הסתדרות המורים תשבית מחר (ב') את הלימודים בשני גנים בעיר למשך שעתיים, והגנים יפתחו בשעה 10:00. הסיבה: ניוד של סייעות בגני ילדים בעיר חולון.
"עיריית חולון מפרה את הוראות רפורמת הסייעת השנייה ובכך פוגעת מדי יום בתנאי העסקתן של גננות משרד החינוך", נמסר מהסתדרות המורים, "לאור זאת, גני הילדים 'סול' ו'ששון' בעיר, יחלו מחר את הלימודים בשעה 10:00".
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בשני הגנים מתחנכים 35 ילדים בני 3-4, רבים מהם לא גמולים. ע"פ רפורמת הסייעת השנייה, גני ילדים בגילאי 3-4 יעבדו עם שתי סייעות, אך מדי יום מניידת עיריית חולון את הסייעות מגן לגן ומשאירה את הגננת לבד בגן עם סייעת אחת בלבד ומספר רב של ילדים.
יושבת ראש המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון מסרה: "כל גן שיפתח עם סייעת אחת בלבד, יושבת למחרת לשעתיים. על מחלקת החינוך בעיר לדאוג שיהיו מספיק סייעות בגני הילדים, על מנת להבטיח חינוך איכותי ובטיחותי לילדים ולצוות".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "צר לנו שההסתדרות בחרה בדרך של השבתה מיותרת ובכך גורמת לפגיעה בילדים ובהוריהם. קיים מחסור בסייעות בכל הארץ וחברת מוסדות חינוך, המעסיקה אותן בחולון, עושה מאמצים גדולים לגייס סייעות מקצועיות וראויות לילדי הגנים בעיר. החברה משתדלת ככל שניתן להימנע ממצב שבו לא נשלחת סייעת נוספת ואולם לעיתים, לצערנו, הדבר הוא בלתי נמנע. הגנים ייפתחו מחר כרגיל עם 2 סייעות בכל גן".