1 צפייה בגלריה
רפי דנה והמונית | צילומים: פרטי
רפי דנה והמונית | צילומים: פרטי
רפי דנה והמונית | צילומים: פרטי
גם אתם שמעתם על נהג המונית שמסיע חיילים ללא תשלום מתחנת הרכבת לביתם ובחזרה? מסתבר שהשמועה שרצה ברשתות החברתיות נכונה – ומרגשת במיוחד.
היוזמה החלה לפני שלושה חודשים כשנהג המונית רפי דנה (39) מבת ים, שמע מנהג אחר כי לעיתים הוא מסיע חיילים וחיילות מהרכבת ללא תשלום. דנה החליט לקחת את היוזמה צעד נוסף קדימה ופרסם על גבי המונית שלו כי חיילים וחיילות מוזמנים ליצור עימו קשר, והוא יאסוף אותם מתחנת הרכבת לביתם ובחזרה. כל זאת ללא תשלום.
למרות הביקורות שנתקל בה, דנה אומר שרוב הנהגים מפרגנים. "ברור שיש כאלו שאומרים שאני פוגע לעצמי בפרנסה, אבל בעיקר מפרגנים לי. מבחינתי אני ממש מרגיש שביום שאני לוקח חייל, מיד נפתח לי המזל. זה כמו קארמה טובה, פתאום יש מלא עבודה וים נוסעים, ממש תענוג. בגלל שאני יודע שחיילים מתביישים כשהם שומעים שזה בחינם, אני לא מגלה להם, רק כשמגיעים ליעד. היתה חיילת שראתה את המדבקה על הרכב וממש התביישה לעלות, אבל אני התעקשתי.
היום הרבה חיילים בחולון ובת ים מכירים אותי. הם יודעים שאם הם צריכים להתייצב בתחנה מוקדם או שהם מגיעים ואין להם דרך לחזור הביתה, הם תמיד יכולים להתקשר אליי.
לפני מספר שבועות, כשהקפיצו כוחות לדרום, התקשרה חיילת שרק הגיעה הביתה, אבל פתאום קיבלה שיחה בהולה מהבסיס. תוך 10 דקות אספתי אותה. החיילים מבינים שזה בא ממקום טוב, לכן הם לא משגעים אותי סתם, אלא יודעים שיש להם על מי לסמוך".
למרות שדנה הפך לשם מוכר בקרב חיילי האזור, מעטים יודעים כי הוא עצמו מעולם לא שירת בצה"ל. "בזמנו הייתי חרדי ולא היה מקובל להתגייס, אז לא שרתי בעצמי. היום אני עדיין אדם שומר מסורת, אבל בלב מרגיש שזאת הדרך שלי לתרום למדינה ולסייע לחיילים שלנו. אני עושה את השירות שלי עבור החיילים ומסייע להם לשמור על המדינה הכי טוב שאפשר".