעו החלפת רכבות בתחנה זו או ייעזרו בשירותי ההיסעים החינמיים שיוצבו בה.
מכיוון צפון-מזרח (תחנות מוצא רעננה מערב, כפר סבא, ראש העין, פתח תקווה):
מתוך ארבע רכבות היוצאות מדי שעה מתחנת רעננה מערב לכיוון דרום, שתיים יסיימו את נסיעתן בתחנת בני ברק ושתיים יסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז.
מתחנת בני ברק:
לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים חינמי אל תחנות תל אביב האוניברסיטה ותל אביב סבידור מרכז, שם תתאפשר נסיעה ברכבת לכיוון צפון ולכיוון דרום.
מתחנת תל אביב סבידור מרכז:
תתאפשר החלפת רכבות לכיוון צפון ולכיוון דרום. בשעות השפל (9:00-15:30 ו-19:00-6:00) הרכבת היוצאת מדי שעה מתחנת באר שבע מרכז, והרכבת היוצאת מדי שעה מתחנת אשקלון צפונה, יסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה.
בתחנת תל אביב ההגנה:
תתאפשר החלפת רכבות לכיוון צפון ודרום. מכיוון צפון מזרח (תחנות מוצא רעננה מערב, כפר סבא, ראש העין, פתח תקווה) - מתוך שתי רכבות היוצאות מדי שעה מתחנת רעננה, רכבת אחת תסיים את נסיעתה בתחנת בני ברק, ורכבת שנייה תסיים את נסיעתה בתחנת תל אביב סבידור מרכז.
קו באר שבע-תל אביב (דרך תחנת להבים רהט, קריית גת וצפונה):
יופעל כסדרו. ברכבת ישראל ציינו כי לאור המצב יופעל מערך היסעים חינמי כתגבור לתנועת הרכבות.