1 צפייה בגלריה
מעבדות גידול סמים שהתגלו בדירות בחולון | צילום: דוברות המשטרה
מעבדות גידול סמים שהתגלו בדירות בחולון | צילום: דוברות המשטרה
מעבדות גידול סמים שהתגלו בדירות בחולון | צילום: דוברות המשטרה
במבצעים משטרתיים שהתרחשו ברחבי חולון בחודש האחרון התגלה רצף מדאיג של מעבדות לגידול סמים בדירות מגורים. התושבים חוששים: "התחושה היא שכל זה מתרחש מתחת לאף של כולנו".
הדירה האחרונה, נכון לעכשיו, נחשפה בתחילת השבוע האחרון. שוטרי מרחב איילון הגיעו לדירה ברחוב אלופי צה"ל בשכונת קריית שרת ששימשה כמעבדת סמים, ובה התגלו מאות שתילים במשקל עשרות קילוגרמים, החשודים כמריחואנה. בנוסף, נתפס ציוד החשוד ששימש לשם הפעלת המעבדה.
חקירת המקרה מצטרפת למספר חקירות נוספות שמקיימת משטרת ישראל לגבי מעבדות סמים שמוקמות בעיר חולון:
בשבוע שעבר עצרה המשטרה תושב חולון בגידול, ייצור וסחר בסמים מתוך דירה נוספת בחולון. על פי המשטרה, לחשוד היה שותף נוסף שנעצר ויחד הם ניהלו מעבדות סמים בחולון וברמת גן. במהלך הפעילות נתפסו עשרות קילוגרמים של שתילים ופרחים החשודים כמריחואנה וסמים מסוכנים נוספים ואמצעים להפעלת המעבדות.
באותו שבוע הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום בגין החזקת סם בכמות שלא לצריכה עצמית נגד תושב חולון (48) אחר, לאחר שהשוטרים שעצרו אותו מצאו ברשותו 101 גרם נטו סם מסוג קוקאין בשווי מוערך של עשרות אלפי שקלים.
במהלך חודש ספטמבר נחשפו שתי מעבדות נוספות. אחת מהן התגלתה ברחוב דוד אלעזר, שלושה תושבי חולון נעצרו, השנייה התגלתה ברחוב ישעיהו בשכונת נווה ארזים, וגם שם נעצר חשוד תושב חולון.
"בכל פעם שמפרסמים על מעבדה חדשה שנתפסה הלב נופל", אומרת תושבת שכונת ג'סי כהן, שבעבר צרכה סמים ונגמלה. "הפחד הגדול הוא כשמבינים שבמקום יש כל כך הרבה חומר", היא מסבירה.
"זה אומר שהמעבדה הזאת לא עובדת יום או יומיים, שכבר חודשים היא מתנהלת מתחת לאף של כולנו. אני יודעת מה זה סמים, ככה זה מתחיל, מעשנים כמה ג'ויינטים ומרגישים שהגוף חזק. הסמים האלה לא מגיעים לכנסת, או לבורסה, הם מגיעים לבתי הספר ולגני השעשועים, ואז ההורים לא מבינים איך הילדים שלהם נפלו".
איך לדעתך המשטרה צריכה לפעול כדי למגר את התופעה?
"אם רוצים להראות תוצאות אמיתיות, צריך לתפוס את המקומות האלו כשהם רק נפתחים. ברגע שבן אדם נכנס לחנות וקונה דשן ומנורות וכלי עבודה והוא נראה חשוד, אז מיד צריך לדווח לרשויות. כשתופסים כמה עשרות שתילים זה אומר שהבן אדם כבר מכר הרבה מאוד סמים ומפחיד לדעת מאיפה מגיעים כל הסמים האלו לעיר הילדים".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת בנחישות וללא לאות בנגע הסמים המסוכנים ובתוך כך מפעילה אמצעים רבים ומגוונים אשר הינם, ברובם, סמויים. בזכות פעולות אלו נחשפו מספר מעבדות לגידול וייצור סמים בדירות ובבתי עסק.
"בנוסף לכל אלו נזכיר ונציין כי במהלך השנה האחרונה פעל בקרב סוחרי הסמים באזורנו סוכן סמוי אשר הפליל סוחרים רבים. פעולות אלו מתגבשות לכתבי אישום ורק לאחרונה הוגש כתב אישום נגד אדם שברשותו נתפסו מעל 100 ג' קוקאין בשווי של עשרות אלפי שקלים וכן כתב אישום נגד נאשם, תושב מרכז הארץ, הכולל חמישה סעיפים של סחר בסמים".