במהלך חודש אוגוסט נחשף סיפורו של הנער רוהן פרז (13), בן לעובדת מהפיליפינים, שנולד בארץ אך גורש מישראל עם אמו, רוזמרי, לבקשת משרד ההגירה. התמונות עוררו מחאה גדולה והתגייסות קהילתית ספונטנית עבור ילדים אחרים שמועמדים לגירוש דומה. בין הילדים שהתגייסו למען המטרה נמצא גם נועם נבון מחולון, תלמיד כיתה ה' בבית הספר היסודי 'משה שרת'.
2 צפייה בגלריה
רוהן ורוזמרי פרז | צילום: מוטי קמחי
רוהן ורוזמרי פרז | צילום: מוטי קמחי
רוהן ורוזמרי פרז | צילום: מוטי קמחי
נבון (10) פתח עצומה הקוראת להחזיר את רוהן הביתה, וכבר חתמו עליה מאות תושבים. "כולנו שמענו וראינו בכלי התקשורת את הגירוש של רוהן ואמו", נכתב שם, "גם אני, כמו כולם, כאבתי את כאבם. קשה לי לקבל שילד כמוני, שנולד פה, מגורש מארץ מולדתו. אם הייתי במקומו הייתי עצוב.
"גם הוא נולד במדינה הזאת כמו כל ילד אחר. זה הבית שלו, בדיוק כמו שזה הבית שלי. איך מגרשים ילד מביתו? חשוב לי שרוהן יחזור הביתה, לחברים שלו, לבית הספר שלו ולסביבה שבה הוא גדל ואותה הוא מכיר. בואו כולנו נחתום על העצומה שתעזור לנו להחזיר את רוהן הביתה".
2 צפייה בגלריה
נועם נבון. היעד: 5,000  חתימות | צילום: לירי נבון
נועם נבון. היעד: 5,000  חתימות | צילום: לירי נבון
נועם נבון. היעד: 5,000 חתימות | צילום: לירי נבון
נבון מסביר שבבסיס המחאה נמצאת תחושת סולידריות: "אם זה היה קורה לי", הוא אומר, "הייתי רוצה שמישהו יפתח עצומה בשבילי ויעשה מאמץ להחזיר אותי, וזה מה שאני רוצה לעשות עבורו".
נבון מספר כי טרם הצליח ליצור קשר עם רוהן, אבל הוא לא מאבד תקווה. "הלוואי שאצליח לספר לו שאנחנו מנסים לעזור לו. כשנגיע ל־5,000 חתימות אשלח את העצומה לממשלה. בינתיים חתמו החברים מהכיתה שלי, המשפחה שלי ועוד אנשים. אסור לנו לשתוק כשמתנהגים ככה לילדים".
מעוניינים להצטרף למאבק ולחתום על העצומה? לחצו כאן.