אם חשבתם להיכנס עם אופנוע למתחם לה פארק בחולון, אולי הפסיקה הבאה תשנה את דעתכם. תושב שעשה כך, קיבל דו"ח עירוני - והחליט להישפט במקום לשלם את הקנס. זה עלה לו ביוקר רב.
1 צפייה בגלריה
לה פארק. צילום: טל קירשנבאום
לה פארק. צילום: טל קירשנבאום
לה פארק. צילום: טל קירשנבאום
מדובר באדם שהחנה את האופנוע במתחם לה פארק - ועוד להכעיס, סמוך לשלט בכניסה למתחם האוסר בין היתר על כניסת כלי רכב דו גלגליים לשטח הפארק.
הוא ביקש להישפט על הדוח בבית המשפט לעניינים מקומיים חולון. בדיון טען כי אין מדובר בשטח גינה או פארק, שאליהם אסורה הכניסה עם רכב דו גלגלי.
התובעת מטעם העירייה, עו"ד חמד לביא, טענה מנגד כי זהו שטח גינה כהגדרת חוק העזר, בו אסורה כניסת כלי רכב דו גלגלי: "המתחם משרת את הציבור וענה להגדרה של גן. מקום עם מדשאות. קיים בפנים אגם מלאכותי. אז אין ולא יכול להיות חולק שהמקום עונה להגדרה של גן. במקום יש תנועה של משפחות, של ציבור, ולא בכדי קבעה הרשות את האיסור להכניס לשם רכבים.".
עוד יצוין, כי בכניסה לרחבת המתחם יש חניה מסודרת לכלי רכב דו גלגליים לרבות לאופנועים ומותקנים שני שלטים גדולים האוסרים על כניסת כלי רכב דו גלגלי.
השופט אמיר צ'כנוביץ' קיבל את עמדת התביעה העירונית וקבע, כי כל שטח מתחם לה פארק מהווה שטח של גן, הנכנס להגדרת חוק העזר ככזה שאסורה כניסת כלי רכב דו גלגלי אליו. הוא הרשיע את הנאשם בעבירה על סעיף 47 לחוק העזר העירוני מניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון התשמ"ב-1982 והשית עליו קנס של 1,200 שקל.
ולא רק זאת, האיש נדרש גם לחתום על התחייבות על סך 730 שקל להימנע מעבירה זו במשך שנה. בכך קבע בית המשפט כי הכנסת אופנועים לשטח הפארק יש בה משום יצירת סיכון לשלומו ובטחונו של ציבור המבקרים בפארק מחד וזלזול בהוראת החוק מאידך.