ארגון הסגל הזוטר במכון הטכנולוגי חולון HIT, המאוגד ב'כוח לעובדים', מאיים בהשבתת הלימודים ללא הגבלת זמן החל מיום ראשון הקרוב (ה-3 בנובמבר). המרצים מוחים על חוב מצטבר למרצים העומד על פי דו"ח מבקר המדינה משנת 2015 על 2.1 מיליון שקל בסמסטר, ו"על דשדוש ההנהלה להסכמה על מתווה אשר יתקן עיוות זה".
"נהגנו באחריות מרבית כלפי הסטודנטים והמכון ולאחר למעלה משנה של דיונים, אינסוף מסלולים, ופשרות כואבות מצידנו - ואנחנו עדיין לא רואים את הסוף", אומר רועי צורף, יו"ר ועד הסגל הזוטר במכון הטכנולוגי. "ההנהלה, המטילה את האחריות על האוצר, ביקשה מאיתנו להגיע היום (ה') לפגישה משולשת עם נציגי האוצר ולנסות ביחד לדרוש את התיקון המיוחל. הערב נדע האם אלה שוב אמירות ריקות ומבוי סתום נוסף".
לצד האיומים בשביתה, מתכוונים בארגון המרצים לקיים סדרה של הפגנות מחאה מול שבוע הכנס הבינלאומי שיתקיים במכללה בתחילת שבוע הבא, בהשתתפות אורחים מלמעלה מ-20 מדינות.
"נגמר הזמן, שעון החול אוזל, ואדישות ההנהלה עד כה כלפי הסגל הזוטר וכלפי הסטודנטים אינה מובנת. אחרי חודשים רבים, נראה שרק עכשיו הם התחילו לזוז", מוסיפה צמרת הראל-כנות סיו"ר הוועד, "השתדלנו עד כה להימנע מפגיעה בסטודנטים. הצעד המחאתי היחידי בו נקטנו היה אך ורק עיכוב ציונים וגם זה לאחר חודשים רבים של סחבת ופתרונות אין-מוצא. לא ייתכן שבזמן שהסגל שובת, הסטודנטים לא מקבלים ציונים והסמסטר בסכנה, המוסד יחגוג בשבוע ראווה יוקרתי תוך התעלמות גמורה מהמצב, זה נמשך יותר מדי זמן״.
מחאת הסגל הזוטר זוכה לתמיכת הסגל הבכיר והסגל המינהלי במכללה. במכתב משותף שנשלח אתמול בערב (רביעי) לוועד המנהל וחבר הנאמנים של המכון ביקשו ראשי שלושת הוועדים בפעם השניה פגישה דחופה לאור כשלונה של ההנהלה בטיפול במשבר: "ועדי העובדים במכון, רואים בצער ובכאב את התדרדרות יחסי העבודה במכון, וסבורים כי הדבר מחייב בדיקה והתערבות מצדכם, הגורמים האמונים על התווית המדיניות, הפיקוח והבקרה על עבודת ההנהלה" עוד נכתב "ככל שבלית ברירה תיפתח שביתה כאמור, יגלו כל ועדי העובדים תמיכה סולידרית בשביתת הסגל הזוטר, ויימנעו מביצוע כל פעולה שיש בה פגיעה בשביתה".
שמואל גולדברג מנכ"ל HIT מסר בתגובה: "אנו לא מעוניינים להגיב כל עוד המשא ומתן נמצא בעיצומו. אנו שמחים לבשר ששנת הלימודים מתחילה כסדרה ביום ראשון. אנו מאחלים שנה פורייה ומוצלחת לכל הסטודנטים שלנו".