בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר מאסר עולם על אשר פרג' (79), שהורשע ברצח לאחר ששרף למוות לפני כשנתיים את האחות טובה קררו במרפאה שבה עבדה בחולון.
השופט רענן בן יוסף, ראש הרכב השופטים, כתב בהחלטתו כי "בנסיבות אלו נאמר שמצאנו לקבוע כי הנאשם לא הצליח לטעת ספק סביר בליבנו כי מעשיו נכנס בגדרה של אחריות מופחתת".
2 צפייה בגלריה
טובה קררו זכרה לברכה. צילום: פרטי
טובה קררו זכרה לברכה. צילום: פרטי
טובה קררו זכרה לברכה. צילום: פרטי
המקרה התרחש בחודש מרץ 2017. טובה קררו ז"ל, בת 56, הייתה אחות בקופת חולים כללית בעיר.
מהעדויות במקום עולה כי לפני כשבוע הגיע למרפאה המטופל פרג' לחיסון שפעת. אחרי החיסון חש האיש ברע וטען כי האחות "הרעילה אותו". שבוע לאחר מכן חזר כאמור כדי לפגוע בה.
לפי כתב האישום, שהובא באתר ynet, הצטייד פרג' בבקבוק שהכיל חומר דליק ובשני מציתים. הוא התקשר למרפאה וקבע תור לביצוע בדיקת דם, אצל קררו. למחרת הגיע למרפאה והמתין לתורו עד שנקרא על ידה לביצוע הבדיקה.
כששהו יחד בחדרה, שפך פרג' על קררו את החומר הדליק והצית אותה. מיד לאחר מכן עזב את החדר, בעודה נשרפת בחיים, ויצא למסדרון המרפאה כשהוא אוחז בידו האחת בבקבוק בו בערו שאריות החומר הדליק ובמצית בוער בידו השנייה. הוא השליך את הבקבוק והמצית מידיו ועזב את המקום. מותה של קררו נקבע במקום.
2 צפייה בגלריה
צילום: מוטי קמחי
צילום: מוטי קמחי
צילום: מוטי קמחי
קררו עובדה במרפאה מעל 15 שנה. תושבים סיפרו אז על אחות חייכנית, תמיד רגועה וכולם אהבו אותה. גם כשנגמרה קבלת הקהל, טובה הייתה מכניסה ועוזרת לכולם.
השופט אברהם הימן דחה את טענתו של פרג' לאי שפיות: "בחנו היטב את חוות הדעת המנוגדות של ההגנה והמאשימה, והגענו למסקנה כי לא מתקיים לנאשם סייג של אי שפיות הדעת, ולכן חוות דעת המומחה מטעם ההגנה של אי שפיות נדחית".
"הוא קיבל את מה שמגיע לו"
משפחתה וחברותיה של קררו, שחששו לאורך כל המשפט מגזר דין מקל, נשמו היום לרווחה: "הוא קיבל את מה שמגיע לו, כולנו ישבנו כאן במתח ועכשיו אנחנו נושמות לרווחה", סיפרה חברה של קררו שעובדת במרפאה. "אני רק מקווה שזה יהיה סימן וסמל לכל מי שחושב שחיים של צוות רפואי זה משחק".