1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות פיני ביטשו
צילום: באדיבות פיני ביטשו
צילום: באדיבות פיני ביטשו
בעלי הנגררים מאיימים במחאה נגד עיריית חולון: "הם הכריזו נגדנו מלחמה, אנחנו נשתק את כל העיר" וחושפים כיצד התוכנית לפינוי חניות עלולה להחמיר את המצב: "אנשים רוכשים טרנטה בגרושים, מחברים את הנגרר כדי לקבל אישור חניה וחוסמים חניות כפולות".
בתחילת החודש החלה עיריית חולון לאכוף תיקון לחוק העזר "העמדת רכב וחנייתו", הקובע כי אין להחנות נגררים בחניות של רכבים. מעיריית חולון נמסר כי חוק העזר תוקן כיוון שברחובות העיר חונים לא מעט נגררים אשר תופסים מקומות חניה לתושבים ומהווים מפגע. החוק החדש תקף רק לנגרר שלא מחובר לרכב ועל פי העירייה ניתן להחנות את הנגררים ברחוב המרכבה 25 באזור התעשייה. כעת, אחרי חודש של אזהרות החלו החודש פקחי העירייה לפזר דוחות, גם לנגררים שחונים במקומות נטושים. הקנס עומד על 250 שקל ומספר תושבים כבר 'זכו' להכיר אותו מקרוב וכצפוי מתקשים להבליג על כך "קבלתי דו"ח למרות שהנגרר שלי חונה באזור ריק ולא הפריע לאף אחד, אני מבין שיש כאלו שמפריעים אבל למה להעניש את כולם" אומר תושב העיר.
במקביל בעלי הנגררים כבר שוקלים כיצד להביע את מחאתם ומתאגדים יחד "אני מסכים לחלוטין שחייבים לעשות סדר בנושא הנגררים ולא יתכן שכל אחד שאין לו מחסן יעמיד נגרר כמו אנדרטה ולא יזיז אותו שנים" אומר תושב העיר פיני ביתשו, המפעיל את קבוצת הפייסבוק 'נבחרת הצדיקים' לבעלי מקצוע "אבל העירייה טועה אם היא חושבת שככה היא תצליח לנקות את הרחובות כי כבר עכשיו יש הסתערות על אתרי יד 2, אנשים קונים טרנטה בכמה גרושים, יחברו את הנגרר ויחסמו שתי חניות. זה עדיף? כי אף אחד לא יסכים להחנות נגרר עם ציוד עבודה באזור התעשייה. אני מחזיק כלים בשווי אלפי שקלים, נגרר גונבים תוך דקה בדיוק, מי יפצה אותי? אפילו אזור מסודר לא סידרו לנו, רק אמרו 'תחנו באזור התעשייה' בלי לחשוב לרגע על ההשלכות של זה".
מה אתם מתכוונים לעשות?
"כבר עכשיו אנחנו מתאגדים כדי להחליט. אנחנו לא מוכנים להבליג ואם צריך נחנה מול העירייה או באמצע כיכר קוגל, נשתק את כל העיר כי אין לנו כוונה לשתוק על זה. מדובר בפרנסה שלנו, אנחנו לא משתמשים בנגררים לבילוי אלא לעבודה, מקפידים על טסט שנתי ומחנים כחוק, אסור לעירייה לפגוע בנו".
מעיריית חולון נמסר בתגובה "מטרת תיקון חוק העזר "העמדת רכב וחנייתו" שנכנס לתוקף באחרונה היא למנוע הצבת גרורים ברחבי העיר שתופסים מקומות חנייה למשך זמן רב, משמשים לעיתים כמחסן נייד ואף כשלטי פרסום מאולתרים.
"נמצא כי מרבית המשתמשים בגרורים לצרכי עבודתם, נוהגים לרתום אותם לכלי רכב באתר העבודה עצמו. לטובת התושבים שחפצים להחנות את הגרור או הנתמך שברשותם, הקצתה העירייה מגרש ייעודי לכך ברחוב המרכבה 25 באזור התעשייה, כך שעם סיום השימוש בגרור ניתן להחנותו במיקום זה, ללא עלות".