1 צפייה בגלריה
גן ילדים | צילום המחשה: pixabay
גן ילדים | צילום המחשה: pixabay
גן ילדים | צילום המחשה: pixabay
בחודשים האחרונים מובילה מחלקת הקיימות בעיריית חולון, בשיתוף עם רשת קהילה ופנאי, שמפעילה את הצהרונים בעיר, מהלך להכנסת כלי אוכל רב-פעמיים ומדיחי כלים לצהרוני גני הילדים.
הסיבה העיקרית ליוזמה היא ההשלכות הבריאותיות של אכילה בכלים חד-פעמיים עקב סכנה של זליגת פלסטיק למזון חם. יחד עם זאת, מדגישים בעירייה, חברות הקייטרינג שמועסקות על ידי רשת קהילה ופנאי, פועלות על פי תו תקן מחמיר ועוברות בדיקות מדגמיות של המזון ושל טמפרטורת המזון על ידי גורמים חיצוניים, וזאת על מנת לוודא שהן אכן עומדות בכל הדרישות. סיבה מרכזית נוספת לשינוי הן ההשלכות הסביבתיות, החינוכיות והכלכליות שבשימוש בכלים חד-פעמיים למזון בצהרונים.
מאחר שמדובר במהלך רחב שמחייב משאבים רבים והתארגנות מורכבת, בכוונת העירייה להתחיל בפיילוט בגני הילדים ולייצר תשתיות במטבחונים הקיימים להכנסת מדיחי כלים אשר אליהם יועברו הכלים המלוכלכים על ידי הסייעות.
מעיריית חולון מסרו עוד, כי מנהלת מחלקת הקיימות בעירייה, ד"ר מיכל צרפתי, נמצאת בקשר עם העוסקים בנושא בעיריית כפר סבא, שהמהלך כבר פועל בה, על מנת ללמוד כיצד ליישם את המהלך באופן מיטבי.
בימים הקרובים ייצאו מנהל אגף תכנון ובקרה במינהל החינוך, מנהל מערך התחזוקה של הגנים ומנהלת מחלקת קיימות לסיור מקצועי בכמה גנים טיפוסיים בעיר, על מנת להעריך את העלויות ואת היקף העבודה וכן על מנת לבדוק נושאים נוספים שדרושים לשם יישום הפיילוט.