2 צפייה בגלריה
צילום: עיריית חולון
צילום: עיריית חולון
צילום: עיריית חולון
בחודש אוגוסט אושר ונכנס לתוקף בחולון תיקון לחוק העזר "העמדת רכב וחנייתו", הקובע כי אין להחנות נגררים בחניות של רכבים.
נוסח החוק אומר כי "לא יעמיד אדם בדרך, לא יחנה ולא ירשה לאחר להעמיד או להחנות גרור או נתמך שניתק מגורר או מתומך, שלא בעת ביצוע עבודות ציבוריות כאשר אין אפשרות אחרת לבצען ובמידה הדרושה לביצוע העבודות האמורות בשולי הדרך".
למעשה קובע החוק כי לא ניתן להעמיד ברחבי חולון גרור או נתמך כשהם מנותקים מהגורר או התומך שלהם.
מעיריית חולון נמסר כי חוק העזר תוקן לאור העובדה, שברחובות העיר חונים לא מעט גרורים אשר תופסים מקומות חניה לתושבים ומהווים מפגע בדרך. עם קבלת אישור משרד התחבורה, משרד הפנים ומשרד המשפטים החוק נכנס לתוקף.
2 צפייה בגלריה
נגררים ברחבי העיר | צילום: עיריית חולון
נגררים ברחבי העיר | צילום: עיריית חולון
נגררים ברחבי העיר | צילום: עיריית חולון
כעת, לאחר חודש בו ניתנו אזהרות בלבד, הבוקר ניתנה הוראה לפקחי העיריה לתת דוחות לבעלי נגררים שאינם מחנים כחוק. הקנס עומד על 250 שקל וכצפוי הבשורה לא התקבלה בהבנה בקרב עצמאיים רבים שמחזיקים בנגררים למטרות עבודה ובקרב אנשים פרטיים שנעזרים בו לשימוש אישי.
"יש לי נגרר בשביל להעביר את ציוד העבודה האישי שלי, אני לא טייקון ולא בעל חברה, בסך הכל שיפוצניק צנוע ואני תופס חניה של רכב אחד בלבד", מספר מ' משכונת תל גיבורים. "אני יודע שהרבה אנשים מתכננים להשאיר את הנגרר מחובר לרכב, זה אומר שהם יחסמו יותר חניות ואין בזה שום הגיון. דווקא אנחנו בעלי העסקים הקטנים סובלים מכל חוק חדש שממצאים, אני באמת לא מבין את זה".
בעירייה הסבירו כי התושבים מוזמנים להחנות את הגרור או הנתמך שברשותם במגרש ייעודי לכך ברחוב המרכבה 25 באזור התעשייה. עבור מי שמתגורר רחוק הפתרון כנראה לא יעיל: "לא הגיוני שמצפים ממני כל בוקר להגיע לאזור התעשייה, כבר יותר משתלם לי להחנות בתל אביב אבל בכיוון הזה בבוקר יש פקקים מטורפים. בינתיים אני ממשיך כרגיל, אם אקבל דו"ח אחפש חניה פרטית או שאחנה את הרכב שלי בחוץ ואז ממילא אני חוסם חניה נוספת", מסכם מ'.
מעיריית חולון נמסר בתגובה:
מטרת תיקון חוק העזר "העמדת רכב וחנייתו" שנכנס לתוקף באחרונה היא למנוע הצבת גרורים ברחבי העיר שתופסים מקומות חנייה למשך זמן רב, משמשים לעיתים כמחסן נייד ואף כשלטי פרסום מאולתרים.
נמצא כי מרבית המשתמשים בגרורים לצרכי עבודתם, נוהגים לרתום אותם לכלי רכב באתר העבודה עצמו. לטובת התושבים שחפצים להחנות את הגרור או הנתמך שברשותם, הקצתה העירייה מגרש ייעודי לכך ברחוב המרכבה 25 באזור התעשייה, כך שעם סיום השימוש בגרור ניתן להחנותו במיקום זה, ללא עלות".