בחודש שעבר התאגדו אבות הבית במוסדות החינוך בחולון במטרה לפתוח במאבק על תנאי העסקתם. מדובר ב-70 עובדים מ-60 מוסדות חינוך שונים בעיר אשר בניגוד לערים אחרות, מועסקים דרך חברת קבלן שמשתנה ממכרז למכרז.
למרות פניות רבות לעיריית חולון בבקשה לקבוע פגישה, לא קיבלו אבות הבית כל מענה ועל כן החליטו להתייצב בהרמת הכוסית של עיריית חולון שהתקיימה בבניין העירייה בנוכחות ראש עיריית חולון, מוטי ששון, סגניו ומנכ"ל העירייה, יוסי סילמן. כך זה נראה בשטח:
תחילה חילקו אבות הבית מעטפה המדמה שי לחג ובתוכה פלייר שמסביר את מחאתם וקורא לציבור להצטלם עם אבות הבית של בתי הספר ולתייג את התמונה עם ההאשטאג #אב­_הבית_שלי.
"כשאב בית בחולון יפתח את מעטפת השי לחג הוא ימצא שם רק חצי ממה שמקבל עובד עירייה", נכתב בפלייר שאותו ניסו אבות הבית להעביר גם לראש העירייה ששון, אך נהדפו על ידי עוזרו שנכח במקום.
כשהגיע תורו של סילמן לשאת דברים התפרצו אבות הבית ונציגי ההסתדרות שנכחו במקום, הניפו שלטים ודרשו ממנו פגישה: "אתם יודעים שהעירייה שלכם מונעת זכויות? איך אתם יושבים כאן בזמן שהעיר שלכם מונעת מחברים שלכם תנאים בסיסיים? בזמן שלנו אין כסף לשולחן חג?" צעקו לעבר הקהל.
הנציגים ואבות הבית הוצאו מהבניין. "זה לא הסוף אתם לא תתעלמו מאתנו" זעקו מעבר לדלת הזכוכית.
1 צפייה בגלריה
אבות הבית מחולון. צילום: חופית כהן-אולאי
אבות הבית מחולון. צילום: חופית כהן-אולאי
אבות הבית מחולון. צילום: חופית כהן-אולאי
לטענת אבות הבית, כיוון שהם אינם עובדי עירייה תנאי העסקתם אינן הגונים ובין היתר הם מסתפקים בשכר מינימום ואינם מקבלים שכר עבור ימי החופש של חגי תשרי.
"מישהו בכלל מסוגל להבין באיזה מצב אנחנו? הגיעו החגים ולנו אין משכורת", אומר אב הבית של בית הספר הס, יצחק לולבי, שנכח במקום.
"הם יושבים להם בנחת, מדושנים ורגועים ואני מרוויח משכורת מינימום למרות שאני עובד באותה משרה כבר יותר מעשר שנים. אין ביטחון תעסוקתי, אין תנאים בסיסיים, אין בכלל יחס. אני לא בן אדם צעיר, מה יהיה על הפנסיה שלי? אני שומר על הילדים של העיר הזאת אבל לעירייה לא אכפת ממני".
התאגדות אבות הבית מלווה על ידי רכזי האגף להתאגדות עובדים, ההסתדרות במרחב חולון בראשות אלי נעים ועל ידי ראש חטיבת עובדי החינוך בהסתדרות המעו"ף, רותי לוי.
מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה.