1 צפייה בגלריה
דודי זוהר ובנותיה | צילום: פרטי
דודי זוהר ובנותיה | צילום: פרטי
דודי זוהר ובנותיה | צילום: פרטי
"בעידן בו השפה האנגלית שולטת בכל תחום חשוב, אנחנו חייבים לתת לילדים שלנו יתרון". דודי זוהר, תושבת חולון, חיפשה לבנותיה (שלוש וחצי ושנה וחצי) מסגרת חינוכית דוברת אנגלית, אך גילתה שבחולון לא קיימת מסגרת כזו. כעת היא מנסה להקים גן דובר אנגלית בעצמה.
"יש לי 2 בנות וחשוב לי שהן ידעו אנגלית כי זה תחום שאני מתקשה בו", מספרת זוהר. לדבריה, "למרות ניסיונות ללמוד במהלך השנים אני עדיין לא ברמה שאני שואפת אליה. בעלי גדל כילד להורים דיפלומטיים וחי שנים רבות בחו"ל, לכן הוא מדבר אנגלית שוטפת, ורציתי שהבנות יקבלו את זה ממנו".
כאשר הבינה זוהר שהשיח בבית אינו מספיק החלה לברר על מסגרות למידה באנגלית בעיר חולון, אך הופתעה לגלות שהן לא קיימות. "אין גנים דוברי אנגלית בעיר, גם לא דו לשוניים. פניתי לרשת קהילה ופנאי, ושם נמסר לי כי אם אשיג לפחות 25 נרשמים הם יפתחו צהרון באנגלית. אבל למה לעצור שם? החלטתי שגן באנגלית זה פתרון מעולה, ואני אישה של מעשים".
זוהר פרסמה הודעה ברשתות החברתיות ובה חיפשה הורים לילדים בגילאי גן שמעוניינים לרשום את ילדיהם לגן דובר אנגלית. "התוצאות היו מדהימות", היא מספרת. "למעלה מ-250 הורים כבר נרשמו והיד עוד נטויה".
בכוונתה של זוהר להקים גן שבו ידברו אך ורק אנגלית באיזור שכונת נאות רחל, "אבל הכל גמיש, במידת הצורך נתפשר גם על דו לשוני או איזור אחר. העיקר שנצליח להרים את זה", היא אומרת ומדגישה: "הבת שלי בגן טרום טרום חובה, ומחקרים מראים שיש חלון הזדמנויות מאוד צר בגיל צעיר בו ניתן לרכוש שפה נוספת בקלות. כמבוגרים זה יותר קשה, אני אומרת את זה ניסיון. אנחנו חיים בעולם בו השפה האנגלית שולטת בכל תחום חשוב ואני רוצה לתת לילדים שלנו את היתרון הזה".
רוצים להצטרף? תוכלו לעשות זאת כאן.